Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν το σόβαρο πρόβλημα συσσώρευσης ληξιπρόθεσμων οφειλών, που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, οι πάροχοι ενέργειας σχεδιάζουν την επιβολή ενός «Τειρεσία» – που θα μπλοκάρει τους οφειλέτες από τα «πέρα δώθε».
Είναι χαρακτηριστικό πως τον Αύγουστο, πρώτο μήνα εφαρμογής του νέου αυτού μηχανισμού τιμολόγησης, οι μετακινήσεις πελατών μεταξύ προμηθευτών, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες – ποσοστό που εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω τον Σεπτέμβριο και τη χειμερινή περίοδο, αφού ο Αύγουστος λόγω θερινών διακοπών δεν αποτελεί ενδεικτικό μήνα.
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα: Πότε θα μπλοκάρεται η μετακίνηση
Ο νέος ενεργειακός «Τειρεσίας» θα λειτουργεί κατά τα πρότυπα του αντίστοιχου συστήματος της κινητής τηλεφωνίας (με την κωδική ονομασία «Τηλεγνούς») – με τις εταιρείες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα για τους λογαριασμούς ρεύματος.
Στόχος είναι να συγκεντρωθούν τα λιγότερα δυνατα προσωπικά δεδομένα, αλλά να γνωρίζουν εξαρχής οι προμηθευτές αν ο νέος υποψήφιος πελάτης τους έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές ή όχι.
Θα έχουν «μάλιστα» τη δυνατότητα να μην δεχθούν έναν καταναλωτή με χρέη, ο οποίος δεν έχει προχωρήσει στον διακανονισμό τους ή δεν εξοφλεί τις δόσεις της ρύθμισης.
Με βάση, μάλιστα, το ύψος των οφειλών στον προηγούμενο πάροχο, θα μπορούν μεν να δεχθούν πελάτες με χρέη, επιστρατεύοντας όμως ενισχυμένες ασφαλιστικές δικλείδες, όπως για παράδειγμα:
- την αυξημένη εγγύηση ή
- την υποχρεωτική εξόφληση των λογαριασμών αποκλειστικά μέσω πάγιας εντολής.