Ηλεκτρονικό εμπόριο
Έως και 134% Εβδομαδιαίως Αυξάνεται η Δαπάνη Ελλήνων σε Ηλ. Καταστήματα Προϊόντων σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), με την συνεργασία των BestPrice, Google & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group – Puzzles, web cameras και στρώματα γυμναστικής καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση – Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία
Με ρυθμούς αδιανόητους μέχρι πριν μερικά χρόνια αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο όμως σε ένα βαθμό δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην τεράστια ζήτηση.
Σύμφωνα με τη νέα έρευνα που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Συνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A, με τη συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group, η αύξηση στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων που γίνονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας μας καταγράφη αύξηση έως και 134% εβδομαδιαίως, σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Μία εξέλιξη που δείχνει πως η αρχική εκτίμηση που υπήρχε κατά την πρώτη εβδομάδα του lockdown για μικρή υποχώρηση ήταν αποτέλεσμα κυρίως του αρχικού «μουδιάσματος» των καταναλωτών.
Ταυτόχρονα, η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλ. εμπορίου αυξάνεται κάθε εβδομάδα εδώ και 4 εβδομάδες με πρωταγωνιστές τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας με +433%, τον Αθλητισμό & Hobby με +129% και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη με +118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020 που ήταν η τελευταία εβδομάδα προ καραντίνας.
Στον αντίποδα βρίσκονται κατηγορίες ηλ. εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη, όπως ενδεικτικά αμορτισέρ αυτοκινήτου με -99%, βαλίτσες ταξιδιού με -63% και γόβες με -51%.
Ωστόσο ακόμα και η κατηγορία της μόδας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.
«Μετά την προκαταρκτική έρευνά μας στις 18 Μαρτίου όπου αποτυπώσαμε τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και την δικαιολογημένη αρνητική ψυχολογία μέρους των επιχειρηματιών του ηλ. εμπορίου, προχωρήσαμε σε διευρυμένη έρευνα για να αποτυπώσουμε με ακρίβεια τις τάσεις του ελληνικού ηλ. εμπορίου το τελευταίο τρίμηνο», σημειώνει η πρόεδρος του ΔΣ του GRECA Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη. Και προσθέτει: «Το προϊοντικό ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς, γεγονός που παρατηρείται και στο σύνολο των χωρών του εξωτερικού. Οι καταναλωτές στρέφουν τις αγορές τους με μεγάλη ταχύτητα στο online και οι επιχειρηματίες επενδύουν περισσότερο από ποτέ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σαφώς θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί, ιδιαίτερα αυτές στο χώρο των logistics και του last mile delivery για την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών. Ο GRECA δεσμεύεται να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του και σε αυτόν τον άξονα.»
Σημειώνεται πως για την έρευνα που διενεργήθηκε για το διάστημα 30 Δεκεμβρίου 2019 έως 5 Απριλίου 2020 αντλήθηκαν στοιχεία από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών. Επίσης από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που ολοκληρώνεται έρευνα με τόσο διευρυμένο δείγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων όπως επίσης και η πρώτη φορά που υπολογίζεται η ποσοστιαία μεταβολή της δαπάνης σε Ευρώ για την online κατανάλωση των Ελλήνων.