Ειδησεις απο Καλαματα
Γιώργος Καραμπάτος: Ανοικτή επιστολή για την δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
Ανέβηκε
2 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Μετά την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Καλαμάτας για την δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου στο Μέγαρο Χορού.
του Γιώργου Καραμπάτου
Εκτελεστικού Διευθυντή Οργανισμού ‘Δρόμοι της Ελιάς’
Τέως Προέδρου Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Καλαμάτα, 23 Αυγούστου 2022
Με αφορμή την πρόθεση του Δημάρχου Καλαμάτας για δημιουργία δημοτικού Συνεδριακού Κέντρου στο Μέγαρο Χορού που πληροφορηθήκαμε πρόσφατα από τον τοπικό τύπο, θα θέλαμε να εκφράσουμε την άποψή μας ασκώντας μια καλόπιστη κριτική.
Είναι προφανές ότι η αναζήτηση νέων χρήσεων του συγκεκριμένου πολυτελούς και πολυδάπανου κτιρίου, γίνεται γιατί οι ελάχιστες υφιστάμενες χρήσεις δεν καλύπτουν τις δαπάνες συντήρησής του. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι επομένως εύλογα και πολλά:
1–Πριν από την κατασκευή του Μεγάρου είχε εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητας ή απλά ήταν (και αυτό) ένα ακόμα έργο βιτρίνας προς εντυπωσιασμό των δημοτών;
2– Ο σχεδιασμός του είχε ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο βιώσιμης πολιτιστικής διαχείρισης & τουριστικής ανάπτυξης της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της;
3—Ο εμπνευστής ή οι εμπνευστές του, ζήτησαν την άποψη του Υπουργείου Πολιτισμού, κατ’ εξοχήν αρμόδιου για τη διαχείριση και την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς; Γιατί πρέπει να θυμίσουμε ότι στη θέση αυτή υπήρχε ένα σημαντικό μνημείο της βιομηχανικής κληρονομιάς της πόλης, το Ελαιουργείο-Σαπωνοποιείο Λιναρδάκη, το οποίο κατεδαφίστηκε παρασέρνοντας μαζί του και την τελευταία απόδειξη της μακροχρόνιας ελαιοκομικής και βιομηχανικής παράδοσης της Καλαμάτας;
4—Τέλος, και για να έρθουμε στο σήμερα, πως προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας ενός ακόμη συνεδριακού κέντρου στην Καλαμάτα; Έγινε κάποια έρευνα αναγκών για την ανάπτυξη του τουρισμού συνεδρίων;
Στα παραπάνω ερωτήματα οι απαντήσεις έρχονται από μόνες τους, αρκεί να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν:
Μετά από τους καταστροφικούς σεισμούς του 1986, στόχος της τότε Δημοτικής αρχής ήταν η δημιουργία μιας νέας πόλης αποκομμένης όμως από το ιστορικό παρελθόν της, κάτι που είναι πασιφανές από την περίπτωση του Μεγάρου Χορού. Με άλλα λόγια, ο αφανισμός ενός σημαντικού μνημείου της νεότερης οικονομικής και κοινωνικής ιστορίας της πόλης (εργοστάσιο Λιναρδάκη) και η αντικατάσταση του από ένα υπερμοντέρνο κτίριο πανομοιότυπο συνηθισμένων αντίστοιχων αρχιτεκτονημάτων πόλεων της Ελλάδας και του εξωτερικού (Μέγαρο Χορού). Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση της κατεδάφισης του εμβληματικού εργοστασίου ελήφθη στα μέσα της δεκαετίας του ’80, εποχή όπου οι διαμορφώσεις παλαιών βιομηχανικών κτιρίων σε πολυχώρους πολιτισμού ήταν επιλογή πολλών δήμων (π.χ. «Βίλκα» Μύλος Χατζηγιαννάκη – Πολυχώρος πολιτισμού και ψυχαγωγίας «Μύλος» στη Θεσσαλονίκη, Πλινθοκεραμοποιείο Τσαλαπάτα – Βιομηχανικό Μουσείο και χώρος πολιτιστικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων στον Βόλο κ.λπ.) διότι συνδύαζε ανάδειξη της σύγχρονης τοπικής ιστορίας και ρεαλιστική κάλυψη αναγκών της πόλης (χώροι διοργάνωσης εκδηλώσεων, θεματικό μουσείο, εξωτερικοί χώροι πολλαπλών χρήσεων κ.α.). Θυμίζουμε εδώ ότι η Καλαμάτα δεν διαθέτει μουσείο ελιάς το οποίο θα μπορούσε να είχε φιλοξενηθεί στο ελαιουργείο – σαπωνοποιείο Λιναρδάκη.
