Μπορεί ακόμη να μην είναι ξεκάθαρη η εικόνα για το μέλλον του και γι’ αυτό κυρίως, να μην έχουν γίνει τα απαραίτητα έργα, το πολιτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας ωστόσο, εξακολουθεί να… πετάει, καταγράφοντας χρόνο με το χρόνο αύξηση αφίξεων.
Ρεπορτάζ Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Το τελευταίο οκτάμηνο άλλωστε, από τον Ιανουάριο μέχρι και πριν από μερικές ημέρες, τον Αύγουστο, η αύξηση στην κίνηση του εσωτερικού, άγγιξε το +6%, αφού οι επιβάτες που αφίχθησαν στην περιοχή, ανήλθαν σε 8.275, τη στιγμή που πέρυσι, ήταν 7.924. Ακόμη περισσότερη αύξηση, σημειώθηκε στις πτήσεις του εξωτερικού που έκλεισαν στο +18%, χάρη στις 114.679 αφίξεις, οι οποίες την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 96.862. Η Καλαμάτα, ο νομός και η ευρύτερη περιοχή, μοιάζει να είχε την… τιμητική της, τον Αύγουστο, αφού η αύξηση ήταν απίστευτη, αγγίζοντας το +56%, με τον αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη να σημειώνει εύστοχα, μιλώντας στη «Φ», πως σε αυτήν την… εκτόξευση, δεν έπαιξαν ρόλο οι 4 πτήσεις από τον Άραξο. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση, είναι το γεγονός πως η κίνηση, θα συνεχιστεί με τον ίδιο, αμείωτο ρυθμό μέχρι και το τέλος του μήνα, ενώ σταδιακά θα σταματήσουν τα τσάρτερ, με τις αγγλικές εταιρείες να συνεχίζουν και τον επόμενο μήνα και την Aegean να σταματά τον Νοέμβριο.
Η αύξηση αυτή, δημιούργησε και προβλήματα, αφού έργα δεν έχουν γίνει, με τους φορείς να ζητούν συγκεκριμένο σχεδιασμό, καθώς ο συνωστισμός που σημειώθηκε πολλές φορές φέτος, δεν τιμά κανέναν… «Θέλουμε παραπάνω χώρους για να μπορέσουμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο μας. Αν είχαμε παραπάνω δυνατότητες εξυπηρέτησης, θα είχαμε και σ’ αυτό το επίπεδο, ένα θετικό πρόσημο», δήλωσε ο κ. Μανδηλάρης, ο οποίος ανέφερε πως στο σύνολό τους, οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις το τελευταίο οχτάμηνο, ανήλθαν σε 247.508 επιβάτες! «Θα μπορούσαμε και ποιοτικά να είμαστε καλύτερα, αλλά κάναμε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό βάσει των δεδομένων», ανέφερε ο αερολιμενάρχης, ο οποίος ευχαρίστησε για τη συνδρομή και το έργο της και την Αστυνομία.
ΣΕ ΙΝΔΙΚΑ… ΧΕΡΙΑ(;) Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Η εικόνα αυτή, θα αντιμετωπιστεί μόνο όταν οι αρμόδιοι φορείς, δουν σοβαρά το θέμα των υποδομών, ειδικά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, στο οποίο η αύξηση είναι διαρκής και η συμβολή του στην τουριστική ανάπτυξη αδιαμφισβήτητη. Το πολιτικό αεροδρόμιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, είναι ένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία πάνε… πακέτο ίσως, σε ιδιώτες. Τις τελευταίες ημέρες μάλιστα, πολύς λόγος γίνεται για το ενδιαφέρον ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της Ινδίας, της GMR, εκπρόσωποι της οποίας φέρονται να έχουν ήδη επισκεφθεί τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή για να συζητήσουν για συζητήσουν τις όποιες λεπτομέρειες. Ήδη άλλωστε, η GMR σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, έχουν αποκτήσει μετά από διεθνή διαγωνισμό, το έργο ύστερα από παραχώρηση, για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, όπου και θα είναι operators.
ΤΑ… ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
Τα… σενάρια φούντωσαν και έλαβαν διαστάσεις ενδεχόμενου, όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας, Hardeep Singh Puri, εγκαινίασε το ινδικό περίπτερο της εταιρείας στην 84η ΔΕΘ, η οποία τιμά φέτος τη συγκεκριμένη χώρα, εξαίροντας τη σημασία των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών. Μάλιστα, συναντήθηκε και με τον πρόεδρο της GMR, Srinivas Bommidala, μιλώντας με τα καλύτερα λόγια για τον σύγχρονο σχεδιασμό της εταιρεία, στην κατασκευή αεροδρομίων σε όλο τον κόσμο, εκφράζοντας την ελπίδα, στο φόντο του Καστελίου και όχι μόνο, στη χώρα μας να δημιουργηθεί ένα ισχυρό αεροπορικό… οικοσύστημα.