Ειδήσεις απο Μεσσηνία
Την παράταση της διαβούλευσης για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» και διευκρινίσεις ζητά ο Μίλτος Χρυσομάλλης
Ανέβηκε
5 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΜίλτος Χρυσομάλλης για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος»
Την παράταση της διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος», πέραν της 6ης Μαΐου, ζήτησε την Τρίτη 7/4/2020 με Ερώτηση του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ κ. Μίλτος Χρυσομάλλης, στηρίζοντας έμπρακτα το σχετικό αίτημα του Δημάρχου Μεσσήνης κ. Θ. Βασιλόπουλου προς τον αρμόδιο υπουργό. Όπως σημειώνει ο Μεσσήνιος βουλευτής, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα και των σοβαρών περιορισμών που έχει επιφέρει, η παράταση του χρόνου διαβούλευσης της Μ.Π.Ε. θα εξυπηρετήσει την αρτιότερη διαβούλευση, ενημέρωση και λήψη των σχετικών αποφάσεων από τα συλλογικά όργανα του Δήμου, αλλά θα επιτρέψει επίσης να εκφραστεί καλύτερα και η γνώμη των τοπικών κοινωνιών, σε ένα θέμα μεγάλης σημασίας, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις,
Πέραν την παράτασης, ο Μίλτος Χρυσομάλλης καταδεικνύει μια σειρά σημαντικών ελλείψεων που παρουσιάζει η Μ.Π.Ε., ζητώντας από τον Υπουργό αναλυτικές διευκρινίσεις, προτού προχωρήσει η έγκρισή της. Σημειώνει ότι οι οριζοντιογραφίες και οι μηκοτομές στη μελέτη χρονολογούνται από το 2017, ενώ παράλληλα απουσιάζουν διατομές σε χαρακτηριστικές θέσεις κατά μήκος του άξονα και αντί αυτών εμφανίζονται τυπικές διατομές ανά υπό μελέτη τμήμα. Με άλλα λόγια, δηλαδή απουσιάζει ο οριστικός σχεδιασμός του έργου επί τοπογραφικού υποβάθρου, άρα απουσιάζει το ΤΕΛΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, το οποίο, εντέλει, σηματοδοτεί και το εύρος των απαλλοτριώσεων, κάτι που επιβάλλεται να υπάρχει σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4014/2011.
Επιπλέον, ακόμα και με απλή σύγκριση μέσω ανάγνωσης δορυφορικών φωτογραφιών από δωρεάν εργαλεία στο διαδίκτυο (π.χ. Google Earth) διαπιστώνεται ότι κτίσματα παρακείμενα της υφιστάμενης οδού, μεταγενέστερα του έτους 2013, δεν εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια, αποδεικνύοντας ότι η Μ.Π.Ε. δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση μετά το έτος 2013, η οποία όπως είναι αντιληπτό δεν είναι ίδια με ότι ισχύει σήμερα!
Τέλος, σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η προς έγκριση Μ.Π.Ε. ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ αναλυτικούς πίνακες και σχέδια, βάση των οποίων να τεκμηριώνονται τα δεδομένα και το κόστος του έργου και να είναι έτσι δυνατή και η σύγκρισή της με την ήδη από το 2013 αδειοδοτημένη και πλήρως κοστολογημένη παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα-Ριζόμυλος. Αυτό άλλωστε είχε ζητήσει και με σχετικό έγγραφο ήδη από το 2018 το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών
«Η κατατεθείσα Μ.Π.Ε. είναι ελλιπής έως παραπλανητική. Ολοκληρωμένη είναι μόνο η μελέτη της παραλιακής χάραξης, η οποία ας μη ξεχνάμε έχει πληρωθεί 2 φορές με χρήματα του ελληνικού λαού. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη τόσο η παράταση της διαβούλευσης, όσο και οι διευκρινίσεις των ελλείψεων. Η κοινή λογική επιβάλλει την επόμενη μέρα της υγειονομικής κρίσης που ζούμε, να προχωρήσουμε στην υλοποίηση έργων πανέτοιμων μελετητικά ώστε να δοθεί άμεσα οικονομική ανάσα και να έχουμε γρήγορη ανάταξη της οικονομίας. Αυτά είναι η παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα – Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος – Σουληνάρι, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι μελέτες για τα υπόλοιπα τμήματα», τόνισε ο Μίλτος Χρυσομάλλης.
Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη
Αρχές Μαρτίου απεστάλη από την Περιφέρεια Πελοποννήσου στις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος». Στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισής του από τα δύο δημοτικά συμβούλια, προβλέπεται περίοδος δημόσιας διαβούλευσης κατά το διάστημα από 13 Μαρτίου έως 6 Μαΐου 2020, προκειμένου να καταστεί εφικτή η άρτια μελέτη των περιεχομένων της Μ.Π.Ε. και η έκφραση των απόψεων των τοπικών κοινωνιών.
Εντούτοις, η ανάγνωση της κατατεθείσας Μ.Π.Ε. παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις, οι οποίες χρήζουν αναλυτικών διευκρινήσεων, προτού προχωρήσει η κατά νόμο διαδικασία έγκρισής της. Ειδικότερα, ελλείψεις εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια της Μ.Π.Ε.. Οι οριζοντιογραφίες σε κλίμακα 1:5000 και οι μηκοτομές σε κλίμακα 1:5000/1:500, χρονολογούνται από το έτος 2017, και πιο συγκεκριμένα από τις 16.01.2017 όταν συντάχθηκε ο Προτεινόμενος Σχεδιασμός του έργου σε κλίμακα 1:10.000, και από 15.02.2017 όταν συντάχθηκε η Μελέτη Οδοποιίας που συνοδεύει την Μ.Π.Ε. Παρατηρείται ότι απουσιάζουν διατομές σε χαρακτηριστικές θέσεις κατά μήκος του άξονα και αντί αυτών εμφανίζονται τυπικές διατομές ανά υπό μελέτη τμήμα. Με άλλα λόγια, παρατηρείται ότι απουσιάζει ο οριστικός σχεδιασμός του έργου επί τοπογραφικού υποβάθρου, άρα απουσιάζει το ΤΕΛΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, το οποίο, εντέλει, σηματοδοτεί και το εύρος των απαλλοτριώσεων, σύμφωνα με τις προβλέψεις της υπ’ αριθμ. οικ. 170225/20.01.2014 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 135/Β’/27.01.2014), κατ’ εφαρμογή του άρθρου 11 του Ν. 4014/2011.
Βουλή των Ελλήνων
Επιπλέον, ακόμα και με απλή σύγκριση μέσω ανάγνωσης δορυφορικών φωτογραφιών από δωρεάν εργαλεία στο διαδίκτυο (π.χ. Google Earth) διαπιστώνεται ότι κτίσματα παρακείμενα της υφιστάμενης οδού, μεταγενέστερα του έτους 2013, δεν εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια. Με άλλα λόγια, η μελέτη δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση μετά το έτος 2013, η οποία όπως είναι αντιληπτό δεν είναι ίδια με ότι ισχύει σήμερα!
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι στο σύνολό της η προς έγκριση Μελέτη ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ αναλυτικούς πίνακες και σχέδια, βάση των οποίων να τεκμηριώνονται τα δεδομένα και το κόστος του έργου. Έτι περαιτέρω και δεδομένου ότι υφίσταται για το εν λόγω τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος εναλλακτική λύση, η οποία είναι πλήρως μελετημένη, ήδη περιβαλλοντικά αδειοδοτημένη (ΑΕΠΟ: 1855/11/2-7-2013) και αναλυτικά κοστολογημένη, θα όφειλε η προς έγκριση Μ.Π.Ε., που αφορά στην αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου, να παραθέσει όλα εκείνα τα αναλυτικά στοιχεία, τα οποία, συγκρινόμενα με την ήδη αδειοδοτημένη μελέτη (παραλιακή χάραξη), αποδεικνύουν ποια από τις δύο είναι η βέλτιστη λύση. Εξάλλου αυτό ζητήθηκε και με το υπ΄αριθμ. πρωτ. ΔΟΥ/777 π.ε./13-3-2018 έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, στο πλαίσιο των γνωμοδοτήσεων της Π.Π.Π.Α., που αφορά στη βελτίωση-αναβάθμιση της υφιστάμενης Ε.Ο.
