Ο δημοτικός σύμβουλος της Μείζονος Μειοψηφίας Σπύρος Χανδρινός, σε ερώτηση του, για την Μαρίνα της Καλαμάτας, στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά την απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού το 2022, που κρίθηκε μη νόμιμη σε ό,τι αφορά την χωροθέτηση και την λειτουργία της και την διαδικασία που έχει ακολουθηθεί από τη δημοτική αρχή για την αξιοποίηση της!
Αναλυτικά:
Η έναρξη της τουριστικής σεζόν έχει ξεκινήσει όμως δυστυχώς, όπως αποκαλύφθηκε κατά την χθεσινή Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, η Μαρίνα της Καλαμάτας βρίσκεται στο σημείο μηδέν.
Αυτό προέκυψε μετά από ερώτηση μου σχετικά με τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί για την αξιοποίηση της. Η απάντηση που έλαβα από την Δημοτική Αρχή πραγματικά ξεπερνά κάθε προηγούμενο επιπολαιότητας και προχειρότητας.
Η Μαρίνα της Καλαμάτας, όπως όλοι γνωρίζουμε με απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού, το Νοέμβριο 2022 κρίθηκε μη νόμιμη σε ό,τι αφορά την χωροθέτηση και την λειτουργία της.
Ο Δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι η Δημοτική αρχή ενημερώθηκε για αυτήν την απόφαση τον Μάρτιο 2023 και παραδέχθηκε ότι αυτοδίκαια η Μαρίνα έπρεπε να παραδοθεί στο Δήμο και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες νομιμοποίησης και αξιοποίησης της.
Δυστυχώς ένα ακριβώς χρόνο μετά, το Μάρτιο του 2024, όχι μόνο η Μαρίνα δεν έχει ακόμα(!) παραδοθεί στο Δήμο αλλά δεν έχει καν ξεκινήσει η διαδικασία νόμιμης χωροθέτησης της.
Έκπληκτοι ακούσαμε από αρμόδια Αντιδήμαρχο ότι πρόκειται να παραδοθεί στις 29 Μαρτίου 2024 (πρώτη ημερομηνία είχε τεθεί η 30η Νοεμβρίου 2023), ημερομηνία μάλιστα που αμφισβητήθηκε και από τη μεριά του Δημάρχου.
Με λίγα λογια, λοιπόν, στους δώδεκα μήνες που πέρασαν:
α) δεν έχει παραληφθεί ακόμα η Μαρίνα (με αγνωστο το χρόνο παραλαβής),
β) η Δημοτική Αρχή ούτε καν έχει αρχίσει τις διαδικασιες για την κατάθεση ενός φακέλου νόμιμης χωροθέτησης και αδειοδότησης προκειμένου η Μαρίνα να αποκτήσει προστιθέμενη αξία,
γ) η προγραμματική σύμβαση για αξιοποίηση και τη δημοπράτηση που έχει υπογράψει ο Δήμος με τον Αναπτυξιακό του Οργανισμό “Αειφόρος Πόλη” είναι εντελώς στον αέρα αφού ο οργανισμός δεν διαθέτει την απαραίτητη εκ του νόμου στελέχωση και πιστοποίηση,
δ) δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός και χρονοδιάγραμμα για τη νόμιμη λειτουργίας της Μαρίνας.
Η υποβάθμιση της Μαρίνας και των εγκαταστάσεων της θα οδηγήσει σε οδυνηρές οικονομικές συνέπειες τόσο για τα συμφέροντα του Δήμου όσο και της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης.
Η Δημοτική Αρχή οφείλει να κατανοήσει ότι πρέπει επιτέλους να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα την έλλειψη στρατηγικών έργων υποδομής για την τουριστική ανάπτυξη. Η Μαρίνα της Καλαμάτας διαθέτει εγκαταστάσεις που υπηρετούν ανάγκες προηγούμενων δεκαετιών.
Η Καλαμάτα παρότι διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα παραμένει ουραγός σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα υποδομής. Η Δημοτική Αρχή αρκείται σε εξαγγελίες ψηφοθηρικής και όχι ουσιαστικής σημασίας, αγνοώντας τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουριστική ανάπτυξη λόγω της μεγάλης υστέρησης σύγχρονων υποδομών.
Ο δημοτικός σύμβουλος,
Σπύρος Χανδρινός