Kalamata Times

Η Πολιτική για την Παιδεία και οι Ευθύνες της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας

Η Πολιτική για την Παιδεία και οι Ευθύνες της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας 1
Κοινοποιησέ το

Η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη συνοχή της κοινωνίας. Ωστόσο, οι πρόσφατες πολιτικές για την παιδεία φαίνεται να στερούνται οράματος, εστιάζοντας κυρίως στη μείωση του κόστους, αντί στην ουσιαστική ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος. Στον Δήμο Καλαμάτας, οι επιπτώσεις αυτής της προσέγγισης είναι εμφανείς, με την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων να υπονομεύουν την εκπαιδευτική και κοινωνική πρόοδο της περιοχής.

Οι Πολιτικές Επιλογές και οι Επιπτώσεις τους

Οι συγχωνεύσεις σχολείων, το κλείσιμο σχολικών μονάδων σε χωριά, η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και η γενικευμένη υποχρηματοδότηση δεν είναι τίποτα περισσότερο από προσπάθειες εξοικονόμησης πόρων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι μακροπρόθεσμες συνέπειες για την κοινωνία.

Οι συνέπειες αυτών των πολιτικών είναι ιδιαίτερα αισθητές:

Η Έλλειψη Οράματος της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας

Στον Δήμο Καλαμάτας, η δημοτική αρχή φαίνεται να ακολουθεί το μοτίβο της κεντρικής κυβέρνησης, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση πόρων για «άρτον και θεάματα»,αντί για την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας.Η έλλειψη οράματος είναι εμφανής, καθώς:

Η έλλειψη προοπτικής για την εκπαίδευση αντικατοπτρίζεται και στην περιορισμένη συνεργασία με την τοπική κοινωνία. Αντί να εμπλέκει γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς στη διαμόρφωση πολιτικών, η δημοτική αρχή παραμένει αδρανής, χάνοντας πολύτιμες ευκαιρίες για δημιουργικές λύσεις.

Προτάσεις για Μια Βιώσιμη Εκπαιδευτική Πολιτική

Για να αναστραφεί η κατάσταση, απαιτείται μια νέα προσέγγιση που να εστιάζει στην ποιότητα της εκπαίδευσης και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας:

  1. Ενίσχυση των Σχολείων στα Χωριά:
  1. Επένδυση στις Υποδομές:
  1. Πολιτικές Συμπερίληψης:
  1. Ανάπτυξη Στρατηγικού Οράματος:

Συμπέρασμα

Η εκπαίδευση δεν είναι πεδίο για εξοικονόμηση πόρων, αλλά επένδυση στο μέλλον. Ο Δήμος Καλαμάτας, αντί να ακολουθεί παθητικά τις κυβερνητικές επιλογές, πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη στήριξη της παιδείας με όραμα και αποφασιστικότητα. Με στοχευμένες παρεμβάσεις, συνεργασία με την τοπική κοινωνία και προτεραιότητα στη συμπερίληψη, μπορεί να εξασφαλιστεί ένα ποιοτικό και δίκαιο εκπαιδευτικό σύστημα που θα προσφέρει ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και θα ενισχύει την κοινωνική συνοχή της περιοχής.

Υ.Γ. Δεν έχω κατορθώσει να παρευρεθώ στα δύο τελευταία δημοτικά συμβούλια λογοδοσίας, καθώς με διάφορες προφάσεις γίνεται προσπάθεια υποβάθμισής τους και προγραμματίζονται ώρες εργασίας. Χρόνος για πίτες εύκολα βρίσκεται τα απογεύματα, για τα δημοτικά συμβούλια λογοδοσίας φαίνεται είναι δύσκολο.

 

Θανάσης Τσιγαρίδης

Δάσκαλος ΕΑΕ, MΕd Ειδική Αγωγή

ΜΑ Δημόσια Διοίκηση-Εκπαιδευτική Διοίκηση

Δημοτικός Σύμβουλος Δ. Καλαμάτας


Κοινοποιησέ το
Exit mobile version