Connect with us
Επιμελητηρίο

Ειδησεις απο Καλαματα

Ο Γιώργος Καραμπάτος για την διαβούλευση του Δήμου Καλαμάτας «ταυτότητα προορισμού»

Ανέβηκε

στις

Ο Γιώργος Καραμπάτος για την διαβούλευση του Δήμου Καλαμάτας «ταυτότητα προορισμού» 1
Κοινοποιησέ το

Στο πλαίσιο της ανοικτής διαβούλευσης του Δήμου Καλαμάτας με θέμα: «ταυτότητα προορισμού» ο Γιώργος Καραμπάτος παρενέβη ως εξής:

 

‘Όταν, μετά την παρουσίαση, ο μελετητής ζήτησε στους παρευρισκόμενους να απαντήσουν στα εξής τρία ερωτήματα:

 

  1. Τι κάνει την Καλαμάτα μοναδική ;

Απάντηση : Η Βρώσιμη ελιά ΠΟΠ Καλαμάτας

Από το σύνολο των ελληνικών εξαγωγών επιτραπέζιων ελιών (έτοιμο προϊόν, ανεξαρτήτως ποικιλίας) εκτιμάται ότι, το 30-35% είναι της ποικιλίας Καλαμών/Kalamata olives. Το ΠΟΠ “Ελιά Καλαμάτας”/ PDO “Elia Kalamatas” περίπου  277 τον. ετησίως σύμφωνα με στοιχεία του ΕΛ.Γ.Ο.”ΔΗΜΗΤΡΑ”, και η ποικιλία Καλαμών/Kalamata olives ξεπερνά τους 80.000 τον. ετησίως.

Σκεφτείτε έναν καταναλωτή που λατρεύει την ελιά Καλαμάτας  αναζητά στο Google την Καλαμάτα, δεν θα εμφανιστεί ο εξαγωγέας – όποιος και αν είναι  – αλλά η πόλη της Καλαμάτας και νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο.

  1. Τι κάνει την Καλαμάτα ξεχωριστή ;

Απάντηση : Η μάνα Ελιά Καλαμάτας, εμβληματικό μνημείο της Καλαμάτας που βρίσκεται στον υπαίθριο χώρο του πρώην ΕΘΙΑΓΕ.

  1. Πως θα βοηθήσει ο καθένας από τους συμμετέχοντες ;

Απάντηση : Με την συμμετοχή μας στην προσπάθεια δημιουργίας Γαστρονομικής Κοινότητας, με την βοήθεια του Γιώργου Πίττα που έχει ήδη ξεκινήσει από τον προηγούμενο χρόνο, και με στόχο την καταγραφή της ποιοτικής γαστρονομικής προσφοράς, παράλληλη συγκροτημένη σύνδεση του τουρισμού με τον γαστρονομικό πολιτισμό της πόλης και ανάδειξή της σε έναν Γαστρονομικό και Οικινό Προορισμό.

Συμπληρώνοντας ο Γιώργος Καραμπάτος είπε:

Να γίνει σαφές ότι οι καλλίτεροι πρεσβευτές ενός τουριστικού προορισμού είναι οι ΣΕΦ και η Καλαμάτα διαθέτει αρκετούς και πολύ καλούς.

Επίσης είπε, απευθυνόμενος στον Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Μπασακίδη:

Οι παράγοντες της τουριστικής πολιτικής του Δήμου Καλαμάτας πρέπει να αναγνωρίσουν το ρόλο της γαστρονομίας ως μέσου πολιτιστικού τουρισμού και ως μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τους προορισμούς που δεν διαθέτουν τις κλασικές υποδομές του τουρισμού όπως η Καλαμάτα έλλειψη ξενοδοχειακών κλινών ενώ έρχεται και ως απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση για την μορφή των σύντομων διακοπών (city break), των ταξιδιών ποιοτικού φαγητού (gourmet) και του λεγόμενου αργού τουρισμού.

