Μεσσηνία
Ο Νίκας υπέγραψε την ένταξη στο ΕΣΠΑ της ανάπλασης Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα
Ανέβηκε
5 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΟ Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Ε. Νίκας υπέγραψε, την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019, απόφαση ένταξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πελοπόννησος» του ΕΣΠΑ 2014-2020, όσον αφορά στο έργο «Ανάπλαση οδού Ναυαρίνου (Α΄ Φάση) από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα», σε συνέχεια προτάσεως του Δήμου Καλαμάτας, στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.
Το επιλέξιμο ποσό δημόσιας δαπάνης ανέρχεται σε 650.000 €, πράγμα που σημαίνει ότι ο Δήμος Καλαμάτας δε θα επιβαρυνθεί καθόλου για την εκτέλεση του έργου, ισόποσου προϋπολογισμού.
Σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί η ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Φαρών και Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή μιας επιφάνειας εμβαδού 4.400 τετρ. μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους, αλλά και η συναρμογή της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή, του νότιου πεζοδρομίου της οδού Ναυαρίνου. Σχετικό σχεδιάγραμμα μπορείτε να δείτε εδώ.
Οι παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν, έχουν ως εξής:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΛΩΡΙΔΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ
Προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων στην κατεύθυνση δύσης – ανατολής, πλάτους 3,80 μ., διαστρωμένης με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων 20x10x10εκ, συνεπίπεδης με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια. Η ζώνη αυτή θα τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8 μέτρων από τις οικοδομικές γραμμές των αντίστοιχων οικοδομικών τετραγώνων στη βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος. Η παραπάνω ζώνη διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια, με την τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), θα γίνει συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.
Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.
ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν στα οχήματα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται διαμέσου της οδού Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης – εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά – είτε την οδό Φαρών ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.
Για την αστική όμως συγκοινωνία – με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης – το λεωφορείο θα οδεύει διαμέσου της οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών και Κρήτης, το λεωφορείο θα καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.
Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων. Απεναντίας, δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται δυτικότερα επί της οδού, στο τμήμα μεταξύ Φαρών και Τσαμαδού.
ΝΕΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η μελέτη προβλέπει, επιπλέον, στο βόρειο πεζοδρόμιο την εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προς ενίσχυση του υπάρχοντος και σε καλή κατάσταση δικτύου φωτισμού του νoτίου πεζοδρόμιου, με την τοποθέτηση σύγχρονων και μοντέρνων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, αναρτημένα από ευθύγραμμους βραχίονες σε 5μετρους ιστούς φωτισμού.
ΝΕΟ ΠΡΑΣΙΝΟ
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο πράσινο, στο βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές άκαρπες) σε γραμμική διάταξη, μέσα σε λάκκους φύτευσης, στους οποίους εγγράφεται περιμετρικά τετράγωνο πλαίσιο από ολόσωμο λευκό «χτυπητό» μάρμαρο Καβάλας, με εγκοπή (γλυφή) στην εσωτερική του πλευρά, στην οποία θα επικαθήσει η εσχάρα προστασίας των δέντρων, σε στάθμη συνεπίπεδη με τις δαπεδοστρώσεις του πεζοδρομίου.
Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που υφίστανται σήμερα στο νότιο πεζοδρόμιο, όπου η φύτευση των μουριών πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις των 5,50 μ. και 8,80 μ. αντίστοιχα. Συνεπώς, με την ίδια φιλοσοφία τοποθετούνται και οι μουριές στο βόρειο πεζοδρόμιο και μάλιστα σε απόσταση 7,50 μ. από τα όρια των οικοδομικών γραμμών, ενώ η μεταξύ τους κάθετη απόσταση (μεταξύ αυτών του βόρειου και νότιου πεζοδρομίου) θα είναι περίπου 8,50 μέτρα.
Θα πραγματοποιηθούν, επίσης, εργασίες κατασκευής αγωγών ύδρευσης, παροχών ύδρευσης και αγωγών ομβρίων, στο τμήμα της οδού Ναυαρίνου από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα.
Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών.
