Η είδηση αφορά ιδιαίτερα την Καλαμάτα μιας και οι Καλαματιανοί τιμούν το κρέας δεόντως!
Η αλήθεια είναι πως τα κρεοπωλεία ζουν τη νέα τους εποχή. Τα περισσότερα κρεοπωλεία θυμίζουν περισσότερο σε «μπουτίκ κρεάτων» (εάν υπήρχε ο όρος θα ταίριαζε γάντι στην προκείμενη περίπτωση).
Η εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτήν που είχαν παλαιότερα.
Οι εποχές που ο χασάπης εμφανιζόταν με τη λερωμένη με αίματα ποδιά, μάλλον ανήκει στο φαύλο παρελθόν της κρεαταγοράς. Τουναντίον, οι περισσότεροι είναι χαμογελαστοί, ενώ η ποδιά τους φαίνεται λες και βγήκε εκείνη την ώρα από το πλυντήριο ρούχων.
Η άσχημη οσμή με το που έμπαινε κάποιος σε κρεοπωλείο να κάνει τις αγορές του ήταν ανυπόφορη. Ευχόταν οι συναλλαγές του να είναι όσο πιο σύντομες γίνεται για να αλλάξει απευθείας περιβάλλον. Τώρα, πλέον, το φαινόμενο αυτό τείνει να γίνεται όλο και πιο σπάνιο, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ο χώρος μυρίζει αποσμητικό χώρου.
Αυτή η μεταμοντέρνα εποχή των κρεοπωλείων οφείλεται στην αυστηροποίηση της νομοθεσίας και των ελέγχων, ενώ σε γενικότερο επίπεδο οι εκπρόσωποι της κρεαταγοράς αποφάσισαν να αλλάξει το ισχύον καθεστώς δεδομένου πως ο ανταγωνισμός μεγαλώνει και η εικόνα που πρέπει να παρουσιάζουν θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερη.
Παρατηρώντας τα σούπερ μάρκετ που έχουν ένα εντελώς διαφορετικό προφίλ ως ανταγωνιστές, αφού πωλούν το ίδιο προϊόν, θέλησαν να αναβαθμίσουν τις συνθήκες του περιβάλλοντος αγοράς τους. Έτσι, ακομα και τα παραδοσιακά κρεοπωλεία απέχουν πολύ από τα κρεοπωλεία των παππούδων μας.
Αναφορικά με την διάρθρωση του προσωπικού με την πάροδο του χρόνου παρατηρείται αύξηση των απασχολούμενων και μάλιστα οι περισσότεροι είναι είτε από σχολές είτε έχουν πτυχία και πιστοποιήσεις με την εξειδίκευση του κρεοπώλη.
Εκείνο που αποτελεί πραγματική είδηση είναι τα deals που κλείνουν τα κρεοπωλεία. Πιο συγκεκριμένα, προχώρησαν σε συνεργασία δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο χονδρεμπορίας κρέατος, η «Φλωρίδης ΑΕΒΕΚ» και οι «Αφοί Νασόπουλοι».
Με αυτό τον τρόπο θέλουν να χτυπήσουν περισσότερο τον ανταγωνισμό με τα σούπερ μάρκετ, στα οποία οι εν λόγω εταιρείες είναι οι κύριοι προμηθευτές.
Με αυτό τον τρόπο πωλούν μεν το κρέας ως το πιο βασικό τους προϊόν, αλλά βάζουν σε δίλλημα τον καταναλωτή, αφού εντάσσουν διαρκώς νέες επιλογές, όπως μαγειρεμένο κρέας, χυλοπίτες, γαλακτομικά και κρασί θυμίζοντας περισσότερο ντελικατέσεν.
Ωστόσο, παρόλο που τα παραδοσιακά κρεοπωλείο θα αποτελούν είδος προς εξαφάνιση σε λίγα χρόνια, ο τζίρος τους παραμένει σχετικά σταθερός, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που προτιμά την παράδοση, όπως την γνώρισε.
Εκείνο που συμπεραίνεται είναι πως στο βωμό του ανταγωνισμού όλα μπορούν να αλλάξουν, ακόμα και τα κρεοπωλεία της γειτονιάς., ενώ δεν αποκλείεται να δείτε το κρεοπωλείο που υπάρχει κοντά στο σπίτι σας από ένα μικρό μαγαζί να καταλήξει να συνεργάζεται με κολοσσούς εταιρειών.