Ειδησεις απο Καλαματα
Για να κοιτάζω στο μέλλον, πρέπει να δικαιώνομαι στο παρόν
Ανέβηκε
4 έτη πρινστις
από
Kalamata TimesΚαλαμάτα Τόπος Ζωής
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, από την ανακοίνωση της πρόθεσης επέμβασης με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις – προτάσεις fast track της δημοτικής αρχής, μέχρι και χθες που ολοκληρώθηκε το σύνολο των τριών φάσεων στην οδό Ναυαρίνου, αναγκαστικά μείναμε απλοί παρατηρητές.
Παρότι, όπως εκτιμώ, ανήκω σε όσους έχουν άποψη για το δημόσιο χώρο και τους τρόπους που αυτός επαναπροσδιορίζεται και αποδίδεται εκ νέου στο χρήστη, όντας η μοναδική αρχιτέκτονας στο Δημοτικό Συμβούλιο, και παρότι οι απόψεις μου αλλά, κυρίως, οι προτάσεις της Καλαμάτας Τόπος Ζωής, με τους τόσους ειδικούς σχετικούς επιστήμονες, για το συγκεκριμένο θέμα έχουν παρουσιαστεί και αναλυθεί πάρα πολλές φορές, ούτε αυτή τη φορά ελήφθησαν υπόψιν. Αυτό βέβαια είναι πλέον συνηθισμένο για εμάς, αλλά και για σύσσωμη την αντιπολίτευση του Δήμου, μιας και οι προτάσεις μας αντιμετωπίζονται μονίμως είτε με αδιαφορία είτε, συχνότερα, με απαξίωση. Έχουμε πλέον κουραστεί να ακούμε τους πάντες να τοποθετούνται επί παντός επιστητού και να αποφασίζουν για ζητήματα για τα οποία γνωρίζουν ελάχιστα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.
Ασφαλώς δεν είναι επιλήψιμο να μην γνωρίζεις κάποιο αντικείμενο. Επιλήψιμο και άκρως επικίνδυνο είναι να νομίζεις ότι γνωρίζεις, να μπαίνεις σε αχαρτογράφητα νερά και να αποφασίζεις, με βάση γνωμοδότηση τοπικών υπηρεσιακών παραγόντων, αντικείμενα που εκ των πραγμάτων, λόγο πολυπλοκότητας, μας ξεπερνούν γνωστικά όλους.
Όταν η επιλογή σου καθορίζει την καθημερινότητα, την εργασία και τις συνήθειες πολλών ανθρώπων μιας πόλης, δεν αρκεί μια απόφαση εντός ερμητικά κλειστών γραφείων. Καθημερινά σε παγκόσμιο επίπεδο ο δημόσιος χώρος της πόλης, πόσο μάλλον η ιδιαίτερη λωρίδα γης ανάμεσα σε γη και θάλασσα, το παράκτιο μέτωπο, η δική μας Ναυαρίνου, είναι τόποι που εξειδικευμένες διεπιστημονικές ομάδες προσπαθούν να χειριστούν με πολύ προσεκτικούς ελιγμούς. Η πλειοψηφία αυτών των επιστημόνων δεν είναι μόνο συγκοινωνιολόγοι, το ζήτημα δεν μια είναι μόνο μια κυκλοφοριακή παρέμβαση και επομένως δεν αρκεί η δική τους εισήγηση. Οι ομάδες που πραγματεύονται και τελικά επιλύουν και επανακαθορίζουν τέτοια δύσκολα σημεία της πόλης, αποτελούνται από αρχιτέκτονες– πολεοδόμους, κυρίως όμως διαθέτουν κοινωνικούς επιστήμονες. Το γιατί είναι προφανές: γιατί στόχος είναι ο άνθρωπος και η εξυπηρέτηση του, με ότι αυτό συμπαρασύρει (το ΜΜΜ, το ΙΧ, το ποδήλατο, τη στάση & την κίνηση, την οικονομική δραστηριότητα, την ψυχολογία κάτοικου & επισκέπτη, τις χρήσεις, τις αξίες γης, τις κοινωνικές ανισότητες).
Τους όρους, «συμμετοχικός σχεδιασμός» και «αποδοχή από τον ίδιο το χρήστη», επιταγές του αστικού σχεδιασμού ανά την Ευρώπη, είναι αδιανόητο να τους αφαιρούμε από τη συζήτηση για να γίνουν τα έργαγρήγορα, ώστε απλά, να επιδείξουμε πολιτική ετοιμότητα.