Δύο περίπου δεκαετίες αργότερα (το 2011 & 2015), η Δημοτική αρχή της Καλαμάτας αγνόησε εγκεκριμένη από το Περιφερειακό Συμβούλιο πρόταση του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, για δημιουργία Πολυχώρου «Μεσογειακή Πόλη» στις πρώην σχολές Παπαφλέσσα, με δημόσια δαπάνη 7.317.108,17 ευρώ. Ένα έργο με όραμα την τόνωση της μεσογειακής ταυτότητας της Καλαμάτας και τη μετατροπή της σε «νότια πύλη της Ελλάδος στη Μεσόγειο». Η καινοτομία του προτεινόμενου έργου ήταν η μετεξέλιξη των τεχνικών σχολών Παπαφλέσσα του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας σε ένα υπερσύγχρονο και καλά δομημένο πολιτιστικό και ταυτόχρονα αναπτυξιακό εργαλείο με λειτουργίες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην προβολή μιας άγνωστης στο ευρύ κοινό πολιτιστικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της Καλαμάτας, στην αναβάθμιση της εικόνας της και επίσης θα ωφελούσε εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις του πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα της Καλαμάτας και της ευρύτερης περιοχής. Αντ’ αυτού, το κτίριο – πασαλείφεται – για να φιλοξενήσει κάποιες υπηρεσίες της περιφέρειας…
Σήμερα, ο δήμος Καλαμάτας προσπαθεί να καλύψει όπως-όπως κενά λανθασμένων επιλογών του παρελθόντος συνεχίζοντας όμως με αυτό τον τρόπο μια παράδοση πρωτοβουλιών με πενιχρά αποτελέσματα που μαρτυρούν άγνοια των αναγκών της πόλης σε υποδομές και δεν λαμβάνουν υπόψη την βιώσιμη τουριστική και πολιτιστική της ανάπτυξη.
Θυμίζουμε ότι η Καλαμάτα διαθέτει συνεδριακό κέντρο 1.000 θέσεων με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές του Υπουργείου Τουρισμού και πολλές ακόμη αίθουσες πολλαπλών χρήσεων σε ξενοδοχεία της Καλαμάτας αλλά και σε δημόσια κτίρια όπως το Εργατικό Κέντρο, το Πνευματικό Κέντρο, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, υπολείπεται όμως κλινών που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τους συμμετέχοντες σε συνέδρια! Άραγε η σημερινή δημοτική αρχή γνωρίζει ότι τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια δεν έχει ακυρωθεί κανένα συνέδριο λόγω έλλειψης συνεδριακής αίθουσας αλλά αντίθετα έχουν ματαιωθεί πολλά λόγω έλλειψης ξενοδοχειακών κλινών;
Επομένως, σε τι θα ωφελήσει ένα ακόμα συνεδριακό (δημοτικό) κέντρο ; Μήπως, η απάντηση είναι: «εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων» ;
Όπως και να είναι, και αν κρίνουμε από την περίπτωση του Μεγάρου Χορού, οι βαρύγδουπες αποφάσεις έργων μετά από τους σεισμούς του 1986 προκάλεσαν εντυπωσιασμό αλλά έγιναν με αμφίβολα κριτήρια και κυρίως αποδείχθηκαν μακροπρόθεσμα ανεπαρκείς για την τοπική οικονομία – με πρώτο απτό αποτέλεσμα – την έλλειψη ξενοδοχειακών κλινών που περιορίζει την υψηλή τουριστική περίοδο της Καλαμάτας σε 20-30 ημέρες το χρόνο και της επιβάλλει έναν ρόλο κατώτερο των δυνατοτήτων της.
Συμπέρασμα είναι, ότι καλό είναι το πάθημα να γίνει μάθημα, διαφορετικά, η Καλαμάτα θα περιστρέφεται γύρω από το σημείο ‘μηδέν’, δηλαδή έργα βιτρίνας, εξυπηρέτηση των ημετέρων και θα απέχει παρασάγγας μακράν της πραγματικότητας και των αναπτυξιακών αναγκών της πόλης και της περιοχής.
