ΤΗΝ Κυριακή 20 Ιουνίου, στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων της Καλαμάτας, στις 21:00, το 7ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και οι Εκδόσεις Ίκαρος παρουσιάζουν για πρώτη φορά μπροστά σε κοινό το νέο Graphic Novel του κομικογράφου Soloup με τίτλο “21:Η μάχη της πλατείας”.Για το βιβλίο θα συνομιλήσουν με τον δημιουργό οι: Γιάννης Κουκουλάς (Ιστορικός Τέχνης) και Μελέτης Μοίρας (Σκηνοθέτης). Θα ακολουθήσει, σε πρώτη προβολή η ταινία του Μελέτη Μοίρα για το making of του βιβλίου, με τίτλο “21- Η μάχη της πλατείας | Making of …behind the sketches”.
Μετά την εκδήλωση θα προβληθεί στις 23:00 το ντοκιμαντέρ “Βαβέλ – Από τη Σιωπή στην Έκρηξη”, επίσης του Μελέτη Μοίρα.
Το graphic novel 21: Η μάχη της πλατείας καλύπτει τα χρόνια της Επανάστασης μέχρι και την έλευση του Βαυαρού βασιλιά Όθωνα. Το μεγαλύτερο σε έκταση μέχρι σήμερα έργο κόμικς στην Ελλάδα συνδυάζει τη συστηματική ιστορική και αρχειακή έρευνα με την Ένατη Τέχνη. Μια αφήγηση που ξεφεύγει από τα στερεότυπα και αναδεικνύει πρόσωπα και γεγονότα, μέσα από γνωστές και λιγότερο γνωστές πτυχές της Ιστορίας. Μια κεντρική σπονδυλωτή ιστορία ξετυλίγεται στη σημερινή Αθήνα κάτω από το άγαλμα του Κολοκοτρώνη. Είκοσι ένα κεφάλαια, χωρισμένα σε πέντε μεγάλες ενότητες (Πλατεία, Χατζάρια, Σεργούνι, Ήρωες, Γκιλοτίνα) στα οποία παρεμβάλλονται είκοσι μία ιστορίες βασισμένες σε αφηγήσεις και κείμενα ανθρώπων που έζησαν ή μελέτησαν την Επανάσταση, με ένθετα πορτραίτα «ηρώων» και «αντιηρώων». Ακολουθώντας τα κείμενα πάνω από 30 συγγραφέων, αλλά και τις εικαστικές δημιουργίες περισσότερων από 50 ζωγράφων και χαρακτών, το βιβλίο αποτελεί ένα παζλ υποκειμενικών προσεγγίσεων για τις μάχες και τα πρόσωπα του Αγώνα, τα γεγονότα και τις ιδέες της Επανάστασης.
Το έργο υποστηρίχθηκε από τον ΕΛΙΔΕΚ με την βοήθεια του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας κι Επικοινωνίας) και το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο. Για την αρχειακή έρευνα συνεργάστηκαν οι Νατάσα Καστρίτη, Ρεγγίνα Κατσιμάρδου, Παναγιώτα Παναρίτη με την επιστημονική συμβολή της καθηγήτριας Εύης Σαμπανίκου.
Tο βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ίκαρος και περιλαμβάνει περισσότερες από 600 σελίδες.
Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα: https://1821graphicnovel.gr/
Το Making of…behind the sketches:
Ο Μελέτης Μοίρας, σκηνοθέτης της “Βαβέλ – Από τη Σιωπή στην Έκρηξη”, συναντάει (πάλι) τον Αντώνη Νικολόπουλο (Soloup) και τους συνεργάτες του.
To “21- Η μάχη της πλατείας | Making of …behind the sketches” ακολουθεί τη διαδρομή δημιουργίας, τον χρόνο και τον τρόπο στησίματος του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα ελληνικού graphic novel, με τίτλο: «21-Η μάχη της πλατείας», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ίκαρος. Έρευνα, αρχεία, storyboards, χαρτιά, μολύβια, μελάνια. Συζητήσεις του Soloup με την ερευνητική ομάδα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου για τα πώς και τα γιατί της Ιστορίας.
Σε σκηνοθεσία και σενάριο Μελέτη Μοίρα, διεύθυνση φωτογραφίας Κώστα Καπερνάρου, Μοντάζ και coloring Μιχάλη Καλλιγέρη. Με τους μουσικούς Νίκο Παπαϊωάννου στο τσέλο και Πέτρο Κασιμάτη στην τρομπέτα και υποτιτλισμό από την Authorwave.
Λίγα λόγια για τους δημιουργούς:
Ο Soloup -Αντώνης Νικολόπουλος– είναι πολιτικός γελοιογράφος (Το Ποντίκι, περιοδικό δρόμου Σχεδία, παλαιότερα Το Βήμα, Goal news κ.α.) και δημιουργός κόμικς (Βαβέλ, Γαλέρα κ.α.). Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας κι Επικοινωνίας. Το βιβλίο του Τα Ελληνικά κόμικς (Τόπος, 2012) επικεντρώνεται στην έρευνα και μελέτη της Ένατης τέχνης στην Ελλάδα. Διδάσκει γελοιογραφία και κόμικς στο πρόγραμμα e-learning του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει 17 συλλογές και βιβλία με γελοιογραφίες και κόμικς. Τα κόμικς του έχουν μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και μετράει 2 συνεργασίες με το Μουσείο Μπενάκη. Δουλειά του έχει παρουσιαστεί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο Μελέτης Μοίρας είναι σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Ξεκίνησε να κάνει ταινίες σχεδόν 20 χρόνια μετά την αποφοίτηση από την σχολή κινηματογράφου, γιατί τότε θεώρησε πως ήταν ο σωστός χρόνος. Αρέσκεται στα Ντοκιμαντέρ αλλά κλείνει το μάτι και στις ταινίες μυθοπλασίας. Το μέλλον του θέλει να είναι γεμάτο με ταινίες γιατί μόνο ο Κινηματογράφος τον κινεί.