Ειδησεις απο Καλαματα
Ανάπλαση και μονοδρόμηση οδού Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα

Ανέβηκε
4 έτη πρινστις
από
Kalamata Times
Ο Δήμαρχος και ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας PPS SQUARE TEXNIKH IKE, υπέγραψαν σήμερα, Τρίτη 20 Απριλίου 2021, σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ (Α ́ ΦΑΣΗ) ΑΠΟ ΟΔΟ ΦΑΡΩΝ ΕΩΣ ΑΚΡΙΤΑ». Το έργο, προϋπολογισμού μελέτης 650.000 €, θα χρηματοδοτηθεί από τον άξονα «Προστασία του περιβάλλοντος – μετάβαση σε μια οικονομία φιλική στο περιβάλλον» του Ε.Π. «Πελοπόννησος» ΕΣΠΑ 2014-2020. Η έκπτωση της εργολαβίας ανέρχεται σε 51,21%, ενώ η προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε 180 ημερολογιακές ημέρες. Σημειώνεται ότι το έργο αναμένεται να εκκινήσει το φθινόπωρο, προκειμένου κατά τους θερινούς μήνες να μην αντιμετωπιστούν προβλήματα στο παραλιακό μέτωπο.
Οι παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν, έχουν ως εξής:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΛΩΡΙΔΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ
Προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων στην κατεύθυνση δύσης – ανατολής, πλάτους 3,80 μ., διαστρωμένης με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων 20x10x10εκ, συνεπίπεδης με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια. Η ζώνη αυτή θα τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8 μέτρων από τις οικοδομικές γραμμές των αντίστοιχων οικοδομικών τετραγώνων στη βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος. Η παραπάνω ζώνη διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια, με την τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), θα γίνει συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.
Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.
ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν στα οχήματα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται διαμέσου της οδού Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης – εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά – είτε την οδό Φαρών ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.
Για την αστική όμως συγκοινωνία – με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης – το λεωφορείο θα οδεύει διαμέσου της οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών και Κρήτης, το λεωφορείο θα καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.
Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων. Απεναντίας, δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται δυτικότερα επί της οδού, στο τμήμα μεταξύ Φαρών και Τσαμαδού.
ΝΕΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η μελέτη προβλέπει, επιπλέον, στο βόρειο πεζοδρόμιο την εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προς ενίσχυση του υπάρχοντος και σε καλή κατάσταση δικτύου φωτισμού του νoτίου πεζοδρόμιου, με την τοποθέτηση σύγχρονων και μοντέρνων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, αναρτημένα από ευθύγραμμους βραχίονες σε 5μετρους ιστούς φωτισμού.
ΝΕΟ ΠΡΑΣΙΝΟ
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο πράσινο, στο βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές άκαρπες) σε γραμμική διάταξη, μέσα σε λάκκους φύτευσης, στους οποίους εγγράφεται περιμετρικά τετράγωνο πλαίσιο από ολόσωμο λευκό «χτυπητό» μάρμαρο Καβάλας, με εγκοπή (γλυφή) στην εσωτερική του πλευρά, στην οποία θα επικαθήσει η εσχάρα προστασίας των δέντρων, σε στάθμη συνεπίπεδη με τις δαπεδοστρώσεις του πεζοδρομίου.
Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που υφίστανται σήμερα στο νότιο πεζοδρόμιο, όπου η φύτευση των μουριών πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις των 5,50 μ. και 8,80 μ. αντίστοιχα. Συνεπώς, με την ίδια φιλοσοφία τοποθετούνται και οι μουριές στο βόρειο πεζοδρόμιο και μάλιστα σε απόσταση 7,50 μ. από τα όρια των οικοδομικών γραμμών, ενώ η μεταξύ τους κάθετη απόσταση (μεταξύ αυτών του βόρειου και νότιου πεζοδρομίου) θα είναι περίπου 8,50 μέτρα.
Θα πραγματοποιηθούν, επίσης, εργασίες κατασκευής αγωγών ύδρευσης, παροχών ύδρευσης και αγωγών ομβρίων, στο τμήμα της οδού Ναυαρίνου από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα.
Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών.



Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Η Πολιτική για την Παιδεία και οι Ευθύνες της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας
-
Καλαμάτα: “Έξυπνα” παγκάκια για ασύρματη φόρτιση κινητών αλλά και δωρεάν wi-fi
-
Αναπληρωτής Δημάρχου ο Σαράντος Μαρινάκης, παρατείνεται η θητεία των Αντιδημάρχων
-
Αγιασμός και κοπή Βασιλόπιτας της Δημοτικής Αρχής, στελεχών υπηρεσιών και εργαζομένων του Δήμου
-
Με 3 χρυσά και 5 ασημένια μετάλλια επέστρεψαν οι αθλητές των Special Olympics Kαλαμάτας
-
Απειλές για μηνύσεις και προσφυγή στην δικαιοσύνη για την ΚΑΚ στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας
-
Σκληρή απάντηση στον Δήμο Καλαμάτας από τον Σύλλογο Γονέων του Ειδικού Σχολείου
-
Έγκριση της Στρατηγικής BAA του Δήμου Καλαμάτας – Δημήτρης Πτωχός: «Σημαντική στιγμή για την Καλαμάτα και την Περιφέρεια Πελοποννήσου»
-
Ολοκληρώνονται οι εργασίες στο κτήριο της πρώην Ηλεκτρικής Εταιρείας στην Καλαμάτα
-
Προγράμματα «Άθλησης για όλους» από το Δήμο Καλαμάτας
-
Δράση “Γίνε κι Εσύ ο ‘Αι Βασίλης” σε Καλαμάτα και Μεσσήνη
-
Καταγγελία Τζαμουράνη για υποβάθμιση λογοδοσίας “Η δημοτική αρχή φοβάται”
-
Επέκταση εργασιών και προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Αριστοδήμου
-
Συμμετοχή της Καλαμάτας στην τουριστική έκθεση Philoxenia 2024 στη Θεσσαλονίκη
-
Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο Συμβούλιο Νεολαίας του Δήμου Καλαμάτας
-
Καλαμάτα: Ήρθαν τα πρώτα χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το έργο SchoolHeroz
-
Ανάγκη για Δομές Υποστήριξης Ενηλίκων με Αναπηρία στον Δήμο Καλαμάτας: Από τις Υποσχέσεις στην Πράξη
-
Συνταξιοδοτήθηκε μετά από 32 χρόνια εργασίας στον Δήμο Καλαμάτας ο Κλεάνθης Βοσνάκης
-
Ευνοϊκή ρύθμιση οφειλών προς το Δήμο Καλαμάτας σε έως 60 δόσεις
-
Καλαμάτα: «Συμβούλιο της Ευρώπης και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Κόσμος σε Μετάβαση»
-
«Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη» ιδανικός προορισμός για επισκέπτες κάθε εποχή του χρόνου
-
“Συμβούλιο της Ευρώπης και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Κόσμος σε Μετάβαση” στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
-
Σπύρος Χανδρινός; Άγνοια… του Δήμου Καλαμάτας για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων
-
Τιμολόγια Κολωνακίου στα δημοτικά τέλη Καλαμάτας
-
Ο Βασίλης Κανάκης για την αύξηση στα δημοτικά τέλη 2025
-
Καταδίκη της Αύξησης των Δημοτικών Τελών στην Καλαμάτα και Ανάγκη Αναθεώρησης της Κεντρικής Διαχείρισης Απορριμμάτων
-
ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ (με μη νόμιμη διαδικασία η μελέτη της πολεοδομικής οργάνωσης της Ανατολικής Παραλίας)
-
Ποδηλατοβόλτα στην Καλαμάτα την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
-
3o Αντάμωμα Παραδοσιακών Χορών 14-15 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων Καλαμάτας
-
“Ξεπούλημα” το κληροδότημα “Αικατερίνης Χανδρινού” αντί για αξιοποίηση του
Πρόσφατα Άρθρα
Ανεπάρκεια και Προχειρότητα: Η έλλειψη προτεραιότητας της ΝΔ για την ψηφιακή μετάβαση και την ενίσχυση των δημόσιων υποδομών αποδυναμώνει το ΕΣΥ
Διάρρηξη σε πρατήριο υγρών καυσίμων στο Πεταλίδι
Καλαμάτα: Έργα με Καθυστερήσεις, Υπερβάσεις και Κακοτεχνίες – Η Απαράδεκτη Εικόνα της Πλατείας Υπαπαντής
Ανανεώνεται και ενισχύεται ο στόλος των μηχανημάτων έργου της ΔΕΥΑ Καλαμάτας
Γιώργος Καραμπάτσος «Υπαίθρια γλυπτική της Καλαμάτας (1915-2021)»
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Κινηματογράφος1 ημέρα πριν
ARCHETYPE Η ταινία του Βασίλη Βρυώνη στον διεθνή κινηματογραφικό χάρτη
-
Τηλεόραση2 ημέρες πριν
Αθλητικές μεταδόσεις με Παναθηναϊκό, Πόρτο – Ολυμπιακό και ΠΑΟΚ – Σλάβια
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
12ο Καλαματιανό Καρναβάλι: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις αιτήσεις συμμετοχής
-
πρέπει να δεις1 ημέρα πριν
Βενζίνη τέλος εάν ο οδηγός μηχανής δεν φοράει κράνος – Υψηλά πρόστιμα και στους πρατηριούχους
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Ανατολική Παραλία Καλαμάτας: 4 Χαμένα Χρόνια και Ερωτήματα για τη Διαφάνεια και την Αποτελεσματικότητα
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Επανεμφάνιση του λύκου στην Καλαμάτα – Συνεδρίαση για μέτρα διαχείρισης και προστασίας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία17 ώρες πριν
Να δηλώσουν συμμετοχή όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Λιτάνευση της Υπαπαντής
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία1 ημέρα πριν
Υπογραφή Σύμβασης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Βαλύρας