Επιπλέον των ελλείψεων και διαρκούσης της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα και των σοβαρών περιορισμών που έχει επιφέρει, ο δήμαρχος Μεσσήνης απέστειλε προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής την με αριθμ. Πρωτ. 6667/02.04.2020 Επιστολή του, που σας επισυνάπτω στην Ερώτηση μου, με την οποία ζητά την παράταση του χρόνου διαβούλευσης της Μ.Π.Ε., μια παράταση που θα εξυπηρετήσει την αρτιότερη διαβούλευση, ενημέρωση και λήψη των σχετικών αποφάσεων από τα συλλογικά όργανα του Δήμου.
Επειδή ο διαρκής περιορισμός επαφών και μετακινήσεων λόγω του κορωνοϊού επιβάλλει ειδικές συνθήκες συνεδρίασης των Δημοτικών Συμβουλίων και αδυναμία συμμετοχής των πολίτων των τοπικών κοινωνιών,
Επειδή η εν λόγω Μ.Π.Ε. αφορά σε ένα θέμα μεγάλης σημασίας για την τοπική κοινωνία, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις,
Επειδή οι ως άνω παρατηρούμενες ελλείψεις στην Μ.Π.Ε. κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικές για την πληρέστερη εκτίμησή της και επομένως τη βέλτιστη απόφαση περί της έγκρισής της,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Θα προχωρήσετε στην παράταση του χρόνου διαβούλευσης τηςΜελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του τμήματος Καλαμάτα-Ριζόμυλος, σύμφωνα και με το αίτημα που απέστειλε ο δήμαρχοςΜεσσήνης;
2.Θα διευκρινιστούν οι προαναφερθείσες ελλείψεις της Μ.Π.Ε. και θασυμπληρωθούν προς πληρέστερη συζήτηση τόσο στο πλαίσιο τηςδιαβούλευσης αλλά και της διαδικασίας έγκρισης της;
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Η Πολιτεία αίρει μια ανισότητα εις βάρος των χαμηλοσυνταξιούχων
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: 15.244 νέοι χαμηλοσυνταξιούχοι πληρούν τα κριτήρια του πρώην ΕΚΑΣ στα δωρεάν φάρμακα
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Απαιτούνται άμεσες πρωτοβουλίες από το ΥΠΕΞ για την ελληνορθόδοξη κοινότητα στο Χαλέπι
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Σε ΦΕΚ πλέον τα νοσοκομεία Καλαμάτας και Κυπαρισσίας ως άγονα κατηγορίας Α’
-
Συνάντηση Μίλτου Χρυσομάλλη με Κωνσταντίνο Κυρανάκη για το κτηματολόγιο στην Καλαμάτα
-
Ο Μίλτος Χρυσομάλλης για την επαναφορά του Νοσοκομείου Καλαμάτας στα άγονα Α’
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Η προσπάθεια μας ευοδώνεται! Η Κυπαρισσία στα άγονα κατηγορίας Α’
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Άμεση αντίδραση του Υπουργού Υγείας για τη διατήρηση του κινήτρου μοριοδότησης για την Καλαμάτα.
-
Προχωρούν οι διαδικασίες για το νέο κτίριο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας στην Αγ. Τριάδα
-
Μήνυμα του βουλευτή Μεσσηνίας Μίλτου Χρυσομάλλη για το Πάσχα
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Επιβεβαίωση όσων ξέραμε ήδη από 10 Ιανουαρίου για τον δικαστικό χάρτη της Μεσσηνίας
-
Ολοκληρώθηκε το 2ο Messinia Forum που πραγματοποιήθηκε στην Καλαμάτα
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Ο Ελληνικός λαός περιμένει να νομοθετήσουμε για τα αυτονόητα κι όχι να συντηρούμε τον παραλογισμό
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Επιτέλους σε ΦΕΚ η κήρυξη των απαλλοτριώσεων για τα δίκτυα του Φιλιατρινού φράγματος
-
Χρυσομάλλης σε Σταϊκούρα για απαλλοτριώσεις στην Ανάληψη, Περιμετρική Πύλου, δίκτυα Φιλιατρινού Φράγματος και Αερολιμένα Καλαμάτας
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Η μικροεγκληματικότητα αλωνίζει στα χωριά της Μεσσηνίας και ο ΣΥΡΙΖΑ «κόπτεται» να μην μπουν φυλακή
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Για το γάμο ομόφυλων ζευγαριών ψηφίζω «όχι» γιατί η ισότητα στο γάμο δεν υπερέχει της προστασίας της παιδικής ηλικίας
-
Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του βουλευτή Μεσσηνίας Μίλτου Χρυσομάλλη
-
Χριστουγεννιάτικες ευχές του βουλευτή Μεσσηνίας Μίλτου Χρυσομάλλη
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Άδεια εργασίας μόνο σε όσους είχαν νόμιμη βίζα εισόδου
-
Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μετέτρεψε την Ελλάδα από παρία της Ευρώπης σε παράδειγμα
-
ΟΕΒΕ Μεσσηνίας: Συζήτηση για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο με τους Βουλευτές Μεσσηνίας κ. Χρυσομάλλη Μ. και κ. Μαντά Π.
-
Συλλυπητήρια Μίλτου Χρυσομάλλη για την απώλεια του καθηγητή Πέτρου Θέμελη
-
Συναντήσεις στην Κνεσέτ, στο ισραηλινό Πεντάγωνο και στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ο Μίλτος Χρυσομάλλης
-
Στην εμπόλεμη ζώνη του Ισραήλ ο Μίλτος Χρυσομάλλης με αποστολή αλληλεγγύης
-
O Μίλτος Χρυσομάλλης για τη νίκη του Δημήτρη Πτωχού
-
Μίλτος Χρυσομάλλης: Παρατείνεται η προθεσμία για τις άδειες κατά παρέκκλιση και επίκειται λύση για την εκτός σχεδίου δόμηση
-
Τα εκλογικά κέντρα Πτωχού και Βασιλόπουλου επισκέφτηκε ο επισκέφτηκε ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς
-
Ο Μίλτος Χρυσομάλλης στηρίζει την υποψηφιότητα του Δημήτρη Πτωχού για την Περιφέρεια Πελοποννήσου
-
Ο Μίλτος Χρυσομάλλης έκανε την ανατροπή και πηρε την 2η έδρα της Νέας Δημοκρατίας στη Μεσσηνία
Πρόσφατα Άρθρα
Πέθανε ο «αστυνομικός» του Σασμού, Δημήτρης Ήμελλος στα 57 του χρόνια
Τοποθετήθηκαν δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί ισχύος 2MW από τη ΔΕΥΑ Καλαμάτας
Επιτυχημένο σεμινάριο αυτοάμυνας του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου
Agora Christmas Run την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Σήμα κινδύνου εξέπεμψε σκάφος με 28 αλλοδαπούς στο λιμάνι της Καλαμάτας για παροχή βοήθειας
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις στην Καλαμάτα με χαμόγελα by Polisart
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Ένα Χριστουγεννιάτικο χωριό στη παραλία της Καλαμάτας συνδυάζει τη μαγεία των γιορτών με τη διασκέδαση
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Ψηφιακό κινητό Πλανητάριο στην κεντρική πλατεία Καλαμάτας 27-30 Δεκεμβρίου 2024
-
Events2 ημέρες πριν
15 – 16 Νοεμβρίου 2025 η ημερομηνία του 7ου Διεθνούς Kalamata Dance Cup 2025
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας: Παράταση Αποστολής Φωτογραφιών για τον Διαγωνισμό Βιτρίνας
-
Πολιτικά1 ημέρα πριν
Μητσοτάκης: Όλες οι χρεώσεις των τραπεζών μηδενίζονται – Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
-
Οικονομικά9 ώρες πριν
Όλα τα νέα μέτρα για τις τράπεζες ‑ Τι αλλάζει από τον Ιανουάριο
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία1 ώρα πριν
Πλήθος κόσμου έζησε τη μαγεία των Χριστουγέννων στη Μεσσήνη με τη φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου