Kalamata Times

Την παράταση της διαβούλευσης για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» και διευκρινίσεις ζητά ο Μίλτος Χρυσομάλλης

Την παράταση της διαβούλευσης για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» και διευκρινίσεις ζητά ο Μίλτος Χρυσομάλλης 1
Κοινοποιησέ το

Μίλτος Χρυσομάλλης για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος»

Την παράταση της διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα ΚαλαμάταΡιζόμυλος», πέραν της 6ης Μαΐου, ζήτησε την Τρίτη 7/4/2020 με Ερώτηση του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ κ. Μίλτος Χρυσομάλλης, στηρίζοντας έμπρακτα το σχετικό αίτημα του Δημάρχου Μεσσήνης κ. Θ. Βασιλόπουλου προς τον αρμόδιο υπουργό. Όπως σημειώνει ο Μεσσήνιος βουλευτής, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα και των σοβαρών περιορισμών που έχει επιφέρει, η παράταση του χρόνου διαβούλευσης της Μ.Π.Ε. θα εξυπηρετήσει την αρτιότερη διαβούλευση, ενημέρωση και λήψη των σχετικών αποφάσεων από τα συλλογικά όργανα του Δήμου, αλλά θα επιτρέψει επίσης να εκφραστεί καλύτερα και η γνώμη των τοπικών κοινωνιών, σε ένα θέμα μεγάλης σημασίας, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις,

Πέραν την παράτασης, ο Μίλτος Χρυσομάλλης καταδεικνύει μια σειρά σημαντικών ελλείψεων που παρουσιάζει η Μ.Π.Ε., ζητώντας από τον Υπουργό αναλυτικές διευκρινίσεις, προτού προχωρήσει η έγκρισή της. Σημειώνει ότι οι οριζοντιογραφίες και οι μηκοτομές στη μελέτη χρονολογούνται από το 2017, ενώ παράλληλα απουσιάζουν διατομές σε χαρακτηριστικές θέσεις κατά μήκος του άξονα και αντί αυτών εμφανίζονται τυπικές διατομές ανά υπό μελέτη τμήμα. Με άλλα λόγια, δηλαδή απουσιάζει ο οριστικός σχεδιασμός του έργου επί τοπογραφικού υποβάθρου, άρα απουσιάζει το ΤΕΛΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, το οποίο, εντέλει, σηματοδοτεί και το εύρος των απαλλοτριώσεων, κάτι που επιβάλλεται να υπάρχει σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4014/2011.

Επιπλέον, ακόμα και με απλή σύγκριση μέσω ανάγνωσης δορυφορικών φωτογραφιών από δωρεάν εργαλεία στο διαδίκτυο (π.χ. Google Earth) διαπιστώνεται ότι κτίσματα παρακείμενα της υφιστάμενης οδού, μεταγενέστερα του έτους 2013, δεν εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια, αποδεικνύοντας ότι η Μ.Π.Ε. δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση μετά το έτος 2013, η οποία όπως είναι αντιληπτό δεν είναι ίδια με ότι ισχύει σήμερα!

Τέλος, σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η προς έγκριση Μ.Π.Ε. ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ αναλυτικούς πίνακες και σχέδια, βάση των οποίων να τεκμηριώνονται τα δεδομένα και το κόστος του έργου και να είναι έτσι δυνατή και η σύγκρισή της με την ήδη από το 2013 αδειοδοτημένη και πλήρως κοστολογημένη παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα-Ριζόμυλος. Αυτό άλλωστε είχε ζητήσει και με σχετικό έγγραφο ήδη από το 2018 το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών

«Η κατατεθείσα Μ.Π.Ε. είναι ελλιπής έως παραπλανητική. Ολοκληρωμένη είναι μόνο η μελέτη της παραλιακής χάραξης, η οποία ας μη ξεχνάμε έχει πληρωθεί 2 φορές με χρήματα του ελληνικού λαού. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη τόσο η παράταση της διαβούλευσης, όσο και οι διευκρινίσεις των ελλείψεων. Η κοινή λογική επιβάλλει την  επόμενη μέρα της υγειονομικής κρίσης που ζούμε, να προχωρήσουμε στην υλοποίηση έργων πανέτοιμων μελετητικά ώστε να δοθεί άμεσα οικονομική ανάσα και να έχουμε γρήγορη ανάταξη της οικονομίας. Αυτά είναι η παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα – Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος – Σουληνάρι, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι μελέτες για τα υπόλοιπα τμήματα», τόνισε ο Μίλτος Χρυσομάλλης.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη

Αρχές Μαρτίου απεστάλη από την Περιφέρεια Πελοποννήσου στις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος». Στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισής του από τα δύο δημοτικά συμβούλια, προβλέπεται περίοδος δημόσιας διαβούλευσης κατά το διάστημα από 13 Μαρτίου έως 6 Μαΐου 2020, προκειμένου να καταστεί εφικτή η άρτια μελέτη των περιεχομένων της Μ.Π.Ε. και η έκφραση των απόψεων των τοπικών κοινωνιών.

