Ειδησεις απο Καλαματα
Βασίλης Κανάκης: Απόψεις για το Master Plan λιμένα Καλαμάτας
Ανέβηκε
5 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΒασίλης Κανάκης Master Plan λιμένα Καλαμάτας
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 23ης Μαρτίου συζητήθηκε η επικαιροποίηση του Master Plan του Λιμανιού καθώς και οι όροι δόμησης που πρότειναν οι Μελετητές και οι οποίοι θα καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα. Η διαδικασία της επικαιροποίησης του Master Plan προβλέπεται, εκ του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ Α 102/2013), για λιμάνια που χαρακτηρίζονται ως διεθνούς ενδιαφέροντος ή εθνικής σημασίας. Το λιμάνι της Καλαμάτας χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας.
Ο συντελεστής δόμησης που προτάθηκε, από τους μελετητές, κρίθηκε αναίτια υψηλός και κατόπιν παρέμβασης συνδυασμών της αντιπολίτευσης αποφασίστηκε η πρόταση μείωσης του καθώς και η απαγόρευση κάθε είδους δόμησης στο τμήμα του πάρκου του Λιμενικού και στο τμήμα εκατέρωθεν του προλιμένα.
Η διαδικασία εκπόνησης του Master Plan ξεκίνησε το 2008 και ολοκληρώθηκε το 2012, με την έκδοση του ΦΕΚ 386/ΑΑΠ/10-12-12. Το 2016 προκηρύχθηκε, από τη Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, η μελέτη επικαιροποίησης. Ο Δήμος Καλαμάτας την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018 είχε απευθύνει πρόσκληση, για δημόσια διαβούλευση της επικαιροποίησης, σε φορείς και συλλόγους όπως το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, ΤΕΕ – Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου και Ν.Ε. Μεσσηνίας, Νομαρχιακό Τμήμα ΕΕΤΕΜ, Επιμελητήριο Μεσσηνίας, Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ν. Μεσσηνίας, Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Σύλλογος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Δήμου Καλαμάτας, ΝΟΚ, Αίολος, Ιστιοπλοϊκός Ομιλος Νοτίου Ελλάδος, Αθλητικός Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Καλαμάτας “Αρίων”, ναυτικοί πράκτορες, Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Στο Δημοτικό συμβούλιο της 1ης Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε εκτενής συζήτηση για το θέμα του Master Plan η οποία κατέληξε στην κωδικοποίηση μιας σειράς προτάσεων που τελικά ψηφίστηκε σαν απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όπως διαφαίνεται από τα παραπάνω το ζήτημα του Master Plan αποτέλεσε επί σειρά ετών αντικείμενο διαβούλευσης και συζήτησης και επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια, η υλοποίηση του φαίνεται να μπαίνει σε “ράγες”.
Το Master Plan αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την πόλη της Καλαμάτας έχοντας διττό στόχο που αφορά αφενός την οργάνωση της περιοχής του λιμένα σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις όπως για παράδειγμα ο ναυταθλητισμός, ο τουρισμός, η αλιεία και ο ελλιμενισμός mega yachts και κρουαζιερόπλοιων και αφετέρου τη δημιουργία ενός χώρου όπου θα δύναται οι επισκέπτες να κινούνται ανεμπόδιστα απολαμβάνοντας την ειδυλλιακή θέα του Μεσσηνιακού Κόλπου.
Τα οφέλη από την υλοποίηση του Master Plan είναι πολυάριθμα, ωστόσο θα αναφέρω ενδεικτικά δύο:
- Οι Σύγχρονες ναυταθλητικές εγκαταστάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα διοργάνωσης μεγάλων αθλητικών γεγονότων που θα καταστούν πόλος έλξης για επισκέπτες και αθλητές, από όλο τον κόσμο, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την τοπική οικονομία.
- Ο ελλιμενισμός mega yachts θα επιφέρει στα ταμεία του Δήμου Σημαντικά χρηματικά ποσά. Το χρηματικό αντίτιμο που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών αναψυχής στις Μαρίνες της Νότιας Αττικής είναι διόλου ευκαταφρόνητο, συνεπώς με την κατάλληλη οικονομική πολιτική του Δήμου Καλαμάτας και του Λιμενικού Ταμείου θα μπορούσε ο ελλιμενισμός και παραμονή των σκαφών στο Λιμάνι της Καλαμάτας να αποτελέσει κάλλιστα επιλογή των ιδιοκτητών τους.
Εν κατακλείδι η πραγματοποίηση του Master Plan θα πρέπει να προχωρήσει με γοργά βήματα, σε πλήρη αρμονία με τις επιταγές της περιβαλλοντικής μελέτης, ώστε σύντομα το λιμάνι της Καλαμάτας να καταστεί μια σύγχρονη, οργανωμένη δομή συμμετέχοντας καταλυτικά στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής μας.
