Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι άλλη μια φορά η Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν περιλαμβάνεται στον χάρτη των 6 σιδηροδρομικών έργων προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Η περιφέρεια σχεδιάζει π μήνες τώρα να επαναλειτουργήσει τη γραμμή Κόρινθος – Ναύπλιο και μακροπρόθεσμα τη γραμμή Κόρινθος – Τρίπολη – Μεγαλόπολη – Καλαμάτα, αλλά υπολογίζει χωριπς το υδροκέφαλο Αθηνοκεντρικό κράτος που διατηρεί στα σκοτάδια το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
1) Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
2) Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ
3) Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
4) Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
5) Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.
6) Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ. Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοσή τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ με πληροφορίες και από το ΑΠΕ-ΜΠΕ