Προς αύξηση οδεύουν και τα κόμιστρα των ταξί. Σε ασφυκτική πίεση και πλήρη απόγνωση βρίσκονται οι περισσότεροι ταξιτζήδες που τα τελευταία δύο χρόνια αντιμετωπίζουν απανωτές δυσκολίες στον κλάδο τους.
Από την μία πλευρά ηπανδημία έφερε τα πάνω κάτω στις μετακινήσεις των πολιτών, αφού οι περιορισμοί των μετακινήσεων λόγω των επιβληθέντων μέτρων για την αναχαίτιση της εξάπλωσης του ιού προκάλεσε κραυγαλέα πτώση στον τζίρο των ταξί.
Από την πλευρά, ενώ η κατάσταση με την πανδημία λόγω της χαλάρωσης των μέτρων βρισκόταν σε μία σχετικά βελτίωση των οικονομικών, αφού ο κόσμος έβγαινε πολύ περισσότερο και χρησιμοποιούσε έστω και με φειδώ το ταξί για τις μετακινήσεις του, οι ανατιμήσεις στα καύσιμα και η ακρίβεια στέλνουν πολλούς επαγγελματίες του χώρου κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού.
Ιδιαίτερα, η βενζίνη που είνα το βασικό καύσιμο για την κινητικότητα των ταξί έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Επομένως, η συντήρηση της ίδια ς τιμής για το καταναλωτικό κοινό έχει ως αποτέλεσμα να συγκρατούνται τα έσοδα σε μία υποτιθέμενη σταθερότητα αλλά κατά βάθος με πτωτική πορεία και την γεωμετρική αύξηση των εξόδων για την συντήρηση των ταξί.
Λαμβανόμενων των παραπάνω παραγόντων τα αιτήματα των οδηγών ταξί είναι η αύξηση των κομίστρων για να μπορέσει να επιβιώσει ο κλάδος.
Η αρχή έχει γίνει από την Αττική. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα έχουν πυκνώσει και ενταθεί οι συζητήσεις και διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΠΟΕΙΑΤΑ και του ΣΑΤΑ με το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο και καλείται να λάβει τις τελευταίες αποφάσεις σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών.
Εάν ξεκινήσει η αύξηση από την περιοχή της Αττικής τότε είναι φυσικό να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι νομοί. Εξ άλλου η κατάσταση είναι σχεδόν παντού η ίδια.
Τα βασικά αιτήματα των ταζιτζήδων αφορούν στην άμεση οικονομική ενίσχυση της τάξεως των 300 ευρώ ανά όχημα το μήνα για όσο διάστημα διαρκέσει η ενεργειακή κρίση, η μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από το 24% στο 13%, καθώς επίσης και η μειωση του ΦΕΚαπό 0,7 ανά λίτρο σε 0,5 ανά λίτρο.
Διαφορετικά, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους θα αναγκαστούν να αυξήουν τα τιμολόγια και κόμιστρα.
Ανεξάρτητα από την απόφαση που θα παρθεί, όλο το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στο επιβατικό κοινό, που είναι ο «πελάτης», που έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από τις συνεχιζόμενες κρίσεις.