Βασίλης Κανάκης
Δημοτικός Σύμβουλος “Καλαμάτα Μπροστά”-Βασίλης Κοσμόπουλος
Πολιτικός Μηχανικός Πανεπιστημίου Πατρών
Πτυχιούχος Φυσικής Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: “Κραυγή αγωνίας” και ζήτημα της υποχρηματοδότησης για τις σχολικές μονάδες
-
Βασίλης Κανάκης για Πλατεία 23ης Μαρτίου – Πολιτική ανεπάρκεια, βασικά Λάθη και προτάσεις λύσεων
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: Κατώτερο των προσδοκιών το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2025
-
Ο Βασίλης Κανάκης για την αύξηση στα δημοτικά τέλη 2025
-
Βασίλης Κανάκης για πρόεδρο και αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΚ: (Ίσως δεν είναι αρκετά τα λεφτά που παίρνουν…)
-
Καμία απάντηση σε σοβαρά ζητήματα που έθεσε η παράταξη ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ από τη Δημοτική αρχή
-
Βασίλης Κανάκης για την επίσκεψη Χρυσοχοΐδη στην Καλαμάτα “Επανάληψη υπόσχεσης”
-
Πλήθος απευθείας αναθέσεων στον Δήμο Καλαμάτας, τροχοπέδη για μια κοινωνία αξιοκρατίας, εμπιστοσύνης και ίσων ευκαιριών
-
Βασίλης Κανάκης: Ιστορική πολιτική αστοχία η αγορά ακινήτου για τη ΔΕΥΑΚ
-
Πλατεία 23ης Μαρτίου… επαναστατική αστοχία
-
Δημοτικοί σύμβουλοι Καλαμάτα Μετά: Προτάσεις για την μείωση της παραβατικότητας στην περιφέρεια
-
Βασίλης Κανάκης: Αλγεινές εντυπώσεις από το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΚ
-
Αντιπλημμυρικό Έργο Καλαμάτας: Η πραγματική διάσταση σε λίγες γραμμές
-
Βασίλης Κανάκης: Χαμένη μάχη είναι αυτή που δεν έδωσες…
-
Ο Βασίλης Κανάκης ανακοίνωσε ότι δεν θα είναι ξανα υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος
-
Η καταγγελία σοκ για την ανάπλαση της Ναυαρίνου με μάρμαρα από τάφους
-
Βασίλης Κανάκης: Σοβαρά προβλήματα στατικότατος σε σχολεία και κτήριο ΔΕΥΑ Καλαμάτας
-
Χαρακτήρας και προοπτικές Λιμένα Καλαμάτας: Απόφαση με βάση επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις, όχι ανεύθυνες κραυγές!
-
Μανώλης Μάκαρης: Η κοινωνία των πολιτών αντίθετη στην τσιμεντοποίηση του προλιμένα
-
Βασίλης Κανακης: Παραίτηση από γραμματέας του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Μεσσηνίας
-
Β. Κανάκης: Ερωτήσεις στο Δ.Σ. για το ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ και το Μέγαρο χορού Καλαμάτας
-
Κοσμόπουλος: Αναζήτηση λύσεων για τις θέσεις στάθμευσης στην Αναγνωσταρά
-
Μετακίνηση Μαθητών ΑΜΕΑ και Περιφερειακή πολιτική γραφειοκρατία
-
Κοινή τοποθέτηση Κανάκης – Κουζή – Χειλάς «όλα βαίνουν καλώς» στη Δημοτική Αρχή
-
Βασίλης Κανάκης: Πόσο ασφαλείς είμαστε απέναντι στους σεισμούς;
-
Αλλαγή και συντήρηση υλικοτεχνικής υποδομής σε αθλητικούς χώρους της Καλαμάτας
-
Ο Κοσμόπουλος τοποθετείται και προτείνει για τον δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος
-
Άποψη του Βασίλη Κανάκη για την πολύπαθη οδό Ιατροπούλου
-
Ιστορική αναδρομή και τεχνική σύγκριση παραλιακής και υφιστάμενης χάραξης για το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος
-
Ερωτήματα για το μάστερ πλαν του λιμανιού στην εποχή του κορωνοϊού
Πρόσφατα Άρθρα
Ένα Χριστουγεννιάτικο χωριό στη παραλία της Καλαμάτας συνδυάζει τη μαγεία των γιορτών με τη διασκέδαση
Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις στην Καλαμάτα με χαμόγελα by Polisart
Ψηφιακό κινητό Πλανητάριο στην κεντρική πλατεία Καλαμάτας 27-30 Δεκεμβρίου 2024
15 – 16 Νοεμβρίου 2025 η ημερομηνία του 7ου Διεθνούς Kalamata Dance Cup 2025
«Παιδική Χορωδία στο πάρκο» Χριστουγεννιάτικη Δράση του 23ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
πρέπει να δεις2 ημέρες πριν
20 Φοιτητές και Νέοι Επιστήμονες Γράφουν για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Χριστουγεννιάτικη γιορτή από το ΚΔΑΠμεΑ Δήμου Καλαμάτας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία2 ημέρες πριν
Τα αποτελέσματα των εκλογών στην ΟΕΒΕΣ Μεσσηνίας
-
Ειδησεις απο Καλαματα18 ώρες πριν
«Παιδική Χορωδία στο πάρκο» Χριστουγεννιάτικη Δράση του 23ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία2 ημέρες πριν
Κινητοποίηση Φοιτητών Συλλόγων Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Σύνοδο Πρυτάνεων
-
Ειδησεις απο Καλαματα4 ώρες πριν
Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις στην Καλαμάτα με χαμόγελα by Polisart
-
πρέπει να δεις18 ώρες πριν
Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας
-
Events5 ώρες πριν
15 – 16 Νοεμβρίου 2025 η ημερομηνία του 7ου Διεθνούς Kalamata Dance Cup 2025