Το 45% των χρηστών ψάχνει τρόπους ψηφιακής “αποτοξίνωσης”!
Την ίδια ώρα που το 54% των καταναλωτών θεωρεί το Διαδίκτυο αναπόσπαστο τμήμα της κοινωνικής του ζωής, σχεδόν 1 στους 2 αναζητά τρόπους να απομακρυνθεί από τάμπλετ, λαπτοπ, κινητά και άλλες συσκευές συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο!
Σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση της ΕΥ, “Decoding the digital home”, φαίνεται πως ακόμη πιο κοντά στα όρια της ψηφιακής κούρασης βρίσκονται οι νέοι αφού το 53% των νέων, ηλικίας 25-34 ετών, αποζητά την ψηφιακή του …αποτοξίνωση!
Μέσα σε δυο χρόνια αυξήθηκε το ποσοστό εκείνων που αναζητούν χρόνο μακριά από το κινητό τους. Συγκεκριμένα από 41% το 2017, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 45% το 2019.
Όπως προκύπτει από την παγκόσμια έκθεση της ΕΥ το 28% των νοικοκυριών παραδέχεται ότι δαπανά τουλάχιστον 30 ώρες σε εβδομαδιαία βάση στο διαδίκτυο. Η προσπάθεια να απεξαρτηθεί φαίνεται και από το γεγονός ότι το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν 34%. Επίσης, το ποσοστό εκείνων, που δαπανούν λιγότερες από 10 ώρες στο Internet, αυξήθηκε από 18% το 2017 σε 21% το 2021.
Προσωπικά δεδομένα
Σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζουν και οι ανησυχίες των πολιτών σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα ολοένα και μεγαλώνουν, με το 72% να δηλώνει σκεπτικό ως προς τη γνωστοποίηση προσωπικών τους δεδομένων, ακόμα και αν πρόκειται για αξιόπιστες ιστοσελίδες!
Κι ενώ οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν προσεκτικοί να γνωστοποιήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, το 41% των πολιτών στις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία πιστεύει πως τα δεδομένα τους δεν θα είναι ποτέ απολύτως ασφαλή!
Έλλειψη εμπιστοσύνης
Μεγάλο ζήτημα είναι και η εμπιστοσύνη. Η κρίση της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι πολίτες προς το Διαδίκτυο και τις συνδεδεμένες συσκευές φαίνεται να επηρεάζει – σε ένα βαθμό – και την υιοθέτηση προϊόντων και υπηρεσιών “έξυπνου” σπιτιού (smart home). Παρότι η ζήτηση “έξυπνων” συσκευών συνεχώς αυξάνεται, η ολοένα και μεγαλύτερη εξάρτηση από το Διαδίκτυο απειλεί την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η πολυπλοκότητα της χρήσης
Η έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα και ο sepe.gr, αποκαλύπτει επίσης ότι η πολυπλοκότητα της χρήσης μίας υπηρεσίας αποξενώνει τους καταναλωτές καθώς και ένα αυξανόμενο αίσθημα σύγχυσης των καταναλωτών με αφορμή το σύνθετο περιβάλλον των ευρυζωνικών πακέτων ψηφιακών υπηρεσιών.
1 στους 3 δηλώνει ότι δυσκολεύεται να επιλέξει υπηρεσίες ή πακέτα, τα οποία να ικανοποιούν τις ανάγκες τους.
Το 48% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι προσφορές, τους δυσκολεύουν να καταλάβουν ποιο πακέτο διαδικτύου προσφέρει μεγαλύτερη αξία, ενώ το ένα τέταρτο των καταναλωτών σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία δυσκολεύεται να βρει το περιεχόμενο που το ενδιαφέρει. Σε αριθμούς αυτό σημαίνει ότι στις ΗΠΑ στην ηλικιακή ομάδα 18-24 το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 34% και στο 39% στη Μεγάλη Βρετανία.
Το 45% των χρηστών ψάχνει τρόπους ψηφιακής “αποτοξίνωσης”!