Ειδησεις απο Καλαματα
Τζαμουρανης: Ταξίδια στην Κίνα και… υπερηφάνεια για ένα έργο που επί 4 χρόνια δεν ξεκινά!

Ανέβηκε
1 έτος πρινστις
από
Kalamata Times
Όποιος γνωρίζει έστω και λίγο την υπόθεση του αγωγού ύδρευσης Φ800, αισθάνεται το λιγότερο αμηχανία με τις πρόσφατες δηλώσεις του δημάρχου και με τα ταξίδια στελεχών της ΔΕΥΑΚ στη μακρινή Κίνα.
Γιατί η εργολαβία υπήρχε πριν τις ανατιμήσεις, και αν οι σωληνώσεις είχαν παραγγελθεί εγκαίρως, το έργο του αγωγού Φ800 που προορίζεται να αντικαταστήσει τον σημερινό παλιό αγωγό Φ600 (εξασφαλίζοντας τουλάχιστον μία σημαντική παράμετρο για την ομαλή υδροδότηση της Καλαμάτας) θα μπορούσε και να έχει τελειώσει… Άλλωστε η σύμβαση υπογράφηκε την άνοιξη του 2020 με προθεσμία εκτέλεσης τα 2 έτη. Όμως η δημοτική αρχή Βασιλόπουλου επί 4 χρόνια δεν κατάφερε ούτε καν να ξεκινήσει τον κεντρικό αγωγό!
Παρ’ όλα αυτά, διαβάσαμε ότι ο δήμαρχος υπερηφανεύεται που το έργο «παραμένει ενεργό και μετά την μεγάλη προσπάθεια που κάναμε, πιέζοντας σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο προκειμένου να εξασφαλιστούν οι επιπλέον πόροι». Δεν αναφέρει βέβαια ότι η δική τους καθυστέρηση στην έγκριση του υλικού για την προμήθεια των αγωγών ευθύνεται κατά πολύ για την άνοδο των τιμών στο μεταξύ!
Δηλαδή, οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν ακριβότερα ένα έργο που, ενώ έπρεπε να έχει τελειώσει σύμφωνα με τη σύμβαση, δεν έχει καν ξεκινήσει! Και ο δήμαρχος ικανοποιημένος ζητά εκ νέου την εμπιστοσύνη των πολιτών.
Διαβάσαμε επίσης ότι ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑΚ ταξίδεψε στην Κίνα, όπου μαζί με στελέχη της αναδόχου εταιρίας επισκέφτηκε το εργοστάσιο κατασκευής των αγωγών… «προκειμένου να υπάρξουν οι απαιτούμενες πιστοποιήσεις».
Μα, η πιστοποίηση υλικών δεν γίνεται από τους υπαλλήλους μιας υπηρεσίας με επίσκεψη στα εργοστάσια παραγωγής! Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4412/2016 που διέπει τα δημόσια έργα, η πιστοποίηση υλικών γίνεται από ειδικούς πιστοποιημένους οργανισμούς αξιολόγησης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα (όπως π.χ. η ΤÜV κ.ά.), που συντάσσουν έκθεση δοκιμών τού υπό εξέταση υλικού και εκδίδουν πιστοποιητικό συμμόρφωσής του ως προς τις απαιτήσεις της σύμβασης και των αντίστοιχων κανονισμών.
Εν τω μεταξύ, οι ανακοινώσεις θα ήταν πιο πειστικές και καθησυχαστικές, αν μαζί με τις φωτογραφίες στελεχών που κοιτάζουν σωλήνες, δημοσιεύονταν και τα προτιμολόγια προμήθειας του συγκεκριμένου υλικού από την ανάδοχο.
Ακόμα όμως κι αν υποθέταμε ότι αυτές οι ανακοινώσεις -τύπου φωτορεπορτάζ- δεν έχουν μόνο προεκλογικό χαρακτήρα (για να δοθεί η αίσθηση ότι… κινείται και ξεκόλλησε ένα έργο που έχει βαλτώσει επί 4 χρόνια), παραμένουν πολλά ανεπίλυτα ζητήματα που αφορούν την κατασκευή του έργου – για τα οποία ακόμα δεν έχουμε απάντηση.
