Ειδησεις απο Καλαματα
Φλωρεντία – Καλαμάτα: Ένα φυλλάδιο δρόμος

Ανέβηκε
17 λεπτά πρινστις
από
Kalamata Times

13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
Εκπαιδευτικό Ταξίδι Erasmus+ στην Ιταλία για τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό,
από την ΣΤ’ του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας
Εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ιταλία πραγματοποίησαν μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ τάξης του 13ου Δημοτικού Σχολείου, με σκοπό την διαθεματική, βιωματική εκπαίδευση στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και τις σχέσεις πολιτιστικής κληρονομιάς και ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής πολιτότητας. Οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες με μαθητές σχολείων της Ιταλίας και γνώρισαν μνημεία, περιβάλλοντα, πολιτισμούς και κουλτούρες της χώρας στη βάση ενός εβδομαδιαίου προγράμματος (30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2025).
Πρόκειται για μία από τις δράσεις του προγράμματος Erasmus+ “Our T.A.L.E. in Europe”, όπου, TALE σημαίνει Thinking environmentally, Acting digitally, Living mutliculturally in Europe” (Σκεφτόμαστε περιβαλλοντικά, Ενεργούμε ψηφιακά, Ζούμε πολυπολιτισμικά στην Ευρώπη).
Η αποστολή αναχώρησε από την Αθήνα στις 30 Μαρτίου με προορισμό την περιοχή της Ούμπρια. Εκεί, οι μαθητές επισκέφθηκαν σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Castel Ritaldi και στο Montefalco. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα, να συμμετάσχουν σε κοινές δράσεις με Ιταλούς μαθητές και να βιώσουν την αξία της πολιτισμικής ανταλλαγής.
Στις 3 Απριλίου, η αποστολή μετέβη στη Φλωρεντία, όπου οι μαθητές επισκέφθηκαν σχολική μονάδα της περιοχής, ξεναγήθηκαν στην ιστορική πόλη και τα σημαντικά μνημεία της, με τη μεθοδολογία των “πολιτιστικών περιπάτων”, στην οποία είχαν ήδη εξασκηθεί στην πόλη της Καλαμάτας και στην πόλη του Ναυπλίου.
Μέσα από την εμπειρία της Φλωρεντίας, είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν όχι μόνο θέματα παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά της ίδιας τους της πόλης. Καλαμάτα και Φλωρεντία αποτέλεσαν για τους μαθητές ένα δίπολο μελέτης θεμάτων όπως η πολιτιστική κληρονομιά και το περιβάλλον, η βιωσιμότητα και η κλιματική ουδετερότητα της πόλης, η τουριστική ανάπτυξη και ο υπερτουρισμός, η ευρωπαϊκή πολιτότητα και η ευρωπαϊκή κοινωνία.
Ειδικότερα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους σε ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία της Ευρώπης το Ουφίτσι (Uffizi Gallerie) μελέτησαν βιωματικά και “επί χάρτου”, με φυλλάδια του προγράμματος σημαντικά έργα της Αναγέννησης, συνδέοντας την σχολική τάξη με την αίθουσα του μουσείου.
Η επιστροφή στην Καλαμάτα πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 6 Απριλίου, με τους μαθητές να γυρίζουν γεμάτοι γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες που θα τους συντροφεύουν αλλά και θα τους εμπνέουν για μια ζωή.
Για τους εκπαιδευτικούς, το ταξίδι αυτό ήταν μια αφορμή για να εφαρμόσουν σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές έξω από τα όρια της τάξης, να συνδέσουν τη μάθηση με την εμπειρία και να δημιουργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας μέσα σε ένα πνεύμα αποδοχής, αλληλεπίδρασης και κοινού πολιτισμικού πλούτου.
Στο σχολείο έχει ήδη ερευνηθεί η “μάθηση με ταξίδι” (learning by travelling) η παιδαγωγική του Μύθου και η Ευρωπαϊκή Πολιτότητα, θεματικές για τις οποίες έχουν γίνει και επιστημονικές δημοσιεύσεις. Με τον νέο κύκλο δράσεων στο πρόγραμμα “Out T.A.L.E. in Europe”, η έρευνα έχει προεκταθεί σε θεματικές όπως το Project Based Learning (PBL) στον Πολιτισμό, τα ηχοτοπία των πόλεων (Αστικά ηχοτοπία – Urban Soundscapes), ο Πολιτιστικός Περίπατος (Cultural Walk) και ο ηχοπερίπατος (Soundwalk) καθώς και ειδικά θέματα ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης της Καλαμάτας.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν ο Αναστάσιος Ζόμπολας, Δάσκαλος, Διευθυντής του 13ου Δ. Σχ. Καλαμάτας, Αρχαιολόγος, η Σταυρούλα Βασιλοπούλου, Δασκάλα, Υπεύθυνη της ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου, η Όλγα Στεφανοπούλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του Σχολείου, και υπεύθυνη του Εργαστηρίου Πληροφορικής, η Μαρία Σανδαλίδη, Δασκάλα ειδικής Αγωγής και εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης του Σχολείου και ο Δημήτριος Σαρρής, Εκπαιδευτικός και υπεύθυνος του εργαστηρίου Μουσικής του Σχολείου και Πολιτισμολόγος.
Η τεκμηρίωση του προγράμματος, γενική και επιστημονική, καθώς και πληροφόρηση για όλες τις δράσεις γίνονται στην ιστοσελίδα του σχολείου (https://13.mysch.gr).




Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Βράβευση του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας στο Διαγωνισμό KIDS SAVE LIVES CHAMPION 2015
-
Επίσκεψη με ERASMUS+ Ισπανίδων εκπαιδευτικών στο 6ο ΓΕΛ Καλαμάτας
-
Μαθητές από τη Γερμανία στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας: Ένα ταξίδι στη βιωσιμότητα και τη γαστρονομία
-
ΓΕΛ Θουρίας: Μαθητές και συνοδός Εκπαιδευτικός σε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΓΕΛ Θουρίας
-
Όταν δύο σχολεία συνεργάζονται σε δύο θεματικές, το παιδαγωγικό όφελος είναι διπλό
-
Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 13ου δημοτικού σχολείου Καλαμάτας σε σεμινάριο στο πλαίσιο προγράμματος ERASMUS+
-
Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 13ου δημοτικού σχολείου Καλαμάτας σε σεμινάριο στο πλαίσιο προγράμματος ERASMUS+
-
Το «Μάζεμα» της ελιάς του 13ου δημοτικού σχολείου Καλαμάτας
-
Φιλοξενία εταίρων προγράμματος Erasmus «mavie» από το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας
-
Το 2ο ΓΕΛ Καλαμάτας στη Νορβηγία στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus
-
Μία διεθνής παιδαγωγική συνάντηση στο 13ο και 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
Ολοκλήρωση της λαογραφικής έκθεσης στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
2o ΓΕΛ Καλαμάτας: Μαθητές και Εκπαιδευτικοί σε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αυστρία
-
3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας: Φιλοξενία μαθητών από την Ιταλία και την Πολωνία
-
Τα «Ηχοτοπία της Καλαμάτας» γνώρισαν μαθητές από την Ιταλία
-
Ολοκλήρωση εργασιών της 5ης Συνάντησης Εκπαιδευτικών και Μαθητών/τριών που συντονίζει το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
Σχολικός κήπος με φυσική καλλιέργεια στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας κάνει έκκληση στην τοπική κοινωνία να το προστατέψει
-
13ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας: Ολοκλήρωση εργασιών του προγράμματος ERASMUS+
-
ERASMUS+ Ολοκλήρωση εργασιών 2ης συνάντησης εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών για το 13ο δημοτικό σχολείο Καλαμάτας
-
13ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας: Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στη Πολωνία οι εργασίες της 3ης Συνάντησης Εκπαιδευτικών και Μαθητών/τριών
-
Εκπαιδευτικές δράσεις από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2022
-
Λιμνοθάλασσα στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
Ολοκλήρωση Εργου “LET THE LIGHT FLOW”
-
13ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας: Ολοκλήρωση εργασιών της 2ης Συνάντησης Εκπαιδευτικών και Μαθητών/τριών Erasmus+
-
13ο Δημοτικό σχολείο Καλαμάτας: Ολοκλήρωση των εργασιών της 1ης συνάντησης εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών ERASMUS+
-
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ με τη συμμετοχή του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας
-
Μαθητές από τρεις χώρες στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
Υλικό για το project «Μουσείο COVID-19: Πώς θα ήταν;» παρέδωσε ο ΕΟΔΥ στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
-
Ολοκλήρωση εργασιών της 1ης Συνάντησης Εκπαιδευτικών στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+
Πρόσφατα Άρθρα
« Υγεία και Ελαιόλαδο» στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ελαιολάδου & Ελιάς
Μουσική Εκδήλωση της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας
Πωλείται Τροχόσπιτο Mercedes-Benz στην Καλαμάτα
Τα Methexis@AGORA επιστρέφουν δυναμικά με τον DJ Liva K στην Καλαμάτα!
Σχολικές τροχονόμοι: Η πίεση και ο συντονισμός μπορούν να φέρουν θετικά αποτελέσματα
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Επιχειρήσεις2 ημέρες πριν
Ιωάννης Ηλ. Τζίφας – Ηγέτης στην Εμπορία Αυγών σε Όλη την Ελλάδα από την Καλαμάτα
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Με επιτυχία οι Πανελλήνιοι Αγώνες Στίβου και Κολύμβησης Νεφροπαθών και Μεταμοσχευμένων 2025 στην Καλαμάτα
-
Επιχειρήσεις2 ημέρες πριν
Σωκράτης Σάμιος Auto Service: Από γενιά σε γενιά, πάντα δίπλα στις ανάγκες των οχημάτων σας
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Καταγγελία αυταρχικών πρακτικών και πειθαρχικών διώξεων ενάντια στην ελευθερία της έκφρασης εντός του Δήμου
-
Πολιτικά2 ημέρες πριν
Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Καλαμάτας για τις εγκαταστάσεις του Κολυμβητηρίου
-
πρέπει να δεις2 ημέρες πριν
Η συνέντευξη Τύπου της Μαρίας Καρυστιανού για τα Τέμπη
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Φιλοζωική εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας την Μ. Τετάρτη 15 Απριλίου 2025
-
Συμβουλές2 ημέρες πριν
Γιατί κράτησαν περισσότερους μήνες οι ιώσεις φέτος;