Εντούτοις, η ανάγνωση της κατατεθείσας Μ.Π.Ε. παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις, οι οποίες χρήζουν αναλυτικών διευκρινήσεων, προτού προχωρήσει η κατά νόμο διαδικασία έγκρισής της. Ειδικότερα, ελλείψεις εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια της Μ.Π.Ε.. Οι οριζοντιογραφίες σε κλίμακα 1:5000 και οι μηκοτομές σε κλίμακα 1:5000/1:500, χρονολογούνται από το έτος 2017, και πιο συγκεκριμένα από τις 16.01.2017 όταν συντάχθηκε ο Προτεινόμενος Σχεδιασμός του έργου σε κλίμακα 1:10.000, και από 15.02.2017 όταν συντάχθηκε η Μελέτη Οδοποιίας που συνοδεύει την Μ.Π.Ε. Παρατηρείται ότι απουσιάζουν διατομές σε χαρακτηριστικές θέσεις κατά μήκος του άξονα και αντί αυτών εμφανίζονται τυπικές διατομές ανά υπό μελέτη τμήμα. Με άλλα λόγια, παρατηρείται ότι απουσιάζει ο οριστικός σχεδιασμός του έργου επί τοπογραφικού υποβάθρου, άρα απουσιάζει το ΤΕΛΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, το οποίο, εντέλει, σηματοδοτεί και το εύρος των απαλλοτριώσεων, σύμφωνα με τις προβλέψεις της υπ’ αριθμ. οικ. 170225/20.01.2014 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 135/Β’/27.01.2014), κατ’ εφαρμογή του άρθρου 11 του Ν. 4014/2011.
Βουλή των Ελλήνων

Επιπλέον, ακόμα και με απλή σύγκριση μέσω ανάγνωσης δορυφορικών φωτογραφιών από δωρεάν εργαλεία στο διαδίκτυο (π.χ. Google Earth) διαπιστώνεται ότι κτίσματα παρακείμενα της υφιστάμενης οδού, μεταγενέστερα του έτους 2013, δεν εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια. Με άλλα λόγια, η μελέτη δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση μετά το έτος 2013, η οποία όπως είναι αντιληπτό δεν είναι ίδια με ότι ισχύει σήμερα!

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι στο σύνολό της η προς έγκριση Μελέτη ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ αναλυτικούς πίνακες και σχέδια, βάση των οποίων να τεκμηριώνονται τα δεδομένα και το κόστος του έργου. Έτι περαιτέρω και δεδομένου ότι υφίσταται για το εν λόγω τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος εναλλακτική λύση, η οποία είναι πλήρως μελετημένη, ήδη περιβαλλοντικά αδειοδοτημένη (ΑΕΠΟ: 1855/11/2-7-2013) και αναλυτικά κοστολογημένη, θα όφειλε η προς έγκριση Μ.Π.Ε., που αφορά στην αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου, να παραθέσει όλα εκείνα τα αναλυτικά στοιχεία, τα οποία, συγκρινόμενα με την ήδη αδειοδοτημένη μελέτη (παραλιακή χάραξη), αποδεικνύουν ποια από τις δύο είναι η βέλτιστη λύση. Εξάλλου αυτό ζητήθηκε και με το υπ΄αριθμ. πρωτ. ΔΟΥ/777 π.ε./13-3-2018 έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, στο πλαίσιο των γνωμοδοτήσεων της Π.Π.Π.Α., που αφορά στη βελτίωση-αναβάθμιση της υφιστάμενης Ε.Ο.

Επιπλέον των ελλείψεων και διαρκούσης της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα και των σοβαρών περιορισμών που έχει επιφέρει, ο δήμαρχος Μεσσήνης απέστειλε προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής την με αριθμ. Πρωτ. 6667/02.04.2020 Επιστολή του, που σας επισυνάπτω στην Ερώτηση μου, με την οποία ζητά την παράταση του χρόνου διαβούλευσης της Μ.Π.Ε., μια παράταση που θα εξυπηρετήσει την αρτιότερη διαβούλευση, ενημέρωση και λήψη των σχετικών αποφάσεων από τα συλλογικά όργανα του Δήμου.

Επειδή ο διαρκής περιορισμός επαφών και μετακινήσεων λόγω του κορωνοϊού επιβάλλει ειδικές συνθήκες συνεδρίασης των Δημοτικών Συμβουλίων και αδυναμία συμμετοχής των πολίτων των τοπικών κοινωνιών,

Επειδή η εν λόγω Μ.Π.Ε. αφορά σε ένα θέμα μεγάλης σημασίας για την τοπική κοινωνία, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις,

Επειδή οι ως άνω παρατηρούμενες ελλείψεις στην Μ.Π.Ε. κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικές για την πληρέστερη εκτίμησή της και επομένως τη βέλτιστη απόφαση περί της έγκρισής της,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Θα προχωρήσετε στην παράταση του χρόνου διαβούλευσης τηςΜελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του τμήματος Καλαμάτα-Ριζόμυλος, σύμφωνα και με το αίτημα που απέστειλε ο δήμαρχοςΜεσσήνης;

2.Θα διευκρινιστούν οι προαναφερθείσες ελλείψεις της Μ.Π.Ε. και θασυμπληρωθούν προς πληρέστερη συζήτηση τόσο στο πλαίσιο τηςδιαβούλευσης αλλά και της διαδικασίας έγκρισης της;


Κοινοποιησέ το
Exit mobile version