Τη δυνατότητα να επικοινωνούν με ανθρώπους από τους επαγγελματικούς κλάδους τους οποίους ακολουθούν στις ειδικότητές τους οι μαθητές των ΕΠΑΛ, έδωσε το υπουργείο Παιδείας, επεκτείνοντας το πρόγραμμα «The Tipping Point».
Το «The Tipping Point»(TTP) έχει ως σκοπό να συμβάλλει στη δημιουργία ενημερωμένων και ενσυνείδητων νέων, σε ό,τι αφορά τις ακαδημαϊκές επιλογές τους και τη μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία και ήδη διανύει τον τέταρτο χρόνο υλοποίησής του σε σχολεία της επικράτειας, έχοντας την έγκριση του υπουργείου Παιδείας.
«Μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος The Tipping Point, μαθητές που βρίσκονται μέχρι και στο πιο απομακρυσμένο χωριό ή νησί της Ελλάδας έχουν τη δυνατότητα να συναντούν μέσω live video ανθρώπους-πρότυπα, τους λεγόμενους μέντορες, από όλο τον κόσμο, που διαφορετικά δεν θα είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν. Από γιατρούς, αγρότες και περιβαλλοντολόγους, μέχρι φωτογράφους, ερευνητές του CERN και μηχανικούς της NASA», εξήγησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υφυπουργός Παιδείας αρμόδια για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Σοφία Ζαχαράκη.
Η επέκταση του προγράμματος ΤTP στα ΕΠΑΛ, έρχεται σε μία συγκυρία μάλιστα, που καθιστά δύσκολη την επαφή με την αγορά εργασίας.
«Πλέον, μέσα στις έκτακτες συνθήκες που βιώνουμε, διευρύνουμε το εύρος των μεντόρων και στις ειδικότητες των ΕΠΑΛ παρέχοντας στους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων τη δυνατότητα να θέσουν τα ερωτήματά τους στους ανθρώπους από τους επαγγελματικούς τους κλάδους», σημείωσε η κ. Ζαχαράκη.
«Το έχουμε ξαναπεί. Στόχος μας δεν είναι απλά να ξεπεράσουμε αυτή την πρωτόγνωρη κρίση, αλλά να βγούμε ακόμα πιο δυνατοί. Και οφείλουμε να παρέχουμε στους μαθητές μας τα καλύτερα δυνατά εφόδια που θα τους επιτρέψουν να βρεθούν στην πρωτοπορία της εποχής τους», επεσήμανε.
«Σε συνεργασία με το υπουργείο διευρύνουμε τη γκάμα των μεντόρων στις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και στην περίοδο του εγκλεισμού, δίνουμε στους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων τη δυνατότητα να θέσουν τα ερωτήματά τους στους ανθρώπους από τους επαγγελματικούς τους κλάδους. Ταυτόχρονα το πρόγραμμα είναι αφορμή για την ψηφιακή μετάβαση των μαθητών μέσα από μια ευχάριστη δραστηριότητα που είναι συντονισμένη με τις επαγγελματικές ανησυχίες των νέων σήμερα», τόνισε από την πλευρά της η co-founder του TTP, Αμαλία Κωνσταντακοπούλου.
Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές που συμμετέχουν να διευρύνουν τους ορίζοντες τους, να ανακαλύψουν νέες επιλογές και να λάβουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους, συζητώντας με ανθρώπους-πρότυπα, τους οποίους δε θα μπορούσαν να συναντήσουν διαφορετικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του TTP, ήδη, από την ημέρα που ίσχυσε η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου για την επέκταση του προγράμματος στα ΕΠΑΛ, στις 8 Απριλίου 2020, σαράντα (40) σχολεία έχουν έρθει σε επαφή με την ομάδα του TTP, προκειμένου να ενημερωθούν για το πρόγραμμα και να ξεκινήσουν την υλοποίησή του.
Πώς «δουλεύει» το TTP
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κωνσταντακοπούλου, κάθε σχολείο έχει τη δυνατότητα να θέτει θεματικές ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τους κλάδους που επιλέγουν οι μαθητές τους. Οι μαθητές θέτουν τα ερωτήματα (στη βάση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως) και κάθε εβδομάδα πραγματοποιείται μια ομαδική συνεδρία (σύγχρονη εξ αποστάσεως) με έναν ειδικό μέντορα και έτσι κορυφώνεται η δραστηριότητα της θεματικής. Στη συνέχεια, ξεκινάει η επόμενη θεματική.
Λόγω COVID-19, το πλάνο δράσης πλέον περιλαμβάνει νέες δυνατότητες αξιοποίησης του προγράμματος σύγχρονα και ασύγχρονα:
– Δυνατότητα εξ αποστάσεως ομαδικών συνεδριών, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί συνδέονται από το σπίτι τους με μέντορες από όλο τον κόσμο.
– Δημιουργία νέων κοινοτήτων μεντόρων σε καίρια και σύγχρονα θέματα που αφορούν όλους τους μαθητές, όπως ψυχολογία κατά τον εγκλεισμό, η σημασία της διατροφής και της σωματικής άσκησης στο σπίτι, πώς θα επηρεάσει η πανδημία το μέλλον μας, κ.α.
– Δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και μεντόρων, όπου οι μαθητές θέτουν γραπτώς ερωτήσεις στο δικό τους χρόνο, και οι μέντορες τις απαντούν σε διάστημα μιας εβδομάδας με video 100 δευτερολέπτων.
– Δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, όπου οι καθηγητές λύνουν τις απορίες των μαθητών γύρω από ένα μάθημα μέσω videos 100 δευτερολέπτων.
Το TTP σε νούμερα
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2016-17, πιλοτικά σε 3 σχολεία στην Κρήτη και την Άρτα. Έως σήμερα, έχει αποτελέσει σχολική δραστηριότητα για 289 σχολεία και κοινότητες σε περισσότερες από 150 περιοχές – από τον Έβρο και τη Βέροια έως την Κω και από την Καλαμάτα και τη Σχοινούσα έως τα Ιωάννινα – έχοντας την υποστήριξη 552 εκπαιδευτικών, οι οποίοι ανέλαβαν την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο τους, με στόχο να ενδυναμώσουν τους μαθητές για να λαμβάνουν πιο συνειδητά τις πιο κρίσιμες αποφάσεις τους.
Σε διάστημα 3 σχολικών ετών, έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα 15.685 μαθητές.
Η κοινότητα μεντόρων του TTP έως τώρα αποτελείται από 1.572 επαγγελματίες, οι οποίοι προέρχονται από ποικίλους κλάδους και επιστήμες.
Περισσότερες πληροφορίες στο: https://www.thetippingpoint.org.gr/