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Σύσκεψη στην περιφέρεια Πελοποννήσου για έργα της Μεσσηνίας – Παρατάσεις για έργα Ναυαρίνου και Υπαπαντής
-
Νέα κανονιστική για την χρήση τραπεζοκαθισμάτων στο αναπλασμένο τμήμα της οδού Ναυαρίνου
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: Ανακοίνωση για την παράδοση του αναπλασμένου τμήματος της Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα, ως μονόδρομου
-
Σε κυκλοφορία το αναπλασμένο τμήμα της Ναυαρίνου
-
Ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας για τις αναπλάσεις: Καμία πρόσθετη καθυστέρηση στο έργο
-
Λάθος του εργολάβου τα μάρμαρα από τάφους στην ανάπλαση της Ναυαρίνου
-
Υπ. Δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Χειλάς: Ποδοπάτηση της Μνήμης Εκλιπόντων Προσώπων & της Αξιοπρέπειας της Καλαμάτας
-
Η καταγγελία σοκ για την ανάπλαση της Ναυαρίνου με μάρμαρα από τάφους
-
Τα έργα που πραγματοποιούνται στο παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας
-
Παγώνουν τα έργα ανάπλασης της Καλαμάτας
-
Ένταξη της πλατείας 23ης Μαρτίου στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης
-
Ξεκίνησαν τα έργα στην οδό Ναυαρίνου
-
Ανάπλαση και μονοδρόμηση οδού Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα
-
Τοποθέτηση ζαρντινιέρες με ανθόφυτα χρυσάνθεμα σε δρόμους της Καλαμάτας
-
Υπεγράφη σύμβαση για κατασκευή δρόμου μεταξύ Άνω και Κάτω Βέργας
-
Ο Περικλής Μαντάς στον Δήμαρχο για σοβαρά θέματα που αφορούν το Δήμο Καλαμάτας
-
Αναβάθμιση 380.000 ευρώ στο Κέντρο Υγείας Γαργαλιάνων
-
“Βολές” Μπούζα κατά Νίκα και Αναστασόπουλου αλλά και για διαστρέβλωση νέων περί ΕΣΠΑ
-
Εκπρόσωποι του αστικού ΚΤΕΛ στον Βασιλόπουλο με θέμα τα δρομολόγια μετά την ανάπλαση
-
Σύσκεψη για το πρόγραμμα «Καλαμάτα 1821: Δρόμοι Ελευθερίας»
-
Αντωνία Μπούζα για το Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξής και Οδός Αναγνωσταρά
-
Αυτές είναι οι εργασίες ανάπλασης στην Αναγνωσταρά
Πρόσφατα Άρθρα
Αν έχετε αυτό το κέρμα των 50 λεπτών είστε πλούσιοι ‑ Nα πόσο μπορεί να αξίζει
Η Πολιτική για την Παιδεία και οι Ευθύνες της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας
Λογαριασμοί Ρεύματος: Αλλαγές από σήμερα για 2 «χρώματα» τιμολογίων
«Χάνσελ και Γκρέτελ: Η ιστορία αλλιώς» στις 25 Ιανουαρίου στην Καλαμάτα
Στην Καλαμάτα το 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου & Ελιάς
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Το Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του
-
Πολιτικά2 ημέρες πριν
Ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς Μεσσηνίας για τις ζημιές στα σχολεία της Καλαμάτας από τις πρόσφατες βροχοπτώσεις
-
Ταξίδια2 ημέρες πριν
Στον Χελμό η πρώτη εξόρμηση του νέου έτους για τους φυσιολάτρες του Ευκλή
-
Πολιτικά2 ημέρες πριν
Μανώλης Μάκαρης: Αναγκαίες οι άμεσες παρεμβάσεις στις Κιτριές από την υπερχείλιση του ρέματος
-
Ειδησεις απο Καλαματα16 ώρες πριν
Στην Καλαμάτα το 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου & Ελιάς
-
Θέατρο16 ώρες πριν
«Χάνσελ και Γκρέτελ: Η ιστορία αλλιώς» στις 25 Ιανουαρίου στην Καλαμάτα
-
Ειδησεις απο Καλαματα16 ώρες πριν
Καλαμάτα: Χρόνιες Εκκρεμότητες που Φρενάρουν την Ανάπτυξη και την Ποιότητα Ζωής
-
Οικονομικά1 ώρα πριν
Λογαριασμοί Ρεύματος: Αλλαγές από σήμερα για 2 «χρώματα» τιμολογίων