Connect with us
Επιμελητηρίο

Εκλογές Μεσσηνία

Προγραμματικές προτάσεις του Δημήτρη Κουκούτση για το Κυκλοφοριακό, τις Συγκοινωνίες, το Λιμάνι, τα Ενεργειακά και το Περιβάλλον της Καλαμάτας

Ανέβηκε

στις

Προγραμματικές προτάσεις του Δημήτρη Κουκούτση για το Κυκλοφοριακό, τις Συγκοινωνίες, το Λιμάνι, τα Ενεργειακά και το Περιβάλλον της Καλαμάτας 1
Κοινοποιησέ το

Δημήτρης Κουκούτσης «ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΠΟΛΗ ΕΝΩΜΕΝΗ»

ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ προτάσεις για το Κυκλοφοριακό, τις Συγκοινωνίες, το Λιμάνι, τα Ενεργειακά  και το Περιβάλλον του Δήμου Καλαμάτας, δίνει σήμερα στη δημοσιότητα ο υποψήφιος δήμαρχος Δημήτρης Κουκούτσης, ανεξάρτητος βουλευτής Μεσσηνίας, επικεφαλής της παράταξης «ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΠΟΛΗ ΕΝΩΜΕΝΗ».

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ-ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

  • Παράλληλα με τις υφιστάμενες οδούς ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη της πόλης είναι η διάνοιξη ουσιαστικών οδικών αξόνων και η σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης, άκρως απαραίτητης για το μέλλον που στοχεύουμε. Οδός Βουλγαροκτόνου και συνέχιση της οδού Κρήτης (ανατολική παραλία), οδός Θεμιστοκλέους (δυτική παραλία) οδοί Βύρωνος και Μαιζώνος (κέντρο πόλης) είναι μερικές από αυτές.
  • Εννοείται πως επιβεβλημένη είναι η ταυτόχρονη επισκευή του υφιστάμενου οδικού δικτύου που με τις λακκούβες από την έλλειψη συντήρησης και τα μπαλώματα από τη συνεχή παρέμβαση για δίκτυα παροχών μοιάζει πολύ … Ελληνικό!
  • Στα πλαίσια κυκλοφοριακής μελέτης, οφείλει να επανεξεταστεί το θέμα στάθμευσης που αποτελεί μείζον ζήτημα για τις αστικές περιοχές. Μπορούμε να αντλήσουμε τρόπους αντιμετώπισης από μελέτες και επιτυχημένες υλοποιήσεις άλλων πόλεων της χώρας που έχουν προσεγγίσει το θέμα και με τη συνδρομή της τεχνολογίας όσον αφορά την ύπαρξη και διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης στον αστικό ιστό.
  • Οι αστικές συγκοινωνίες είναι μία από τις αιτίες που τα ανωτέρω κυκλοφοριακά ζητήματα είναι τόσο έντονα. Προάστια της πόλης όπως τα Λαίικα, αντιμετωπίζονται ως απομακρυσμένα χωριά με τα δρομολόγια των λεωφορείων να είναι ελάχιστα στη διάρκεια της ημέρας και να μην εξυπηρετούν το μέσο πολίτη. Η χρήση της τεχνολογίας με ψηφιακή πληροφόρηση, τουλάχιστον στις στάσεις λεωφορείων, θα ήταν επιθυμητή και χρηστική. Επιπλέον στο σχετικά στενό οδικό δίκτυο της πόλης, η χρήση μικρότερων και πιο ευέλικτων μέσων αυξάνει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης και άλλων σημείων και περιοχών, μειώνει το χρόνο διαδρομής και τις πιθανότητες καθυστέρησης.
  • Μεγάλο κεφάλαιο για την πόλη και το Δήμο γενικότερα, είναι η ύπαρξη σιδηροδρόμου.  Ένα μέσο σταθερής τροχιάς που εξυπηρετεί κομβικά σημεία του Δήμου είναι πάντα επιθυμητό. Ασπρόχωμα, νοσοκομείο, ΤΕΙ, αεροδρόμιο, Μεσσήνη και Θουρία, καθώς και όλες οι ενδιάμεσες περιοχές όπως Ακοβίτικα, Σπερχογεία, νέο Δημαρχείο κ.α., είναι προορισμοί που μπορούν να καταστήσουν ένα τέτοιο εγχείρημα όχι απλά βιώσιμο αλλά και έντονα κερδοφόρο.
ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Σε πρώιμο στάδιο βρίσκονται μελέτες για το master plan του χώρου του λιμανιού. Καλείται να εξυπηρετήσει τουριστική και επαγγελματική χρήση, αλλά οι υποδομές του οφείλουν να μπορούν να υποδεχθούν επιβατηγά και εμπορικά πλοία.

  • Άμεση προτεραιότητα είναι η επισκευή – ανακατασκευή του ανατολικού υπήνεμου μώλου και η ανακατάταξη των χρήσεων εντός του θαλάσσιου χώρου. Στα πλαίσια αυτά προτείνεται το μέτωπο στην οδό Ναυαρίνου να διατεθεί αποκλειστικά για τουριστική χρήση με βελτίωση του χώρου υποδοχής κρουαζιέρας, και τοποθέτηση σταθμών ηλεκτρισμού και ύδρευσης για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών για το υπόλοιπο μήκος.
  • Στον τομέα του χερσαίου τμήματος, η αξιοποίηση του χώρου των κτιριακών εγκαταστάσεων είναι καταλυτική για τη λειτουργία του λιμανιού. Χρήσεις όπως, χώρος υποδοχής, αναμονής και ενημέρωσης, χώρος μηχανολογικών εγκαταστάσεων, χώρος εμπορικής χρήσης είναι απαραίτητες. Επίσης στο δυτικό τμήμα προτείνεται διαμόρφωση υποδοχής επιβατηγών πλοίων ακτοπλοϊκής σύνδεσης με πρόσβαση οχημάτων αποκλειστικά από δυτικά.
  • Όσον αφορά τις δραστηριότητες στον ευρύτερο χώρο, θα υποστηριχθούν οι αθλητικές δραστηριότητες των ναυτικών ομίλων, με βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων τους και οριοθέτηση του χώρου εγκατάστασης.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • Το στοίχημα της νέας τεχνολογίας και εξοικονόμησης ενέργειας θα μπορούσε να κερδηθεί και σε άλλα δημοτικά κτίρια πέραν του δημαρχείου. Τα σχολεία έχουν ανάγκη θέρμανσης, η εγκατάσταση νέων συστημάτων όπως αντλίες θερμότητας υψηλής απόδοσης και χαμηλής ενεργειακής απαίτησης αποτελεί πλέον επιταγή και όχι πολυτέλεια. Επίσης χρόνια τώρα τα δημοτικά κτίρια θα έπρεπε να είναι ενεργειακά αυτόνομα με εγκατάσταση συστήματος παραγωγής ή συμπαραγωγής ενέργειας (φωτοβολταϊκά πάνελ παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ηλιακά πάνελ για ζεστό νερό θέρμανσης και χρήσης κλπ).
  • Σημαντική παρατήρηση για τους κοινόχρηστους χώρους της πόλης και του δήμου γενικότερα, είναι πως δεν υπάρχει ούτε ένας στεγασμένος ή επαρκώς σκιασμένος χώρος. Κιόσκια αναψυχής και πέργκολες με τέντες σε κατάλληλα σημεία πλατειών και πάρκων, είναι οικονομικές κατασκευές που επηρεάζουν θετικά και το μικροκλίμα του χώρου που βρίσκονται. Παράλληλα η χρήση κατάλληλων θερμοαπορροφητικών υλικών κατά τις αναπλάσεις που λαμβάνουν χώρα, συμβάλλει θετικά στα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

        • ΑΥΡΙΟ: Οι προτάσεις του Δημήτρη Κουκούτση για τον Πολιτισμό, τον Τουρισμό, τον Αθλητισμό και τις Υπηρεσίες

https://pralina.gr/spourgitissesamikafemauroeidis
Κοινοποιησέ το
Advertisement

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