Connect with us
Επιμελητηρίο

Events

“Stealing Rodin” Συνέντευξή με τον σκηνοθέτη Cristóbal Valenzuela Berríos

Ανέβηκε

στις

“Stealing Rodin” Συνέντευξή με τον σκηνοθέτη Cristóbal Valenzuela Berríos 1
Κοινοποιησέ το

Μία περίεργη υπόθεση κλοπής ενός γλυπτού του Rodin, από μία έκθεση στο Santiago της Χιλής, που διήρκεσε μόνο λίγες ώρες και που, όπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια,  σχεδίασε και εκτέλεσε ένας μαθητής Τέχνης, είναι το θέμα του  ντοκιμαντέρ Stealing Rodin”, που προβάλλεται το Σάββατο (19 Ιανουαρίου), στις 16:00, στο Αμφιθέατρο “Θ. Αγγελόπουλος” του Εργατικού κέντρου,  σε α’ πανελλήνια προβολή.

 

Περίληψη

Όταν ένα δημοφιλές γλυπτό του Rodin εξαφανίστηκε για λίγο από μία έκθεση στο Santiago, η «κλοπή» αποτέλεσε ένα πολύ προκλητικό γεγονός, οργανωμένο από έναν ανεπτυγμένο για την ηλικία του μαθητή τέχνης, τον Luis Onfray. Οι πράξεις του προκάλεσαν τεράστια δημόσια κατακραυγή και θηριώδες ντιμπέιτ πάνω στη φύση της τέχνης καθαυτής. Αυτό το ζωηρό και διορατικό ντοκιμαντέρ επισκέπτεται ξανά τη σκηνή αυτού του ασυνήθιστου γεγονότος, το οποίο κατέκτησε τη προσοχή του κόσμου και ανταγωνίστηκε την παγκόσμια κοινότητα τέχνης.

 

Σε συνέντευξή του για την ταινία, ο σκηνοθέτης Cristóbal Valenzuela Berríos μιλάει για τον ίδιο τον Luis Onfray, ο οποίος δέχτηκε εύκολα να συμμετάσχει στα γυρίσματα, για τον περίπλοκο χαρακτήρα του, για τον αντίκτυπο που είχε η ληστεία στην καριέρα του πρωταγωνιστή αλλά και στην κοινωνία της Χιλής, ενώ μας κάνει γνωστό, ότι σημερα ο Luis  εργαζεται ως υπεύθυνος για την ασφάλεια πολυτελούς καταστήματος με αντίκες!

 

Συνέντευξη

Ηταν εύκολο να συμμετάσχει ο Luis στην ταινία;

C.V.B :Ο Luis είναι ένας αρκετά περίπλοκος χαρακτήρας,αλλά δεν είχε κανένα πρόβλημα να συμφωνήσει να συμμετάσχει στο γύρισμα. Ενδιαφερόταν για την ταινία περισσότερο ως καλλιτεχνικός συνεργάτης, παρά σαν συνεντευξιαζόμενος. Επιπλέον, αυτό το ντοκιμαντέρ ήταν η ευκαιρία του να μιλήσει για την δική του οπτική, την οποία ποτέ δεν είχε πει δημόσια.

 

 Με τί ασχολείται σήμερα;

C.V.B :Εργάζεται σ’ ένα πολυτελές κατάστημα με αντίκες, πουλώντας έργα τέχνης και κομμάτια του περασμένου αιώνα, που είναι πανάκριβα. Εκτός από τις πωλήσεις, είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια,έτσι η κατάστασή του είναι ακόμα πιο αστεία, αν την παραλληλίσετε με την υπόθεση Rodin.

 

Πώς έχουν επηρεάσει οι ενέργειές του την καλλιτεχνική του καριέρα;

C.V.B :Η υπόθεση Rodin δεν βοήθησε καθόλου την καριέρα του Onfray.Αντιθέτως τη συνέθλιψε. Για όλη την Χιλή αυτή η ιστορία προκάλεσε συναισθήματα αξιολύπησης και γέλιου, ώστε κανένας να μην την δεχτεί. Στην τοπική καλλιτεχνική σκηνή, ο Onfray ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστός, όμως, ύστερα από την ληστεία, ο ίδιος εξαφανίστηκε σε σημείο μη ύπαρξης, ώστε να γίνει ένας αστικός μύθος. Στην πραγματικότητα ήταν δύσκολο για εμάς να τον εντοπίσουμε, μιας και μετά την κλοπή, άλλαξε το όνομα του.

 

Πώς κρίθηκε η σχετικά ελαφριά «ποινή» που έλαβε η κοινότητα της Τέχνης;

C.V.B :Η υπόθεση Rodin δεν λήφθηκε ως θέμα Πολιτισμού στην Χιλή. Για τον Τύπο η υπόθεση κατατάχθηκε στο αστυνομικό ρεπορτάζ. Ενώ η καλλιτεχνική κοινότητα στάθηκε σχετικά αδιάφορη απέναντι στον Onfray και την τύχη του, για την ακρίβεια δεν την απασχόλησε καθόλου.Αυτό το ντοκιμαντέρ προτείνει μια καλλιτεχνική συζήτηση πάνω στην υπόθεση, κάτι το οποίο δεν συνέβη ποτέ εκείνη την περίοδο.

 

Πώς αντιλήφθηκε τα τεκταινόμενα η Γαλλία; Ιδιαιτέρως οι άνθρωποι που χειρίζονται τη συλλογή Ροντέν;

C.V.B :Όπως μας μετέφεραν οι Χιλιανοί επιμελητές της έκθεσης, το Μουσείο Ροντέν χειρίστηκε τη ληστεία με πολύ πιο ήρεμο τρόπο από τη Χιλή,όπου η είδηση προκάλεσετην «έκρηξη» των ΜΜΕ. Επιπλέον, υπήρχε ελάχιστος χρόνος συνειδητοποίησης, ότι το γλυπτό είχε εξαφανιστεί στις 10 το πρωί και επανεμφανίστηκε το ίδιο απόγευμα, οπότε ο γαλλικός Τ’υπος κάλυψε ελάχιστα την είδηση. Νομίζω ότι το Μουσείο Ροντέν αντέδρασε χειρότερα στο ντοκιμαντέρ μας, παρά στη ληστεία. Ενώ για την ταινία πρόκειται να πάμε στο Παρίσι, αυτοί έκλεισαν όλες τις πόρτες τους σε εμάς, μας απαγορεύουν να καταγράφουμε στις εγκαταστάσεις τους ή να επικοινωνούμε με οποιοδήποτε πρόσωπο που σχετίζεται με το μουσείο. Ερμήνευσαν την ταινία μας, ως “ωδή” στην κλοπή έργων Τέχνης.

 

kafemauroeidisspourgitissesamihttps://pralina.gr/
Κοινοποιησέ το
Advertisement

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