Αν το κάνουμε, καταλήγουμε σε αυτό που καταλήξαμε χθες το βράδυ: σε απεγνωσμένους πολίτες, να θέτουν αναμενόμενα σε εμάς ερωτήματα: Ποιος μας ρώτησε; Ποιον εξυπηρετούν τα έργα; Ποιοι συγκοινωνιολόγοι; Γιατί τώρα;
Στη πόλη μας εξελίσσεται (εξελίσσεται όμως;), με βούληση της τέως αλλά και της νυν δημοτικής αρχής, ένα ΣΒΑΚ. Τι είναι αυτό; Είναι η διαμόρφωση ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που θα επανακαθορίσει στην πόλης μας τα στοιχεία της κινητικότητα της με όρους βιωσιμότητας και ισονομίας για όλους. Αν μέναμε σε αυτό και τηρούσαμε τις διεθνείς προδιαγραφές σύνταξης του – δηλαδή κάναμε εκτεταμένες διαβουλεύσεις και όχι τις τραγελαφικές συναντήσεις μεταξύ δυο τριών ανθρώπων – τότε όταν προέκυψε η αναστάτωση με τον covid, θα είχαμε επί χάρτου το όραμα για την πόλη, κάτι που άλλωστε υποτίθεται θα έπρεπε να υπάρχει από τις αρχές Φεβρουαρίου. Επί αυτού, μια ενεργή ομάδα πολιτών με καθοδήγηση από την διεπιστημονική ομάδα του ΣΒΑΚ (στη δική μας περίπτωση ο διεπιστημονικός χαρακτήρας και του ΣΒΑΚ αγνοείται), θα οδηγούσε με ασφάλεια στην «επόμενη ημέρα».
Στην επόμενη ημέρα. Όχι στα τέλη του Ιουλίου, όπου δημοτική αρχή και οι υπηρεσιακοί παράγοντες, με στόχο την προβολή και την εσφαλμένη τουριστικοποίηση του μετώπου, πατώντας σε ευαίσθητες ΚΥΑ περί πολιτικής προστασίας, παρερμηνεύουν τον σκοπό και την χρησιμότητα αυτών των τυπικών διευκολύνσεων.
Για τέτοιου είδους παρεμβάσεις, για την ακρίβεια για κάθε είδους παρεμβάσεις στην πόλη, χρειάζονται μερικά βήματα που δυστυχώς δεν παρακάμπτονται με όσες ΚΥΑ και αν εκδοθούν: χρειάζεται όραμα, χρειάζεται στρατηγική, χρειάζεται διασφάλιση της μετάβασης από τη μια πραγματικότητα στην επόμενη. Αλλιώς δημιουργούμε αρνητικά συναισθήματα και αβεβαιότητα στον πολίτη για σχεδιαστικά εργαλεία που αποδεδειγμένα είναι προς όφελος του. «Καίμε» δηλαδή σοβαρές μελλοντικές προσπάθειες με αποσπασματικούς, ανοργάνωτους και χωρίς πολεοδομικά και κοινωνιολογικά δεδομένα πειραματισμούς.
Η ηγεσία μιας πόλης οφείλει να κοιτάζει στο μέλλον, να βλέπει το μεγάλο, αλλά κάθε κίνηση προς αυτό να δικαιώνεται στο τώρα, στο καθημερινό, στο μικρό.
Αλλιώς είναι μια ηγεσία κοντόφθαλμη και ανίκανη να διαχειριστεί και το παρόν και το μέλλον της πόλης.
Τόνια Κουζή
Επικεφαλής παράταξης Καλαμάτα Τόπος Ζωής
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 5ου Διεθνούς Διαγωνισμού και Φεστιβάλ Χορωδιών Καλαμάτας
-
Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις για 37η Γιορτή Πατάτας στην Αλαγονία
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη σωστική ανασκαφή στην Πλατεία Υπαπαντής
-
Aποκατάσταση ζημιών και καθαρισμός της παραλίας της Καλαμάτας από τους ισχυρούς ανέμους
-
Υποχρέωση κάθε ενεργού πολίτη είναι να λέει τα πράγματα με το όνομά τους!!!
-
Ο Γιώργος Λαζαρίδης εξηγεί τον λόγο για τον οποίο παραιτήθηκε
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τίθενται σε ισχύ στη χερσαία ζώνη του λιμένα Καλαμάτας
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ: Ανακοίνωση για την παράδοση του αναπλασμένου τμήματος της Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα, ως μονόδρομου
-
Σε κυκλοφορία το αναπλασμένο τμήμα της Ναυαρίνου
-
Σε κυκλοφορία απο αύριο το αναπλασμένο τμήμα της Ναυαρίνου
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την «Αναδιάταξη – Αναδιοργάνωση Πλατειάς 23ης Μάρτιου»
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα λόγω εκτέλεσης εργασιών
-
Παραδίδεται την Παρασκευή ο χώρος στάθμευσης στη Ναυαρίνου
-
Ορκίστηκε ο Βασίλης Παπαευσταθίου, Δημοτικός Σύμβουλος Καλαμάτας
-
Τόνια Κουζή: Από σήμερα, δεν θέλω να με ξανά αποκαλέσει κανείς «πολιτικό» μου προκαλεί ντροπή
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Νέδοντος για την αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ανασκαφή στην περιοχή Πλατείας Υπαπαντής
-
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον εορτασμό της Υπαπαντής
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη διασταύρωση των οδών Βαλαωρίτου με Αριστομένους
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα λόγω εκτέλεσης εργασιών
-
Πολυτεχνείο: «Δρακόντεια» τα μέτρα ασφαλείας, 5.500 αστυνομικοί στους δρόμους, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μέχρι την Παρασκευή
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη, λόγω εκτέλεσης εργασιών
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδο Λεύκτρο- Σπάρτη, λόγω εκτέλεσης εργασιών
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδο Λεύκτρο- Σπάρτη, λόγω εκτέλεσης εργασιών
-
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδο Λεύκτρο- Σπάρτη, λόγω εκτέλεσης εργασιών
-
Λόγω εκτέλεσης εργασιών κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδο Λεύκτρο- Σπάρτη
-
Κλειστή η γέφυρα της Τσακώνας μέχρι αύριο. Πώς θα κινούνται τα οχήματα;
-
Το θρυλικό ζαχαροπλαστείο “Πραλίνα” τώρα και στην Ναυαρίνου
-
Σε πολιτικό θρίλερ εξελίσσεται το Σχέδιο των Αναπλάσεων στο κέντρο της Καλαμάτας
Πρόσφατα Άρθρα
Όταν δύο σχολεία συνεργάζονται σε δύο θεματικές, το παιδαγωγικό όφελος είναι διπλό
Οι “Έλα μάνα μου” από την Καλαμάτα στο Ρουκ Ζουκ
Πέθανε ο «αστυνομικός» του Σασμού, Δημήτρης Ήμελλος στα 57 του χρόνια
Τοποθετήθηκαν δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί ισχύος 2MW από τη ΔΕΥΑ Καλαμάτας
Επιτυχημένο σεμινάριο αυτοάμυνας του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Ένα Χριστουγεννιάτικο χωριό στη παραλία της Καλαμάτας συνδυάζει τη μαγεία των γιορτών με τη διασκέδαση
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας: Παράταση Αποστολής Φωτογραφιών για τον Διαγωνισμό Βιτρίνας
-
Τηλεόραση12 ώρες πριν
Οι “Έλα μάνα μου” από την Καλαμάτα στο Ρουκ Ζουκ
-
Πολιτικά2 ημέρες πριν
Μητσοτάκης: Όλες οι χρεώσεις των τραπεζών μηδενίζονται – Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
-
Ειδησεις απο Καλαματα13 ώρες πριν
Επιτυχημένο σεμινάριο αυτοάμυνας του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου
-
Οικονομικά22 ώρες πριν
Όλα τα νέα μέτρα για τις τράπεζες ‑ Τι αλλάζει από τον Ιανουάριο
-
πρέπει να δεις13 ώρες πριν
Πέθανε ο «αστυνομικός» του Σασμού, Δημήτρης Ήμελλος στα 57 του χρόνια
-
Φωτογραφία14 ώρες πριν
Έκθεση φωτογραφίας «Ημερολόγιο ποδηλάτου» του Γιώργου Σταθόπουλου την Τετάρτη «στο κύμα»