πρέπει να δεις
Ο κόσμος επιστρέφει σταδιακά στους προ κορωνοϊού τρόπους αγοράς
Ανέβηκε
3 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΗ βαθμιαία επιστροφή στην κανονικότητα αλλά σταδιακά και στον τρόπο με τον οποίο προτιμούν να ψωνίζουν οι καταναλωτές.
Γράφει ο Γιώργος Αθανασόπουλος
Πιο συγκεκριμένα, το 2021 χαρακητρίστηκε ίσως το πιο δύσκολο έτος της πανδημίας, αφού το αυστηρό lockdown στην οικονομία αλλά και στις καθημερινές δρστηριότητες με δια ζώσης παρουσία στους χώρους διήρκησε 8 μήνες, ενώ ακόμα και το καλοκαίρι του ιδίου έτους υπήρχαν περιορισμοί αλλά κάπως λιγότεροι και μικρότερης κλίμακας.
Ωστόσο, το ψυχολογικό θρίλερ για το εάν θα έχουμε νέα μέτρα ή όχι μας ακολούθησε όλο το έτος.
Κατά την διάρκεια του 2021, οι άνθρωποι μή έχοντας πολλές εναλλακτικές λύσεις για την εξυπήρέτηση και ικανοποίηση των αναγκών τους επέλεξαν σχεδόν κατά αποκλειστικο τρόπο να χρηιμοποιήσουν τις διάφορες εφαρμογές του διαδικτύου.
Μέσα αε αυτό το διάστημα το Διαδίκτυο μπορέσε να συστηθεί καλύτερα στους ανθρώπους και ιδιαίτερα στους Έλληνες που κατα ένα μεγάλο ποσοστό τους το είχαν λίγο σε πιο δεύτερη μοίρα εν συγκρίσει με άλλες χώρες του πλανήτη.
Παρ’όλα αυτά, μέσα από αυτή την επιβεβλημένη σχέση διαπίστωσαν πως το Ίντερνετ έχει αρκετά πλεονεκτήματα. Έτσι, η εξοικείωση με τις διάφορες λειτουργίες του αύξησαν τον βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών.
Το 2022 θεωρήθηκε ένα έτος, όπου αργά και δειλά η χώρα μας ξεκινούσε τα πολύ μικρά βήματα προς την άρση κάποιων περιορισμών, κυρίως στην αγορά και την εκπαίδευση.
Τα καταστήματα ήταν ανοικτά, αλλά τηρούνταν αυστηρά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η δυνατότητα εξόδου του κόσμου από το σπίτι και η ευκαιρία να επισκεφθεί τα καταστήματα, άλλαξε πάλι τις συνηθείες των ανθρώπων, αφού πλέον διέθεταν περισσότερο χρόνο για να πάνε σε ένα κατάστημα και να επιλέξουν τα προϊόντα που θα ήθελαν να αγοράσουν.
Επέλεγαν να δουν από κοντά το προϊόν, να εκφράσουν τις απορίες τους στον πωλητή ή την πωλήτρια και να οδηγηθούν στην τελική τους απόφαση για το εάν θα το αγοράσουν από το να αρκεστούν σε μία ηλεκτρονική και περιορισμένη λεκτικά περιγραφή του προϊόντος.
Δεν ετίθετο ζήτημα περί εμπιστοσύνης ή μή απέναντι στο διαδίκτυο. Άλλωστε δεν παρατηρούνται πολύ μεγάλες αλλαγές στον τρόπο τελικής αγοράς. Απλώς, ενα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων είχε ανάγκη να επιστρέψει στις παλιές του συνήθειες.
Βάσει των τάσεων που παρατηρούνται στην αγορά, το 2022, και πιο συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του έτους, παρατηρήκε μείωση του 4% στις πωλήσεις σε αξία των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι αγορές που γνώρισαν αύξηση το 2022 είναι τα προϊόντα για κατοικίδια, τα προϊόντα περιποίησης, τα προϊόντα για βρέφη και παιδιά, τα χαρτικά και είδη καθαρισμού.
Αν και το αγοραστικόκαλάθι διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με του 2021, η μειωση παρατηρήθηκε στον αριθμό των προϊόντων.
Στα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με τις παραγγελίες από direct επισκέψεις στα online super market να εκτξεύεονται στα ύψη (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση ακόμα και άνω των 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Από αυτές τις ενδέιξεις φαίνεται πως το Ίντερνετ ήρθε για να μείνει στην καθημερινότητά μας αλλά όχι στον ίδιο βαθμό και πιο επιλεκτικά
Στον αντίποδα, πτώση σημειώθηκε συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google και από οργανικά αποτελέσματα.
Αυτό που υποχωρεί σταιακά είναι το «work-from-home trend», καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη βάση εργασίας τους με το συνόλο των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.
Αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι περιορίζουν την πολυχρησιμότητα των κινητών και παραγγέλνουν από τα laptops τους όταν επιτρέφουν από την εργασία τους ή όταν έχουν ελεύθερο χρόνο.
Αναμφισβήτητα, το διαδίκτυο μέσα σε αυτά τα δύο πολύ δύσκολα χρόνια της πανδημίας κατάφερε δικαίως να αποδειχθεί ένα από τα πιο χρησιμα και εξυπηρετικά μέσα αγορών και επικοινωνίας και πληρωμών.
Όμως, όπως λέει και ο απλός λαός: «Κάθε πράγμα στον καιρό» και όπως φαίνεται, με την υποχώρηση της πανδημίας ήρθε ο καιρός να θυμηθούμε το πώς ζούσαμε, καταναλώναμε και επικοινωνούσαμε δύο χρόνια πριν.
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Η πανδημία «σφυροκόπησε» την δημοκρατία. Ο απολογισμός των τελευταίων τριών χρόνων για τα ανθρώπινα δικαιώματα
-
Άβατο το Powerpass… Αλλιώς τα περίμεναν και αλλιώς τα βρήκαν οι πολίτες
-
Σε αναβρασμό το πολιτικό σύστημα. Η εμπιστοσύνη των πολιτών σε κρίση
-
Τέλος εποχής για τα «ραβασάκια» από την Τροχαία. Τι αλλάζει για τους οδηγούς;
-
Η επιτήρηση των κοινωνιών ως η πιο επικίνδυνη απειλή για την ανθρωπότητα. Ποια η νέα πραγματικότητα;
-
Αναζοπυρώθηκαν οι παγκόσμιες ανισότητες εν μέσω της πανδημίας. Πού οφείλεται αυτή η εξέλιξη;
-
Καζάνι που βράζει το πολιτικό τοπίο. Το τέλος της ενισχυμένης εποπτείας και οι νέες εξελίξεις
-
Τα πάνω κάτω στον κατώτατο μισθό. Πού θα διαμορφωθεί;
-
Αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα τον Μάιο. Τι έδειξαν τα στοιχεία;
-
Κοντοζυγώνει η επισιτιστική κρίση. Δυσοίωνες οι προβλέψεις
-
Μείωση του πληθυσμού κατέγραψε η απογραφή του 2021
-
Μήπως η Ευρώπη βρίσκεται στο χειρότερο αδιέξοδο από τότε που δημιουργήθηκε;
-
Η «Κόλαση» του Καλαματιανού Γιώργου Αθανασόπουλου είναι το must hit για αυτό το το καλοκαίρι
-
Όταν οι μνήμες ξυπνούν 100 χρόνια μετά την Ποντιακή Γενοκτονία
-
Ο πληθωρισμός καλπάζει. Ρεκόρ για τον μήνα Απρίλιο
-
Θετική εικόνα για την εστίαση το Πάσχα – Αναγκαία η λήψη μέτρων ελάφρυνσης
-
Αντισυνταγματικές οι μειώσεις των αποδοχών των υγειονομικών. Πολύ κοντά στην διεκδίκηση των αναδρομικών πενταετίας
-
Ζαλίζουν τα νούμερα των αιτήσεων των πολιτών στο «Εξοικονομώ 2021» Πλησίασαν τις 90.000!
-
Το gov.gr εγκαινιάζει μία νέα εποχή στην σχέση δημοτών και δήμων: Νέες ψηφιακές υπηρεσίες με ένα κλικ
-
Με φθινοπωρινή διάθεση φέτος η εορτή της αργίας της Πρωτομαγιάς
-
Κανένας λόγος ανησυχίας για την ηπατίτιδα. Συνίσταται η τήρηση των βασικών μέτρων υγιεινής
-
Μειωμένες οι αφίξεις στη Μαρίνα της Καλαμάτας, καμπανάκι για τον τουρισμό!
-
Σε νέες δοκιμασίες υποβάλλονται οι ανασφάλιστοι ΑμεΑ
-
Η πανδημία έφτασε μέχρι το χείλος του γκρεμού τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
-
Μπιλ Γκέιτς: Στα τέλη του 2022 επιστρέφουμε στην κανονικότητα
-
Νίκος Χαρδαλιάς: Σε λίγες εβδομάδες επιστρέφουμε στην κανονικότητα
-
Κορωνοϊός: «Τέλος του μήνα θα είμαστε ξανά όπως στα τέλη Οκτωβρίου»
-
Ηλίας Μόσιαλος: Ο μήνας που θα έρθει η κανονικότητα
-
Κορωνοϊός ‑ Δερμιτζάκης: Φεύγει από τον έλεγχό μας
-
Κορονοϊός: Κι άλλος νεκρός στην Ελλάδα – Στα 183 τα θύματα από την πανδημία
Πρόσφατα Άρθρα
Συνεδρίασε το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καλαμάτας
Άγριο έγκλημα στην Καλαμάτα: Τούρκος εργάτης μαχαίρωσε μέχρι θανάτου το αφεντικό του
Απομάκρυνση ξερών πλατάνων στον ποταμό Νέδοντα
Ευχαριστήρια επιστολή από τα κέντρα των Παιδικών Χωριών SOS στην Καλαμάτα
Αποτελέσματα Επιμελητηρίου Μεσσηνίας: Ο πρόεδρος & τα τακτικά – αναπληρωματικά μέλη του ΔΣ
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία1 ημέρα πριν
Το Τhe Westin Resort Costa Navarino υποδέχεται το 2025 με νέους, ανανεωμένους χώρους φιλοξενίας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία2 ημέρες πριν
Ολοκληρώθηκε το έργο εξοπλισμού της νέας γεώτρησης στο Μαγγανιακό
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίηση από το 4ο δημοτικό σχολείο Καλαμάτας
-
Οικονομικά1 ημέρα πριν
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ακριβότερο φέτος κατά 10% σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΚΑ
-
NightLife1 ημέρα πριν
Η Γεωργία Νταγάκη στο BROOKLYN LIVE STAGE στην Καλαμάτα το ΣΑΒΒΑΤΟ 21 Δεκεμβρίου
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Χριστουγεννιάτικες γιορτές από τα ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας
-
Αστυνομικό δελτίο13 ώρες πριν
Άγριο έγκλημα στην Καλαμάτα: Τούρκος εργάτης μαχαίρωσε μέχρι θανάτου το αφεντικό του
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Απονομή τιμητικής πλακέτας στο Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου από το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.