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα: Από την κριτική του αθηνοκεντρισμού στην αυτοκριτική της Καλαμάτας
-
Η αυτοδιάθεση ως θεμελιώδες δικαίωμα – από την απαγόρευση προβολής του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού
-
Η Καλαμάτα μπροστά στον καθρέφτη της
-
Ορθολογική Διακυβέρνηση Τουριστικών Οργανισμών (DMOs) στην Ελλάδα – Προτεραιότητα στις Τοπικές Κοινωνίες
-
Γιώργος Καραμπάτος: Τι μπορεί να γίνει ώστε οι κατ’ επάγγελμα αγρότες να ζουν από τη δουλειά τους;
-
Συλλυπητήριο μήνυμα για έναν πρωτοπόρο της επιχειρηματικότητας και του πολιτισμού
-
Προβληματισμοί και Προτάσεις σχετικά με το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων Μαχητικών Αεροπλάνων στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας
-
Κατατέθηκαν αντιρρήσεις για την αδειοδότηση μεγάλου αιολικού πάρκου στη Μάνη
-
1o Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου Καλαμάτας από 13-18 Σεπτεμβρίου 2024
-
Ανοικτή Επιστολή προς τον Δήμαρχο Καλαμάτας
-
Ανεμογεννήτριες στη Μάνη – Ναι ή Όχι;
-
Το Λιμάνι της Καλαμάτας – Μια Παραμελημένη Στρατηγική Υποδομή Εθνικής Σημασίας
-
Προτάσεις για την Ανάπλαση της Ανατολικής Πόλης της Καλαμάτας
-
Ανοικτή επιστολή Γιώργου Καραμπάτου για την επανεργοποίηση του ιστορικού σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου
-
Πρόταση του Σπύρου Χανδρινού για δωρεάν παραχώρηση του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας σε σχολές χορού και συλλόγους
-
Ανοικτή επιστολή Καραμπάτου για την επάρκεια του νερού και την εκμετάλλευση των ντους στα καταστήματα
-
Γιώργος Καραμπάτος: 5η Ανοικτή Επιστολή για ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας
-
Γιώργος Καραμπάτος: 4η Ανοικτή Επιστολή για ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας και Χαμένες Ευκαιρίες
-
Εγκαινιάστηκε η έκθεση «SHAME – Ευρωπαϊκές Ιστορίες» στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
-
3η Ανοικτή επιστολή Γιώργου Καραμπάτου σχετικά με την ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ
-
Το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας και ο ρόλος του!
-
Γιώργος Καραμπάτος: Ανοικτή επιστολή σχετικά με την ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας και την απόφαση του ΣτΕ.
-
Γιώργος Καραμπάτος – Ανοικτή επιστολή : ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας
-
Ανησυχίες για το 2ο Φόρουμ Μεσσηνίας – «Απειλή για την ιστορική μας κληρονομιά, υπονομεύει την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα των θεσμών»
-
Έκκληση για Ειρήνη και Δικαιοσύνη στη Μέση Ανατολή: Η Φωνή των “Δρόμων της Ελιάς”
-
Εγκαινιάστηκε η Χριστουγεννιάτικη έκθεση του Εικαστικού Εργαστηρίου
-
Καλαμάτα: Με μεγάλη ικανοποίηση και χαρά συνεχίζονται τα ανοιχτά μαθήματα χορού
-
Ανοιχτά «εορταστικά» μαθήματα από τη Δημοτική Σχολή Χορού
-
Καλαμάτα: Εγκαίνια για την έκθεση σύγχρονης τέχνης «Βίοι Παράλληλοι»
-
“Δρόμοι της Ελιάς” για την απώλεια του αγαπητού καθηγητή Πέτρου Θέμελη
Πρόσφατα Άρθρα
Καλαμάτα: Η Γοητευτική πρωτεύουσα της Μεσσηνίας
Τράπεζες: «Μηδέν» προμήθεια σε αυτές τις συναλλαγές από την ερχόμενη εβδομάδα
Η εορτή του Αγίου Αθανασίου στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας
Έρχεται νέο νόμισμα 3 ευρώ: Έχει ήδη κοπεί και μπαίνει άμεσα στην κυκλοφορία
Γιάννης Πάζιος: Η Εθνική Συνεννόηση ως Θεμέλιο της Δημοκρατίας
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Περίεργα2 ημέρες πριν
Αν έχετε αυτό το κέρμα των 50 λεπτών είστε πλούσιοι ‑ Nα πόσο μπορεί να αξίζει
-
Οικονομικά2 ημέρες πριν
Λογαριασμοί Ρεύματος: Αλλαγές από σήμερα για 2 «χρώματα» τιμολογίων
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Η Πολιτική για την Παιδεία και οι Ευθύνες της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία1 ημέρα πριν
ΠΕ Μεσσηνίας: Άμεση αποκατάσταση ζημιών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα
-
NightLife1 ημέρα πριν
Οι Bit gia Bit το Σάββατο 18 Ιανουαρίου στο Brooklyn Live Stage
-
Πολιτικά1 ημέρα πριν
Γιάννης Πάζιος: Η Εθνική Συνεννόηση ως Θεμέλιο της Δημοκρατίας
-
πρέπει να δεις1 ημέρα πριν
Έρχεται νέο νόμισμα 3 ευρώ: Έχει ήδη κοπεί και μπαίνει άμεσα στην κυκλοφορία
-
Πολιτικά1 ημέρα πριν
Σε εγκατάλειψη τα Σχολεία της Μεσσηνίας λέει το ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας