πρέπει να δεις
Τι είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Ανέβηκε
5 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΤι είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Ο Βασίλης Κανάκης Δημοτικός Σύμβουλος με τον συνδυασμό “Καλαμάτα Μπροστά” Πολιτικός Μηχανικός Πανεπ. Πατρών Πτυχιούχος Φυσικής ΕΚΠΑ, μας εξηγεί τι είναι Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Επιγραμματικά, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελεί ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει σαν σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής σε αστικές περιοχές και στα περίχωρα, την ικανοποίηση των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στις περιοχές αυτές.
Το ΣΒΑΚ, επί της ουσίας, αποτελεί μια πολυσχιδής μελέτη στην οποία δύναται να συνυπάρχουν αρμονικά παρεμβάσεις όπως:
- Κυκλοφοριακές μετατροπές, που περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις οδών, όπου κρίνεται απαραίτητο, με κύρια στόχευση την μείωση της διαμπερούς κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.
- Εγκατάσταση εκτεταμένου, ασφαλούς, δικτύου ποδηλατοδρόμων με τέτοιο τρόπο ώστε να καθίσταται ελκυστική η χρήση του εν λόγω μέσου.
- Δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου πεζοδρομίων για πεζούς και ΑΜΕΑ με κατάλληλο πλάτος και ύψος ώστε να είναι απόλυτα λειτουργικά.
- Μελετητική μέριμνα για την κινητικότητα ΑΜΕΑ όπως οδηγοί τυφλών, ράμπες κτλ Πεζοδρομήσεις οδών
- Επανασχεδιασμός της λειτουργίας των μέσω μαζικής μεταφοράς
- Επανακαθορισμός της σύνδεσης του αστικού κέντρου με το λιμάνι, την παραλιακή ζώνη και τα γειτονικά αστικά κέντρα.
Πως εφαρμόζεται
Για την σωστή εφαρμογή του ΣΒΑΚ αρχικά θα πρέπει να καθοριστούν, να αναλυθούν και να ιεραρχηθούν οι ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη μας. Επιγραμματικά αναφέρω ορισμένα όπως:
- Εκτεταμένη παράνομη στάθμευση
- Ελλιπής και μη εκτεταμένος σχεδιασμός ποδηλατοδρόμων
- Εκτεταμένο πρόβλημα στάθμευσης στο κέντρο της πόλης
- Ανύπαρκτη και προβληματική συγκοινωνιακή σύνδεση της Καλαμάτας με τους οικισμούς που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου
- Κακής ποιότητας, μη λειτουργικά πεζοδρόμια
- Μικρός αριθμός ραμπών ΑΜΕΑ που καθιστά το μεγαλύτερο τμήμα της πόλης μη επισκέψιμο.
- Μειωμένη προσπελασιμότητα δρόμων και πεζοδρομίων, κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων, λόγω φαινομένων πλημμύρας. (χαμηλή στάθμη πεζοδρομίου σε σχέση με το οδόστρωμα)
- Ογκώδη λεωφορεία που εξυπηρετούν μικρό αριθμό επιβατών
Αφού αναλυθεί η υπάρχουσα κατάσταση, συλλεχθούν τα απαραίτητα επιστημονικά δεδομένα, καθοριστούν οι ανάγκες και τα προβλήματα της πόλης, καθορίζεται ο στρατηγικός στόχος και το όραμα που θα διέπει το σχέδιο.
Συμμετοχικότητα Η ενεργός συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικών συμβούλων, πολιτών, κλπ στον σχεδιασμό, στην εφαρμογή και στην παρακολούθηση του ΣΒΑΚ αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο για την επιτυχία του. Οι πολίτες και οι τοπικοί φορείς καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους, μέσω δημόσιας διαβούλευσης, ώστε οι μελετητές να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληρότητα προκλήσεων και στόχων. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η διαβούλευση με επιστημονικούς φορείς όπως το ΤΕΕ και οι διάφοροι επαγγελματικοί σύλλογοι Μηχανικών καθώς επίσης και σύλλογοι ενός ευρύτερου πλαισίου όπως ΑΜΕΑ, αυτοκινητιστές, οδηγοί ΚΤΕΛ, σύλλογος ξενοδόχων κτλ. Κοστολόγηση και ρεαλισμός
Το ΣΒΑΚ, ως μελέτη χρηματοδοτείται, μέσω του Πράσινου Ταμείου καθώς με την με απόφαση του Διοικητικού Σύμβουλίου με αριθμό 114.9/2016, δημιουργήθηκε ειδικός δεσμευτικός λογαριασμός (escrow account) για την υλοποίηση του χρηματοδοτικού του προγράμματος “ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣOΖΥΓΙΟΥ 2016” και συγκεκριμένα για τον Άξονα Προτεραιότητας 4 “Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα” συνολικού ποσού 8.999.000,00 ευρώ με δικαιούχους 150 δήμους της χώρας. Η Καλαμάτα και η Μεσσήνη, οι οποίες ευρίσκονται ανάμεσα στους δήμους που έχουν επιλεγεί, χρηματοδοτήθηκαν με το ποσό των 86.000,00 ευρώ 35.000,00 ευρώ αντίστοιχα για το σκοπό αυτό. Η επιλογή των ποσών έγινε με πληθυσμιακά κριτήρια. Η χρηματοδότηση του πράσινου ταμείου, είναι σαφές πως αφορά την εκπόνηση της μελέτης βιώσιμης αστικής κινητικότητας όμως το ερώτημα που γεννάται είναι το πώς θα βρεθούν οι πόροι για την μελλοντική υλοποίηση της.
Το παραπάνω εύλογο ερώτημα οδηγεί στο συμπέρασμα πως η σύνταξη του ΣΒΑΚ θα πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως από ρεαλιστικές,
κοστολογημένες επιμέρους μελέτες που θα ανταποκρίνονται, όσο το δυνατόν καλύτερα, στην επίτευξη των προσδοκώμενων στόχων.
Παραδοξότητα
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας εφαρμόζεται από το 2009 σε διάφορες πόλεις. Τα προηγούμενα χρόνια στον Δήμο Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε πλήθος αναπλάσεων, πεζοδρομήσεων, κυκλοφοριακών αλλαγών. Επίσης έχουν προαναγγελθεί έργα όπως περαιτέρω πεζοδρόμηση της οδού Ιατροπούλου και ήδη γίνονται, έγιναν ή θα γίνουν παρεμβάσεις στην οδό Σφακτηρίας, Αναγνωσταρά, Κολοκοτρώνη, Καπετάν Κρόμπα κ.α. Όπως λοιπόν είναι σαφές, τα παραπάνω έργα δεν άπτονται ενός σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η μελέτη τους έγινε με σημειακό χαρακτήρα χωρίς να αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης πρότασης που θα αφορά το σύνολο της πόλης και την οποία καθορίζει, προσδιορίζει και αποτυπώνει το ΣΒΑΚ. Συνεπώς, προκύπτει το συμπέρασμα πως η πόλη μας θα έπρεπε εδώ και καιρό να έχει αποκτήσει ΣΒΑΚ που θα καθόριζε τις παρεμβάσεις και όχι πρώτα να πραγματοποιούνται οι παρεμβάσεις και κατόπιν, χρόνια αργότερα, να προχωρούμε στην κατάρτιση ΣΒΑΚ.
Οξύμωρο σχήμα όπως και πολλά ακόμα στην αγαπημένη μας πόλη.
Βασίλης Κανάκης
Δημοτικός Σύμβουλος-Καλαμάτα Μπροστά
Πολιτικός Μηχανικός Πανεπ.
Πατρών Πτυχιούχος Φυσικής ΕΚΠΑ
Τι είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: “Κραυγή αγωνίας” και ζήτημα της υποχρηματοδότησης για τις σχολικές μονάδες
-
Βασίλης Κανάκης για Πλατεία 23ης Μαρτίου – Πολιτική ανεπάρκεια, βασικά Λάθη και προτάσεις λύσεων
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: Κατώτερο των προσδοκιών το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2025
-
Ο Βασίλης Κανάκης για την αύξηση στα δημοτικά τέλη 2025
-
Βασίλης Κανάκης για πρόεδρο και αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΚ: (Ίσως δεν είναι αρκετά τα λεφτά που παίρνουν…)
-
Καμία απάντηση σε σοβαρά ζητήματα που έθεσε η παράταξη ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ από τη Δημοτική αρχή
-
Βασίλης Κανάκης για την επίσκεψη Χρυσοχοΐδη στην Καλαμάτα “Επανάληψη υπόσχεσης”
-
Πλήθος απευθείας αναθέσεων στον Δήμο Καλαμάτας, τροχοπέδη για μια κοινωνία αξιοκρατίας, εμπιστοσύνης και ίσων ευκαιριών
-
Βασίλης Κανάκης: Ιστορική πολιτική αστοχία η αγορά ακινήτου για τη ΔΕΥΑΚ
-
Πλατεία 23ης Μαρτίου… επαναστατική αστοχία
-
Δημοτικοί σύμβουλοι Καλαμάτα Μετά: Προτάσεις για την μείωση της παραβατικότητας στην περιφέρεια
-
Βασίλης Κανάκης: Αλγεινές εντυπώσεις από το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΚ
-
Ευνές και αντίο της παράταξης “Καλαμάτα μπροστά” του Βασίλη Κοσμόπουλου
-
Αντιπλημμυρικό Έργο Καλαμάτας: Η πραγματική διάσταση σε λίγες γραμμές
-
Βασίλης Κανάκης: Χαμένη μάχη είναι αυτή που δεν έδωσες…
