«Θέλω να βλέπω με την ψυχή και τα μάτια τους», έλεγε και ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή του πολέμου – Βραβεύθηκε με Πούλιτζερ για την δουλειά του στο προσφυγικό – Κόσσοβο, Ιράν, Σιέρα Λεόνε μερικά από τα πεδία μαχών που βρέθηκε – Τον νίκησε ο καρκίνος, σε ηλικία 59 ετών
Σαν «κεραυνός» έσκασε στα δημοσιογραφικά γραφεία η είδηση του θανάτου ενός εκ των σημαντικότερων Ελλήνων φωτορεπόρτερ.
Από το βράδυ του Σαββάτου (02/03) η ελληνική δημοσιογραφία είναι φτωχότερη, με τον Γιάννη Μπεχράκη να φεύγει από τη ζωή και να αναζητά νέες εικόνες μακριά από αυτόν εδώ τον κόσμο.
Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ Έλληνας φωτορεπόρτερ άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 59 ετών, ύστερα από σκληρή και άνιση μάχη με τον καρκίνο. Ο θάνατός του βύθισε στο πένθος τους ανθρώπους με τους οποίους βρέθηκε δίπλα δίπλα στην πρώτη γραμμή των σημαντικών γεγονότων που κάλυψε κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ενώ όλη η Ελλάδα θρηνεί την απώλεια ενός σπουδαίου επαγγελματία και αξιοπρεπούς ανθρώπου.
«Μια φωτογραφία μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, να τον κάνει πιο δίκαιο», συνήθιζε να λέει ο πολυβραβευμένος φωτορεπόρτερ και επικεφαλής του φωτογραφικού τμήματος του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters στην Ελλάδα.
Αφού εντάχθηκε στο πρακτορείο Reuters πριν από 30 και πλέον χρόνια, ο Μπεχράκης κάλυψε συνταρακτικά γεγονότα σε όλο τον κόσμο, από τις συρράξεις στο Αφγανιστάν, στην Αφρική, στην Τσετσενία, ως τον τεράστιο και εξαιρετικά καταστροφικό σεισμό στο Κασμίρ ή την εξέγερση στην Αίγυπτο το 2011.
«Μια φωτογραφία μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, να τον κάνει πιο δίκαιο», συνήθιζε να λέει.
Στην επαγγελματική του πορεία, κέρδισε τον σεβασμό των συναδέλφων του αλλά και πολλών ανταγωνιστών του για την ικανότητα και το θάρρος του. Ήταν ο επικεφαλής της ομάδας του πρακτορείου που έλαβε το Βραβείο Πούλιτζερ το 2016, για την κάλυψη της κρίσης των προσφύγων.
Οι συνάδελφοί του που εργάστηκαν στο πλάι του στο πεδίο τόνισαν πως το Reuters έχασε έναν ταλαντούχο, απόλυτα αφοσιωμένο φωτοειδησεογράφο και δημοσιογράφο. Αναφερόμενος στη ματιά και το στιλ της δουλειάς του Μπεχράκη, ο βετεράνος φωτοειδησεογράφος του Ρόιτερς Γκόραν Τομάσεβιτς σχολίασε ότι για τον εκλιπόντα, πάντα το ζητούμενο «ήταν να αφηγηθεί την ιστορία με όσο πιο άρτιο, καλλιτεχνικό τρόπο ήταν δυνατόν». «Δεν θα συναντήσετε κανέναν εξίσου αφοσιωμένο, τόσο εστιασμένο, κάποιον που θα θυσίαζε τα πάντα για να καταγράψει την πιο σημαντική εικόνα», πρόσθεσε.