Πολιτικά
«Φεγγαράκι μου λαμπρό…»

Ανέβηκε
6 έτη πρινστις
από
Kalamata Times
Όταν οι αρνητές του «Κρυφού Σχολειού» μας μαθαίνουν ιστορία μέσα από εφημερίδες.
«Το μόνο που είναι αναγκαίο για τον θρίαμβο του κακού είναι να μην κάνουν τίποτα οι καλοί».
Έντμουντ Μπερκ
«Να σπουδάζετε τα παιδιά σας να μαθαίνουν ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είναι εις την ελληνικήν και το γένος μας είναι ελληνικόν. Και αν δεν σπουδάσεις ελληνικά αδελφέ μου δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα που ομολογεί η Εκκλησία μας».
Κοσμάς Αιτωλός
Στα τελευταία τους επετειακά αφιερώματα για την 25η Μαρτίου πολλές μεγάλες εφημερίδες είχαν διάφορα κείμενα για το γεγονός και πρόβαλαν μία άλλη οπτική κατανόησης των γεγονότων για την τουρκοκρατία και την Εθνική μας Επανάσταση. Αυτοί οι εθνομηδενιστές χαβιαροαριστεροί αλλά και οι νεοφιλελέδες ευρωλιγούρηδες μιας κοσμοπολίτικης δεξιάς θέλουν να αποδείξουν ότι περνάγαμε ωραία με τους τούρκους και αποδομώντας την ιστορία χαρακτηρίζουν τους Σουλιώτες ληστές, μύθο τον «χορό του Ζαλόγγου», μεταβάλλουν τον Ρήγα σε μετενσάρκωση Γάλλου Ιακωβίνου, χαρακτηρίζουν την απάνθρωπη εξουσία των Οθωμανών έναντι των Ελλήνων ως «ανεκτική» και ανάμεσα σε όλα τα παραπάνω βλέπουν το «κρυφό σχολειό» σαν ένα μύθο που κατασκεύασε η Εκκλησία. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια που λέει ο λαός γιατί στο στόχαστρο εκτός από το Οθωμανικό καθεστώς που «ανεχόταν» την ύπαρξη σχολείων στα χρόνια της σκλαβιάς, μπαίνει και η Εκκλησία η οποία κατηγορείται για πάρα πολλά στα χρόνια αυτά.
Ο ρόλος της Εκκλησίας κατά την τουρκοκρατία.
Ξεκινώντας αυτό το σύντομο σχόλιο θέλω να θυμίσω ότι η αναγνώριση των οποιονδήποτε δικαιωμάτων στους υπόδουλους έλληνες γινόταν με κριτήριο την Ορθόδοξη πίστη των Ελλήνων έτσι έχουμε ταύτιση της εθνικής ταυτότητας με το θρήσκευμα. Μετά την Άλωση, σχολεία συνέχισαν να υπάρχουν σε βενετοκρατούμενες και φραγκοκρατούμενες πόλεις, ενώ ο Πατριάρχης Ιωάσαφ θα επανιδρύσει γύρω στα 1556 το πατριαρχικό σχολείο που θα εξελιχθεί στην «Μεγάλη του Γένους Σχολή». Η Εκκλησία συνιστά, σε όλη την διαδρομή του υπόδουλου ελληνισμού το αποκλειστικό εκπαιδευτικό όχημα ως προς την βασική εκπαίδευση. Η Εκκλησία λειτουργεί ως ο σημαντικότερος φορέας της εθνικής και γλωσσικής συνείδησης του ελληνισμού.
Γράφει ο καθηγητής λαογραφίας Μιχάλης Μερακλής: «… οι κληρικοί υπήρξαν οπαδοί ή καλύτερα, από τους πρωταγωνιστές του νεοελληνικού διαφωτισμού. Ο εκδότης του Λόγιου Ερμή, ο Άνθιμος Γαζής, δεν ήταν η μοναδική περίπτωση – κάθε άλλο. Ο ένας από τους δύο διαδόχους του στην έκδοσή του, ο Θεοκλ. Φαρμακίδης, ήταν επίσης κληρικός».
Το Κρυφό Σχολειό.
Η διαμάχη τον τελευταίο καιρό για την ύπαρξη η μη του «Κρυφού Σχολειού» εντάσσεται στο πλαίσιο της αμφισβήτησης των διώξεων των Οθωμανών κατά της παιδείας. Το θέμα απέκτησε ακόμα και μια ισχυρή συμβολική διάσταση μαζί με την αμφισβήτηση όλων των άλλων γεγονότων της Εθνικής μας Επανάστασης.
Πέραν του γεγονότος ότι στα «προνόμια» που παραχωρήθηκαν μετά την Άλωση δεν περιλαμβάνουν τα σχολεία, η μουσουλμανική και η χριστιανική θρησκεία δεν ήταν ισότιμες και οι Οθωμανοί ανέχονταν απλώς τον χριστιανισμό γιατί είχαν ανάγκη από υπηκόους τους οποίους θα εκμεταλλεύονταν. Οι εκκλησίες γκρεμίζονταν ή μετατρέπονταν σε τεμένη και οι κληρικοί καταδιώκονταν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα διώξεων του χριστιανικού στοιχείου όπως στην Κρήτη το 1669 και επί Σελίμ Α΄ (1520) και Μουράτ Γ΄(1577). Κατόπιν όλων αυτών πως θα γινόταν ανοιχτά εκπαίδευση των χριστιανοπαίδων;
Τεκμήρια της εποχής αλλά και μετέπειτα.
Στο πρόσφατο βιβλίο του Γιώργου Κεκαυμένου με τίτλο «Το Κρυφό Σχολειό» είναι συγκεντρωμένες δεκάδες σχετικές μαρτυρίες ελλήνων της εποχής που αποδεικνύουν το πόσο δύσκολο πράγμα ήταν η παιδεία στα ελληνικά γράμματα σε όλη την περίοδο της τουρκοκρατίας. Χαρακτηριστικές είναι οι μαρτυρίες του δημοτικιστή Ιακωβάκη Ρίζου-Νερουλού που από το 1818 βρισκόταν στις παραδουνάβιες Ηγεμονίες ως πρωθυπουργός των ηγεμόνων, του συμβόλου του Διαφωτισμού, Αθανασίου Χριστόπουλου, που στο πολιτικό του δοκίμιο «Πολιτικά φροντίσματα» μας λέει ότι οι τούρκοι κατακτητές «ανέτρεφαν δουλοπρεπώς» τους έλληνες «πρώτον, εμποδίζοντας την σπουδήν των μαθημάτων» και ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος σε εκτενές υπόμνημά του προς τις ευρωπαϊκές αυλές, γράφει το 1920 από την Πίζα ότι «Τίποτε δεν ήταν πιο αυστηρά απαγορευμένο από την ίδρυση ενός σχολείου». Κι όμως παρόλα αυτά, την πληθώρα των στοιχείων το Κρυφό Σχολειό αμφισβητείται.
Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφέρω δύο στοιχεία που αποδεικνύουν τόσο τον χαρακτήρα αλλά και την συμπεριφορά των τούρκων διαχρονικά. Το πρώτο στοιχείο μας το δίνει ο άγγλος σερ Έντμουντ Πηρς, ο οποίος στο βιβλίο του για την ζωή του Αμπντούλ Χαμίτ, μας λέει ξεκάθαρα ότι απαγορευόταν το… 1890 η ελληνική γλώσσα στα δικαστήρια των Ιωαννίνων και «ένας τέτοιος περιορισμός βρισκόταν μάλλον σε συμφωνία με την τουρκική παράδοση». Δεύτερο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι στην σημερινή Τουρκία μέχρι πριν λίγα χρόνια απαγορευόταν η χρήση της κουρδικής γλώσσας. Οι εθνομηδενιστές της χαβιαροαριστεράς και οι ευρωλιγούρηδες νεοφιλελέδες τι λένε για τα παραπάνω;
Γιώργος Δημητρούλιας
Δημοτικός Σύμβουλος με την «Ελληνική Δράση»



Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Ο Καβάφης και η απαξίωση της πολιτικής
-
Ρωσικός Χριστιανισμός και Μπολσεβικισμός
-
Τα κρυμμένα του Μίκη Θεοδωράκη
-
Ο Σταύρος Μπένος και το τέλος της μεταπολίτευσης
-
Η κληρονομιά της Αγίας Σοφίας και η γεωπολιτική του ελληνισμού
-
Ισλάμ, Παγκόσμιος Εβραϊσμός, Ισραήλ και 120 ΠΕΑ
-
Για τους Φράγκους η Ελλάδα κείται… Μακρόν!
-
Η μορφολογία της επανάστασης του 1821
-
Ο Γιώργος Δημητρούλιας για το λάθος του Κουφοντίνα
-
Η εργαλιοποίηση της πανδημίας στην σκέψη της Αριστεράς
-
Σκέψεις πάνω σε μια επέτειο
-
Η Αμερική του Τράμπ
-
Το έθνος των Ελλήνων απέναντι στους βάρβαρους
-
Όταν ο τραγέλαφος της ανάδειξης των αρχαίων της Υπαπαντής συνεχίζεται…
-
Ο αληθινός λόγος πίσω από την ανάδειξη των αρχαίων της Υπαπαντής
-
Τα έθιμα και η παράδοση στην ζωή του λαού
-
Οι λαθρολαγνοί επιτίθενται!
-
1821, Αγώνας για ποια ελευθερία;
-
Ο Αντώνης Σαμαράς και οι «επαναστάτες» εκ του ασφαλούς
-
Πολιτικά (Tweets) τιτιβίσματα προς εφήμερους πολιτικούς και αδιάβαστους αναλυτές
-
Ο Τσίπρας και η συνωμοσία των ΤΖΟΚΕΡ
-
Γιώργος Δημητρούλιας Ένα βιβλίο για την μεγάλη ιδέα του μέλλοντος
-
Από πότε οι ηττημένοι αποφασίζουν για τους νικητές;
-
Δυό γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα» του Στρατοπέδου ‘ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ’
-
Η άλλη 3η Σεπτέμβρη
-
Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα «έργα» του…. Μακεδονία για 35 δισ. ευρώ
-
Λίγες ημέρες πριν παιχτεί η τελευταία πράξη των εκλογικών αναμετρήσεων.
-
Μια άλλη ανάγνωση του εκλογικού αποτελέσματος και της λειτουργίας του Δήμου Καλαμάτας
-
Γιώργος Δημητρούλιας: Ψιθυρίζοντας στο μέλλον
-
Ξαναζωντανεύοντας το όνειρο
Πρόσφατα Άρθρα
Απολογισμός δράσεων και κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Περιφερειακού Τμήματος Ε.Ε.Σ Καλαμάτας
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας του εκδρομικού τμήματος του Σ.Π.Ο.Κ. ”Ο Ευκλής”
Γεμάτο από σημαντικές διοργανώσεις θα είναι και το 2025 για την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καλαμάτας
Εκδήλωση για την Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας από τον Σύλλογο Τρίτεκνων Μεσσηνίας
Προσωρινή διακοπή νερού λόγω προγραμματισμένων εργασιών σε Καλλιθέα, Φιλοθέη και Παναγίτσα
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ταξίδια1 ημέρα πριν
Παρουσία του Σ.Π.Ο.Κ. ”Ο Ευκλής” στην κοπή της βασιλόπιτας του Ε. Ε. Σταυρού
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία1 ημέρα πριν
Το Πεταλίδι πανηγυρίζει το γόνο του Όσιο Βησσαρίωνα τον Αγαθωνίτη
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία1 ημέρα πριν
Κυριακή ΙΒ’ Λουκά με τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος
-
Καιρός1 ημέρα πριν
Αλλάζει ο καιρός: `Ερχεται κρύο και βροχές
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία6 ώρες πριν
Εκδήλωση για την Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας από τον Σύλλογο Τρίτεκνων Μεσσηνίας
-
Αθλητικά6 ώρες πριν
Γεμάτο από σημαντικές διοργανώσεις θα είναι και το 2025 για την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καλαμάτας
-
Ειδησεις απο Καλαματα6 ώρες πριν
Προσωρινή διακοπή νερού λόγω προγραμματισμένων εργασιών σε Καλλιθέα, Φιλοθέη και Παναγίτσα
-
Ταξίδια6 ώρες πριν
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας του εκδρομικού τμήματος του Σ.Π.Ο.Κ. ”Ο Ευκλής”