-
Ο Βασίλης Κανάκης ανακοίνωσε ότι δεν θα είναι ξανα υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος
-
Η καταγγελία σοκ για την ανάπλαση της Ναυαρίνου με μάρμαρα από τάφους
-
Η δημοτική αρχή, για μια ακόμα φορά εκτέθηκε πολλαπλά – Ευγνωμοσύνη στο τεχνικό προσωπικό της ΔΕΥΑΚ
-
Βασίλης Κανάκης: Σοβαρά προβλήματα στατικότατος σε σχολεία και κτήριο ΔΕΥΑ Καλαμάτας
-
Βασίλης Κοσμόπουλος: Η αβλεψία και η ανικανότητα της δημοτικής αρχής επιβαρύνουν την τσέπη των δημοτών
-
Βασίλης Κανακης: Παραίτηση από γραμματέας του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Μεσσηνίας
-
Παρουσίαση του Σχέδιου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Καλαμάτας (BINTEO)
-
Δήμος Καλαμάτας: Εκπονείται η Α΄ φάση της μελέτης «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας»
-
Β. Κανάκης: Ερωτήσεις στο Δ.Σ. για το ΚΔΗΦ ΑΜΕΑ και το Μέγαρο χορού Καλαμάτας
-
Κοσμόπουλος: Αναζήτηση λύσεων για τις θέσεις στάθμευσης στην Αναγνωσταρά
-
Μετακίνηση Μαθητών ΑΜΕΑ και Περιφερειακή πολιτική γραφειοκρατία
-
Μικροκινητικότητα: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για ηλεκτρικά πατίνια, skateboard, μοτοποδήλατα
-
«Πόλη Φιλική και Ανθεκτική» το όραμα του ΣΒΑΚ του Δήμου Καλαμάτας
-
Προτάσεις για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Καλαμάτας
-
Κοινή τοποθέτηση Κανάκης – Κουζή – Χειλάς «όλα βαίνουν καλώς» στη Δημοτική Αρχή
Πρόσφατα Άρθρα
Ο Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας στο έργο αφαλάτωσης του Δήμου Δυτικής Μάνης
Μίλτος Χρυσομάλλης: Η Πολιτεία αίρει μια ανισότητα εις βάρος των χαμηλοσυνταξιούχων
Η Μαγεία των Χριστουγέννων στον Πεζόδρομο Σφακτηρίας
Πλήθος κόσμου έζησε τη μαγεία των Χριστουγέννων στη Μεσσήνη με τη φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου
Έκθεση φωτογραφίας «Ημερολόγιο ποδηλάτου» του Γιώργου Σταθόπουλου την Τετάρτη «στο κύμα»
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις στην Καλαμάτα με χαμόγελα by Polisart
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Ένα Χριστουγεννιάτικο χωριό στη παραλία της Καλαμάτας συνδυάζει τη μαγεία των γιορτών με τη διασκέδαση
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Ψηφιακό κινητό Πλανητάριο στην κεντρική πλατεία Καλαμάτας 27-30 Δεκεμβρίου 2024
-
Events1 ημέρα πριν
15 – 16 Νοεμβρίου 2025 η ημερομηνία του 7ου Διεθνούς Kalamata Dance Cup 2025
-
Ειδησεις απο Καλαματα23 ώρες πριν
Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας: Παράταση Αποστολής Φωτογραφιών για τον Διαγωνισμό Βιτρίνας
-
Πολιτικά23 ώρες πριν
Μητσοτάκης: Όλες οι χρεώσεις των τραπεζών μηδενίζονται – Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
-
Οικονομικά8 ώρες πριν
Όλα τα νέα μέτρα για τις τράπεζες ‑ Τι αλλάζει από τον Ιανουάριο
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία32 λεπτά πριν
Πλήθος κόσμου έζησε τη μαγεία των Χριστουγέννων στη Μεσσήνη με τη φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου