Connect with us
Επιμελητηρίο

Ειδησεις απο Καλαματα

Ο Βασίλης Τζαμουράνης για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Καλαμάτας

Ανέβηκε

στις

Ο Βασίλης Τζαμουράνης για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Καλαμάτας 1
Κοινοποιησέ το

Η τοποθέτησή του Βασίλη Τζαμουράνη στην συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου για το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Καλαμάτας για το έτος 2025.

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (2025) Δήμου Καλαμάτας

Το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου κάθε χρόνο αποτελεί  το  κείμενο στο οποίο αποτυπώνεται  η κατάσταση των συνεχιζόμενων έργων αλλά κυρίως το οραματικό σχέδιο ,οι αναπτυξιακοί του στόχοι , τα νέα έργα ,οι νέες μελέτες κλπ που δείχνουν την πολιτική και την στόχευση της εκάστοτε δημοτικής αρχής.

  1. Το τεχνικό πρόγραμμα  του ’25 που συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση  του Δημοτικού συμβουλίου  ουσιαστικά είναι σχεδόν φωτοτυπία του προηγούμενου, του 2024.  Αποτελείται στην πλειονότητά του από συνεχιζόμενα έργα( 125 τον αριθμό), πολλά εκ των οποίων έρχονται από το 2019 και το 2020, τα οποία με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής δεν κατάφεραν να ολοκληρωθούν.

Τα λίγα νέα έργα(53) που περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ’25 αφορούν κυρίως παρεμβάσεις κατά τη γνώμη μου διαχειριστικού χαρακτήρα, που έτσι κι αλλιώς εγγράφονται κάθε χρόνο και πολύ λίγοι κωδικοί αφορούν σε νέα έργα και μελέτες. .

  1. Το ΤΠ 2025 δυστυχώς δεν μπορεί να έχει καλύτερη τύχη από το τεχνικό πρόγραμμα των προηγούμενων ετών από πλευράς υλοποίησης,αφού το κύριο χαρακτηριστικό τους όλων των προηγούμενων ήταν η χαμηλή απορρόφηση των πιστώσεων και η μετακύλιση των υπολοίπων από χρόνο σε χρόνο. Αυτό αποδεικνύουν τα οικονομικά στοιχεία των προηγούμενων ετών που δείχνουν τον έντονα χαμηλό ρυθμό απόδοσης της Δημοτικής Αρχής στην υλοποίηση του τεχνικού προγράμματος. Συγκεκριμένα αναφέρω ότι με τα οικονομικά στοιχεία απολογισμού του  Οκτωβρίου του 2024, οι δαπάνες για την εκτέλεση των έργων ανήλθαν στο  13,5.% του προϋπολογισμού τους.

Εδώ θέλω να επισημάνω, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι η Δημοτική Αρχή τα 5 χρόνια που είναι στην εξουσία  δεν κατάφερε  όχι να υλοποιήσει και να ολοκληρώσει δικά της έργα,  αλλά δεν κατάφερε να υλοποιήσει και να ολοκληρώσει έργα τα οποία κληρονόμησε έτοιμα από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

  1. Πολλά απ’ αυτά τα έργα είτε είναι σταματημένα, αρκετά συνεχίζονται με απαράδεκτα χαμηλούς ρυθμούς και πολύ λίγα εμφανίζουν μια αξιοπρεπή πρόοδο.  Συγκεκριμένα:

Τα έργα του Προγράμματος  της 1ηςΒιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης δυστυχώς δεν έχουν σε μεγάλο βαθμό προχωρήσει ούτε ολοκληρωθεί. Για να ολοκληρωθούν εντάχθηκαν αναγκαστικά  στην νέα(2η Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη) με προύπολογισμό  πέντε (5) περίπου εκατομμυρίων  ευρώ , με τα οποία θα μπορούσε ο Δήμος να εντάξει επιπλέον νέα έργα αν είχαν ολοκληρωθεί  στην  προηγούμενη περίοδο.

Αρκετά από  τα έργα του ΕΣΠΑ είναι  σταματημένα:  π.χ.  η ανακατασκευή του κτιρίου του παλιού κινηματογράφου  ΗΛΕΚΤΡΑ,  η επέκταση του Δημοτικού Σχολείου και η κατασκευή  Νηπιαγωγείου στην Τ.Κ. Άριος, η οδική σύνδεση Άνω-Κάτω Βέργας κ.α.

 Τα αντιπλημμυρικά έργα  κατά μήκος της παλιάς εθνικής οδού Καλαμάτας-Τρίπολης στο Νοσοκομείο και την Θουρία έχουν σταματήσει από το 2019 και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πότε επιτέλους θα ολοκληρωθούν.

Για το αντιπλημμυρικό έργο της Ανατολικής Παραλίας, δηλαδή κατά μήκος της οδού Ακρίτα μετά την οδό Ευριπίδου, Ναυαρίνου μέχρι την εκβολή του στη θάλασσα,που είναι ώριμο μελετητικά και έχει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις εδώ και 3 τουλάχιστον χρόνια, η Δημοτική Αρχή δυστυχώς δεν κατάφερε ακόμη να το δρομολογήσει. Ακόμα δεν προχώρησε ούτε σε μικρότερα δίκτυα που είναι απαραίτητα για την ασφαλή παροχέτευση των ομβρίων στα σημεία τουλάχιστον που φάνηκε στην πλημμύρα του 2016 ότι είχαν πρόβλημα(πχ οδός Γλαύκου, Σιδηροδρομικές γραμμές πλησίον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Κοκορόγιαννη, ρέμα Καραμπογιάς κ.α).

Το ίδιο συμβαίνει και με τα έργα που χρηματοδοτούνται από το  Πράσινο Ταμείο και το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ του Υπουργείου Εσωτερικών.. Αρκετά έργα του Προγράμματος ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει.

Τα  θέματα της σχολικής στέγης παραμένουν σε εκκρεμότητα. Συγκεκριμένα  το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο  ακόμα δεν έχει χρηματοδοτηθεί ενώ δεν ξέρουμε τι γίνεται με το ειδικό Γ-Λ που έχει αναλάβει το κράτος με τις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ! Καμία ουσιαστικά εξέλιξη δεν φαίνεται για την κατασκευή του νέου Δημοτικού Σχολείου στον λοφίσκο δίπλα στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ για να στεγαστεί το 17ο Δ.Σ. που είναι στα λυόμενα από το 1988 και το 5ο Δ.Σ (Μπενάκη) που δεν πληροί τις στοιχειώδεις απαιτήσεις ενός σύγχρονου σχολείου.

Τα τελευταία χρόνια δε παρά το γεγονός ότι φιλοδοξούμε να είμαστε η κλιματικά ουδέτερη πόλη μέχρι το 2030 ,δεν φυτεύτηκε σχεδόν  ούτε ένα επιπλέον δέντρο στην πόλη. Ούτε φέτος στο Τεχνικό Πρόγραμμα υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

Τα έργα κοινωνικού χαρακτήρα, όπως είναι το Κέντρο Φροντίδας Ηλικιωμένων παραμένει κλειστό , ενώ  το Κέντρο Διημέρευσης ΑμεΑ  δεν έχει ακόμα βρεθεί τρόπος να υλοποιηθεί παρότι ήταν και τα δύο δρομολογημένα από το 2019.

 Το Καταφύγιο των αδέσποτων  ακόμη δεν έχει ξεκινήσει εδώ και 5 χρόνια, ενώ το Δημοτικό Υπνωτήριο δεν έχει ακόμη άδεια λειτουργίας, ενώ έχει εγκαινιαστεί από το 2021.

Η δημοτική οδοποιία σε πολλά σημεία είναι σε κακή κατάσταση τόσο στην πόλη όσο και στα χωριά, αφού και οι  εργολαβίες ασφαλτικών δεν υλοποιήθηκαν και περνούν σαν συνεχιζόμενα έργα το 2025. Ακόμα και η αγροτική οδοποιϊα  έχει προβλήματα σε κάποια χωριά αφού καθυστέρησαν να ολοκληρωθούν οι σχετικές εργολαβίες.

Οι ποδηλατόδρομοι που υπάρχουν δεν ολοκληρώθηκαν( Σ.Γ.-Νέο Δημαρχείο) ούτε συνδέθηκαν(πχ στο Λιμάνι) παρά το γεγονός ότι η σύνδεσή τους είχε αναφερθεί και στο τεχνικό πρόγραμμα του ’21 και του ’22, ενώ αυτός που κατασκευάστηκε  στην οδό Πλαστήρα  δεν συνδέθηκε με εκείνον της Μαρίνας παρότι η σύνδεση ήταν αντικείμενο της εργολαβίας.

Στα χωριά δυστυχώς το τεχνικό πρόγραμμα,  δεν περιλαμβάνει κανένα ενάριθμο έργο σε κανένα χωριό. Η ΟΧΕ(Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση) Ταϋγέτου στην οποία προσέβλεπαν τα χωριά  περιμένοντας να γ΄νει κάτι ,εντάχθηκε από την Περιφέρεια Πελ/σου με τον μισό προύπολογισμό  από εκείνο που αρχικά είχε ανακοινωθεί, προς μεγάλη απογοήτευση των κατοίκων, χωρίς καμία μέχρι τώρα αντίδραση της Δημοτικής αρχής.

Στο τεχνικό πρόγραμμα του 2025, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε έργα στα χωριά εξειδικευμένα, όπως προείπα, και δεν αναφέρει τίποτα για έργα τα οποία  διεκδικούν οι Τοπικές Κοινότητες, όπως το ζήτημα της σύνδεσης του δρόμου της Άνω – Κάτω Βέργας, η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης τηςΜ. Μαντίνειας, το γήπεδο στο Κάτω  Γαρδίκι,   ο δρόμος προς το Δημοτικό Σχολείο στα Λέικα,  η παιδική χαρά στην Σπερχογεία, το σχολείο του Παπαφλέσσα στην Πολιανή και άλλα.

 

Τα ζητήματα της Πολεοδομίας αρκετά παραμένουν σε στασιμότητα όπως η πολεοδομική μελέτη της Βέργας, η πράξη εφαρμογής του Ασπροχώματος. 218 περίπου ενστάσεις εκδικάζονται από το 2018. Δηλαδή κλείσαμε  6ετία και ακόμη αυτές δεν έχουν εκδικαστεί. Η πολεοδομική μελέτη της Βέργας δεν έχει ακόμα εγκριθεί !

Η Πολεοδομική  Μελέτη της Μ. Μαντίνειας καθυστερεί σημαντικά.

Έχω αναφέρει και άλλες φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι η Δημοτική Αρχή δεν έχει κάνει τίποτα για να διασφαλίσει τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους που προβλέπονται από το εγκεκριμένο σχέδιο, με αποτέλεσμα αρκετοί απ’ αυτούς να αποχαρακτηρίζονται και να μετατρέπονται σε οικόπεδα.Πρόσφατο παράδειγμα η μετατροπή κοινόχρηστου χώρου σε οικόπεδα στην   περιοχή της Αγίας ¨Αννας.

Το κυκλοφοριακό και τα προβλήματα στάθμευσης παραμένουν και επιδεινώνονται με τη Δημοτική Αρχή να τα παρατηρεί άπρακτη. Ακόμα και η σωστή κίνηση του Αστικού ΚΤΕΛ, να δρομολογήσει δοκιμαστικά την κυκλική γραμμή 9 έμεινε ανυπεράσπιστη από την Δημοτική αρχή  με αποτέλεσμα να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα όπως εμφατικά επισήμανε ο Πρόεδρος του Αστικού . Ευτυχώς έγινε πλέον κατανοητή από την Δημ. Αρχή  η ανάγκη  σύνταξης κυκλοφοριακής μελέτης και συμπεριλήφθηκε  επιτέλους στο ΤΠ 2025  !

Μέσο σταθερής τροχιάς! Καμία φυσικά συζήτηση για σύνδεση της παραλίας, του κέντρου, του Νοσοκομείου , του ΤΕΙ-Πανεπιστημίου, τουΝοσοκομείο και,Αεροδρομίου με μέσο σταθερής τροχιάς αξιοποιώντας την υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή.

Καμία πρόνοια για τα διατηρητέα ετοιμόρροπα κτίρια που περιμένουν  εδώ και 38 χρόνια από τον σεισμό σ’ αυτή την κατάσταση ,αποτελώντας θανάσιμο κίνδυνο για τους περαστικούς( κάποια μάλιστα ανήκουν  στον Δήμο).

  1. Δυστυχώς και αυτό το τεχνικό πρόγραμμα, όπως φυσικά και τα προηγούμενα, είναι κατώτερο των περιστάσεων. Δεν απαντά στα πιεστικά προβλήματα της πόλης και των χωριών, δεν σηματοδοτεί κάτι καινούργιο, του λείπει το όραμα και η αναπτυξιακή διάσταση και δεν έχει κανένα εχέγγυο ότι θα υλοποιηθεί σε μεγάλο του ποσοστό.

Είναι πλέον κοινός τόπος ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή υστερεί σε γνώση και μεθοδολογία  στην εκτέλεση των έργων και  διακρίνεται από αδυναμία συντονισμού, προγραμματισμού και ιεράρχησης των στόχων.

Και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα αν σκεφτεί κανείς τον χαμηλό ρυθμό κατασκευής του   έργου του Φ800 , την επί μήνες διακοπή εργασιών  (σταμάτησε αμέσως μόλις άρχισε)στη δεξαμενή του νερού στον Άι Γιάννη τον Καρβούνη λόγω αβλεψίας της ΔΕΑΥΚ ότι υπάρχουν δίκτυα ΔΕΗ που πρέπει να μετατοπιστούν,  και της εξισωτικής δεξαμενής στο Πήδημα  για την οποία παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες δεν έχει ακόμα βρεθεί ο κατάλληλος χώρος  ώστε ν’αρχίσει η μελέτη της.

Ακόμα θα μπορούσα ν’αναφέρω και άλλα  όπως το κτίριο της ΔΕΥΑΚ και του Συνδέσμου που παραμένει γυμνό κουφάρι μέσα στο νέο Δημαρχείο, η έκταση των 49 στρεμμάτων στη Δυτική Παραλία, που θυμάμαι πολύ καλά, κ. Δήμαρχε, ότι ήτανε το πρώτο έργο το οποίο επισκεφθήκατε όταν αναλάβατε καθήκοντα Δημάρχου το 2019 και είναι σ’ αυτή την κατάσταση ακόμη , τα προγραμματισμένα έργα στην Μ.Μαντίνεια που δεν ξεκίνησαν ποτέ , το τουριστικό του Ταϋγέτου που είναι στα «αζήτητα» ,η  μη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και των κληροδοτημάτων κ.α.

  1. Άφησα για τελευταία την ανάγκη να αποτελέσουν προτεραιότητα του Δήμου και της ΔΕΥΑΚ ,η άρδευση και η ενέργεια ,που είναι κρίσιμοι παράγοντες για την επιβίωση της  αγροτικής οικονομίας του Δήμου μας και των συνδημοτών μας. Πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν μελέτες για την διαχείριση του υδατικού δυναμικού της περιοχής μας, για τον εμπλουτισμό  του υπόγειου ορίζοντα με κατασκευή έργων ανάσχεσης και αποταμίευσης των νερών της βροχής(φράγματα και άλλα) και άρδευσης,για ν’ αντιμετωπιστούν  τα προβλήματα ανομβρίας που φαίνεται να κλιμακώνονται εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

6.Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι πέραν των άλλων  ο Δήμος οφείλει να είναι πρωταγωνιστής  και στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της περιοχής και του Νομού όπως η ανάπτυξη  του Αεροδρομίου, η κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος που κανείς δεν γνωρίζει αν περάσει μέσα στο Ασπρόχωμα ή αν φθάσει στην Καλαμάτα,ο δρόμος Τσακώνα-Καλό Νερό  όπως  και τα θέματα της στέγασης των φοιτητών και των νέων ζευγαριών  που έχουν γίνει ιδιαίτερα πιεστικά στην πόλη μας. Και στα θέματα αυτά  νομίζω υπάρχει σημαντική υστέρηση στις πρωτοβουλίες και διεκδικήσεις της δημοτικής αρχής.

Κύριε Δήμαρχε και κυρίες και κύριοι της δημοτικής αρχής , καλά είναι τα μικροεργάκια,οι εξυπηρετήσεις  και  η εξωστρέφεια με εκδηλώσεις και γιορτές στα οποία ομολογώ επιδίδεστε με αξιοσημείωτη συνέπεια και επιμέλεια, όμως τα μεγάλα και σημαντικά είναι εκείνα που μένουν και αλλάζουν την φυσιογνωμία της πόλης και δίνουν προοπτική στους κατοίκους της.

https://pralina.gr/spourgitissesamikafemauroeidis
Κοινοποιησέ το
Advertisement

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