Ένας από τους βασικότερους στόχους της Παγκόμιας Ατζέντας 2050 είναι η κλιματική αλλαγή και οτιδήποτε σχετίζεται με αυτή.
Ένας από τους κύριους λόγους δημιουργίας της Κλιματικής Αλλαγής είναι η δημιουργία της τρύπας του όζοντος, μία τρύπα που προκλήθηκε από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, του θείου και διαφόρων τοξικών αερίων στην ατμόσφαιρα.
Οι συχνά απότομες αλλαγές του καιρού, η υπερθέρμανση του πλανήτη και το λιώσιμο των πάγων στο Βόρειο Πόλο είναι κάτι που εδώ και αρκετά χρόνια έχει προβληματίσει την Παγκόσμια Κοινότητα, αφού οι καταστροφές περισσότερο επιβαρύνουν παρά ωφελούν τους προϋπολογισμούς των κρατών και πόσο δε των ΗΠΑ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο της να μηδενίσει την εκπομπή ρύπων των νέων οχημάτων, αφού από το 2035 μπαίνει επίσημα τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Την θέση τους θα πάρουν τα ηλεκτροκίνητα.
Ωστόσο, για να ισχύει το παραπάνω μέτρο θα πρέπει να συμφωνήσουν όλα τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σημαίνει αυτόματα την σταδιακή απεξάρτηση από την χρήση της βενζίνης ή του πετρελαίου ντίζελ στην Ευρώπη, προκειμένου υλοποιηθεί η κλιματική ουδετερότητα περίπου το 2050.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τις συναντήσεις των 27 κρατών μελών υπήρξε ομόφωνη πρόθεση και αποδοχή για την χρήση εναλλακτικών τεχνολογικών και πηγών ενέργειας.
Αναμφισβήτητα, αυτή η εξέλιξη αποτελεί μία πρόκληση για το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών που παρήγαγαν εκατομμύρια αυτοκινήτων ετησίως και πλούτιζαν.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη ξεκινήσει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Εκείνο που φοβάται είναι μήπως η επιταχυνόμενη μετάβαση προκαλέσει διαφόρων ειδών προβλήματα.
Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων, που βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της έρευνας σήμερα, συνίσταται στο να παράγεται καύσιμο από CO2 που εκλύεται από βιομηχανικές δραστηριότητες με ηλεκτρισμό χαμηλών εκπομπών, πρόκειται για κυκλική οικονομική προσέγγιση.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και η πετρελαϊκή βιομηχανία, έχουν μεγάλες ελπίδες για το νέο αυτό είδος καυσίμου, που θεωρητικά θα μπορούσε να επιτρέψει την παράταση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, που σήμερα απειλούνται.
Ενόψει της έκτακτης ανάγκης να συμβαδίσει η Ευρώπη με τη νέα τάση της βιομηχανίας οι εγγυήσεις των Ευρωπαίων απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολλές αλλά ταυτόχρονα και ριψοκίνδυνες σε κάποια σημεία τους.
΄Όπως και να έχει, το περιβάλλον είναι άμεση προτεραιότητα και εάν δεν γίνει κάτι για να εμποδιστεί η ταχύτητα της καταστροφής, τότε οι συνέπειες για την ανθρώπινη επιβίωση θα είναι ανεπανόρθωτα βλαπτικές.