Ο συνδυασμός των ανωτέρω μεγιστοποιεί τα οικονομικά αποτελέσματα με την  αξιοποίηση του ποιοτικού τουρισμού 4 εποχών, ενώ η στρατηγική σύνδεσης του πρωτογενούς τομέα (παράγωγη τροφίμων ) του δευτερογενούς ( μεταποίηση ειδών διατροφής) και του τριτογενούς τομέα ( εστιατόρια, γκουρμεταβέρνες, μαγειρεία και τουριστικών υπηρεσιών) είναι κομβικής και καθοριστικής σημασίας και αποτελεί διέξοδο από την ανθρωπιστική και οικονομική κρίση λόγω της ισόρροπης και κατ’ επέκταση βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Ο τουρισμός γαστρονομίας , ως αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς κάθε τόπου , προσφέρει στους επισκέπτες – τουρίστες ταξίδια με γευσηγνωστική εμπειρία από αυθεντική τοπική κουζίνα, μελέτη, εκμάθηση της τοπικής κουζίνας , αγορά αγροτικών προϊόντων απευθείας από τον τόπο παραγωγής και συμμετοχή σε τοπικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ για την ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας και την διεθνοποίηση των τοπικών προϊόντων με την ανάπτυξη γευστικών περιηγήσεων (food tour), πολιτιστικές διαδρομές κ.α.

Προς επιβεβαίωση όσων προ είπα σας διαβάζω παράγραφο των θέσεων της Παγκόσμιας Οργάνωσης Τουρισμού :

“Η επωνυμία προορισμού έγινε η κεντρική δραστηριότητα των Ο Τ Α σε διαφορετικούς προορισμούς, περιοχές και κράτη με στόχο να δημιουργήσουν το εμπορικό σήμα προορισμού που θα διαφέρει από τους ανταγωνιστές, θα προκαλέσει συναισθήματα και συναισθήματα στο μυαλό των καταναλωτών και ως εκ τούτου θα οδηγήσει περισσότερους τουρίστες στον προορισμό. Οι περισσότεροι των οποίων έχουν υιοθετήσει το τρόφιμο και κατ’ επέκταση το φαγητό ως βασικό τομέα εστίασης για την επωνυμία του προορισμού. Το τοπικό προϊόν ή αυτό είναι τρόφιμο ή φαγητό αντιπροσωπεύει το αυθεντικό στοιχείο στην κουλτούρα του προορισμού και παίζει το ρόλο του παράγοντα διαφοροποίησης για την επωνυμία προορισμού”.

 Λέξεις κλειδιά : branding προορισμού, τρόφιμο, τοπικό φαγητό, εικόνα προορισμού, σχηματισμός εικόνας, τουρισμός τροφίμων

 Και συνεχίζοντας,

Βοηθάει στην σημερινή συζήτηση να αναφέρω ότι η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη ελληνική πόλη που καταφέρνει να ενταχθεί Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας (Creative Cities of Gastronomy) της Unesco.

Το «Creative Cities of Gastronomy» αποτελεί ένα δίκτυο πόλεων που διαθέτουν παράδοση στη γαστρονομία και προωθεί την Πολιτιστική Πολυμορφία και την Αειφόρο Αστική Ανάπτυξη. Η σημασία του έγκειται στο ότι διευκολύνει τις πόλεις – μέλη στην ανταλλαγή εμπειριών, τεχνογνωσίας και πόρων. Παράλληλα, δρα ενισχυτικά προς το δημιουργικό, κοινωνικό και οικονομικό δυναμικό της ευρύτερης περιοχής.

Και σύμφωνα με την Υφυπουργού Τουρισμού Κα. Σοφία Ζαχαράκη «Τα οφέλη από μια τέτοια συμμετοχή είναι τεράστια για την πόλη που επιλέγεται από την Unesco».

https://pralina.gr/spourgitissesamikafemauroeidis
Κοινοποιησέ το
Advertisement

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