Τα βιντεοπαιχνίδια αν και φαίνονται πιο ασφαλή σε σχέση με τις αθλητικές δραστηριότητες, ελλοχεύουν περισσότερους κινδύνους, «απειλώντας» την υγεία των παιδιών.
Μια ασυνήθιστη διαταραχή σε παιδιά που έχασαν τις αισθήσεις τους ενώ έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια, παρατηρήθηκε από τους επιστήμονες η οποίοι απέδωσαν τα αίτια αυτού του γεγονότος, στον έντονο ενθουσιασμό και στην αγωνία των εφήβων κατά την διάρκεια του βιντεοπαιχνιδιού.
Ακόμη, τόνισαν πως τα βιντεοπαιχνίδια θα μπορούσαν να θεωρηθούν εξίσου επικίνδυνα με τα ανταγωνιστικά αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το ράγκμπι.
«Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για ορισμένα παιδιά με αρρυθμία. Μπορεί να αποδειχθούν θανατηφόρα για τους νεαρούς ασθενείς με αρρυθμική προδιάθεση, την ύπαρξη της οποίας μπορεί να αγνοούν», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Κλερ Λόλεϊ, από το Καρδιολογικό Κέντρο του Νοσοκομείου Παίδων του Γουέστμιντ, στην Αυστραλία.
«Τα παιδιά που χάνουν ξαφνικά τις αισθήσεις τους ενώ παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια θα πρέπει να εξετάζονται από καρδιολόγο, καθώς αυτό θα μπορούσε να είναι το πρώτο σημάδι ενός σοβαρού καρδιακού προβλήματος», σημείωσε η ερευνήτρια.
Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Heart Rhythm», εντόπισε ένα «ασυνήθιστο, αλλά ξεχωριστό μοτίβο» μεταξύ των ευάλωτων παιδιών. Μια συστηματική ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας εντόπισε 22 περιπτώσεις λιποθυμίας, οι οποίες συνέβησαν κυρίως κατά τη διάρκεια βιντεοπαιχνιδιών πολέμου στα οποία συμμετείχαν πολλοί παίκτες.
Ορισμένα παιδιά έχασαν τη ζωή τους μετά από καρδιακή ανακοπή που υπέστησαν. Οι πιο συχνές υποκείμενες αιτίες ήταν η κατεχολαμινεργική πολυμορφική κοιλιακή ταχυκαρδία (CPVT) και το σύνδρομο μακρού QT (LQTS).
Η πρώτη οδηγεί σε αύξηση των επιπέδων ασβεστίου στο εσωτερικό των κυττάρων. Το σύνδρομο μακρού QT χαρακτηρίζεται από παρατεταμένη επαναπόλωση των καρδιακών κυττάρων και αυξημένο κίνδυνο σοβαρών και απειλητικών για τη ζωή καρδιακών αρρθυμιών. Οι παθήσεις αυτές επηρεάζουν ένα στα 2.000 παιδιά.
«Γνωρίζουμε ήδη ότι ορισμένα παιδιά ενώ έχουν καρδιακές παθήσεις, θέτουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο όταν παίζουν ανταγωνιστικά αθλήματα, αλλά σοκαριστήκαμε όταν ανακαλύψαμε ότι ορισμένα λιποθύμησαν καθώς έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια», πρόσθεσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης, Κρίστιαν Τέρνερ.
«Θεωρούσα τα βιντεοπαιχνίδια μια εναλλακτική ασφαλής δραστηριότητα. Πρόκειται για μια πραγματικά σημαντική ανακάλυψη. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να εξεταστεί κάποιος που έχει βιώσει ένα λιποθυμικό επεισόδιο υπό αυτές τις συνθήκες», τόνισε.
Ο δρ Ντάνιελ Σοίνκι, καρδιολόγος στο Πανεπιστήμιο Augusta, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη, είπε ότι η ανακάλυψη έχει εκτεταμένες επιπτώσεις.
«Η άσκηση θα πρέπει να περιλαμβάνει δραστηριότητες εκτός του παραδοσιακού ανταγωνιστικού αθλητισμού. Η κατάλληλη συμβουλευτική σχετικά με τους κινδύνους των βιντεοπαιχνιδιών θα πρέπει να είναι στοχευμένη σε παιδιά με προαρρυθμία και σε κάθε παιδί με ιστορικό συγκοπής λόγω υπερκόπωσης. Περαιτέρω, τα μελλοντικά προγράμματα ελέγχου αθλητών που διατρέχουν κίνδυνο για κακοήθεις αρρυθμίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν και εκείνους που συμμετέχουν σε eSports», κατέληξε ο δρ Σοίνκι.
ΠΗΓΗ