- Ποια διαδρομή θα ακολουθήσει τελικά ο νέος αγωγός Φ800; Στη μελέτη με την οποία δημοπρατήθηκε το έργο, ο αγωγός διέρχεται μέσω της οδού Αθηνών. Ωστόσο, έχει κατά καιρούς ακουστεί ότι θα αλλάξει πορεία και θα φτάσει στην Καλαμάτα μέσω Νέας Εισόδου και Αρτέμιδος, ώστε να ανέβει στο καταληκτικό του σημείο περίπου στο ύψος του σημερινού ΚΤΕΛ. Η διαδρομή είναι μεγαλύτερου μήκους, άρα και ακριβότερη, ενώ έχει ως συνέπεια τη μείωση της παροχής. Είναι όμως καταφανώς ευκολότερη και πιο οικονομική για τον ανάδοχο… Τελικά, τι θα γίνει;
- Υπάρχει σχετική απόφαση; Και αν ναι, έγινε αναπροσαρμογή της μελέτης;
- Ποιος είναι ο νέος προϋπολογισμός του έργου – και ποιο το επιπλέον κόστος;
- Έγινε αναθεώρηση της ΜΠΕ και των περιβαλλοντικών όρων για τη νέα διαδρομή;
- Έχει ληφθεί άδεια από τον ΟΣΕ για τη διέλευση αγωγού κάτω από γραμμές του τρένου;
- Σε ποιο σημείο θα γίνει η διέλευση του Νέδοντα; Πώς θα συνδυαστεί αυτό με το αντιπλημμυρικό του Καραμπογιά, που θα καταλήγει στο ποτάμι στο ύψος του ΚΤΕΛ;
- Η είσοδος της Καλαμάτας, που μόλις πριν λίγες μέρες ασφαλτοστρώθηκε και διαγραμμίστηκε, θα ξανασκαφτεί; Έχει προβλεφθεί να γίνει νέα ασφαλτόστρωση ή ο δρόμος θα είναι γεμάτος ανωμαλίες, όπως συμβαίνει με το τμήμα του δρόμου πριν τη Θουρία;
Για αυτά τα ζητήματα, όπως και για πολλά άλλα σοβαρά θέματα που αφορούν την καθημερινότητα και το μέλλον της πόλης και του Δήμου, αναμένουμε ματαίως απαντήσεις από τη δημοτική αρχή – η οποία απαιτεί εμπιστοσύνη, αλλά δυστυχώς δεν την εμπνέει.
Από την πλευρά μας θα σχολιάσουμε το αυτονόητο: Ότι για τα μεγάλα έργα του Δήμου Καλαμάτας απαιτείται συγκεκριμένο σχέδιο, γνώση, προγραμματισμός, μεθοδικότητα και έγκαιρη εκτέλεση.
Απαιτείται επίσης διαφάνεια και πλήρης ενημέρωση των πολιτών. Τώρα, και όχι μετά τις εκλογές!



Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Ανατολική Παραλία Καλαμάτας: 4 Χαμένα Χρόνια και Ερωτήματα για τη Διαφάνεια και την Αποτελεσματικότητα
-
Καλαμάτα: Χρόνιες Εκκρεμότητες που Φρενάρουν την Ανάπτυξη και την Ποιότητα Ζωής
-
Δημοτική Παράταξη Καλαμάτα_ΜΕΤΑ: Συνεχής Αντιπολίτευση για την Πρόοδο της Πόλης
-
Ευχές και χρόνια πολλά σε όλες και όλους από την παράταξή “Καλαμάτα_ΜΕΤΑ”
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: “Κραυγή αγωνίας” και ζήτημα της υποχρηματοδότησης για τις σχολικές μονάδες
-
Τζαμουράνης – Χανδρινός: Να ενισχυθούν οι πόροι για τις επισκευές και συντηρήσεις στα σχολικά κτίρια
-
Ο Σπύρος Χανδρινός προτείνει απαλλαγή δημοτικών τελών στις περιοχές που εκτελούνται εργασίες ανάπλασης!
-
«ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΤΑ» Ο πλημμυρικός κίνδυνος και η συνεχιζόμενη αβελτυρία!
-
Επέκταση της αστικής περιοχής Καλαμάτας και στη Θουρία ζητούν Τζαμουράνης και Χανδρινός
-
Συνεδρίαση για τη “λογοδοσία” χωρίς την παρουσία κανενός δημοτικού συμβούλου της αντιπολίτευσης
-
Καταγγελία Τζαμουράνη για υποβάθμιση λογοδοσίας “Η δημοτική αρχή φοβάται”
-
Η ανομβρία και η ανάγκη αντιμετώπισής της
-
Ο Σπύρος Χανδρινός αναρωτιέται γιατί απέκρυψαν συμφερότερη προσφορά στον Δήμο Καλαμάτας
-
Ο Βασίλης Τζαμουράνης για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Καλαμάτας
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: Κατώτερο των προσδοκιών το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2025
-
Σπύρος Χανδρινός: Καμία διάθεση συνεργασίας και συναίνεσης εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής… ούτε για τα αυτονόητα!
-
Τρεις + ένα λόγοι καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του έργου για το Πάρκο Ελιάς κατά 5 μήνες
-
Η μεγαλύτερη αύξηση στα δημοτικά τέλη της Καλαμάτας εδώ και πολλές δεκαετίες
-
Η δημοτική αρχή σχετικά με τη μαρίνα Καλαμάτας, αγναντεύει «τις βαρκούλες να αρμενίζουν…»!
-
Βασίλης Κανάκης για πρόεδρο και αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΚ: (Ίσως δεν είναι αρκετά τα λεφτά που παίρνουν…)
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ (με μη νόμιμη διαδικασία η μελέτη της πολεοδομικής οργάνωσης της Ανατολικής Παραλίας)
-
Καμία απάντηση σε σοβαρά ζητήματα που έθεσε η παράταξη ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ από τη Δημοτική αρχή
-
“ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ” Nα ζητήσει συγνώμη για την άδικη αναστάτωση που προκάλεσε o κ. Γεωργιάδης
-
Ειδική διοικητική προσφυγή κατά της απόφασης της ΔΕΥΑ Καλαμάτας από την παράταξη «ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΤΑ»
-
Τεράστιες οι ευθύνες της δημοτικής αρχής για το… κατάντημα στην πλατεία 23ης Μαρτίου
-
Η αποποίηση ευθυνών με την τακτική “δεν ξέρω δεν γνωρίζω” από αιρετούς αυτοδιοικητικούς είναι προσβολή…
-
Ο Β. Τζαμουράνης καλεί τον Βασιλόπουλο να σταματήσει να επιρρίπτει αλλού ευθύνες «είναι πια πέντε χρόνια δήμαρχος»
-
Το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν υπογράφει τη μίσθωση για το πάρκινγκ του Νέδοντα
-
Καμία απάντηση στην ερώτηση για το τι μέλλει γενέσθαι με τη λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας
-
Οδύνη και αγανάκτησή για το δυστύχημα στην Εθνική Οδό Πύργου -Καλού Νερού από την παράταξη “ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ”
Πρόσφατα Άρθρα
Αθλητικές μεταδόσεις με Παναθηναϊκό, Πόρτο – Ολυμπιακό και ΠΑΟΚ – Σλάβια
Ανατολική Παραλία Καλαμάτας: 4 Χαμένα Χρόνια και Ερωτήματα για τη Διαφάνεια και την Αποτελεσματικότητα
Κοπή Βασιλόπιτας, Απολογισμός και Προγραμματισμός Δράσης της περιφερειακής παράταξης “Πρώτα η Πελοπόννησος”
Μια Ζεστή Βραδιά στην Κόπη Πίτας του Kalamata Running Project
«Χάνσελ και Γκρέτελ: Η ιστορία αλλιώς» στην Καλαμάτα από την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ταξίδια2 ημέρες πριν
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας του εκδρομικού τμήματος του Σ.Π.Ο.Κ. ”Ο Ευκλής”
-
Αθλητικά2 ημέρες πριν
Γεμάτο από σημαντικές διοργανώσεις θα είναι και το 2025 για την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καλαμάτας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία2 ημέρες πριν
Εκδήλωση για την Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας από τον Σύλλογο Τρίτεκνων Μεσσηνίας
-
Συμβουλές1 ημέρα πριν
Επιστήμονες καταγράφουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο καθώς κάποιος πεθαίνει και κάνουν απίστευτη αποκάλυψη
-
Μουσική1 ημέρα πριν
Συναυλία-Αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου από τον Μουσικό Όμιλο Καλαμάτας «ΟΡΦΕΥΣ»
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Φοιτητές Καλαμάτας: Χωρίς ζεστό νερό το καταχείμωνο και τα ταβάνια να στάζουν νερά εν μέσω εξεταστικής!
-
πρέπει να δεις1 ημέρα πριν
Στο νοσοκομείο ο Μίμης Δομάζος ‑ Υπέστη ανακοπή
-
Ταξίδια1 ημέρα πριν
Ε.Ο.Σ. Καλαμάτας: Πεζοπορία και κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας στον οικισμό Κουταλά