Πολιτικά
Ο αληθινός λόγος πίσω από την ανάδειξη των αρχαίων της Υπαπαντής
Ανέβηκε
4 έτη πρινστις
από
giannisΓράφει ο Γιώργος Δημητρούλιας
Εκδότης «το Αντίδοτο», τέως δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας
«Φηράς τε ζαθέας»
Ομήρου Ιλιάς (Ι-151)
Η αφορμή δόθηκε από ένα άρθρο του πρώην δημάρχου Καλαμάτας κυρίου Κουτσούλη σχετικά με τα αρχαία που βρίσκονται στον περίβολο της Υπαπαντής. Παρότι δεν έκανε τίποτε όταν ήταν δήμαρχος για την ανάδειξη τους, σήμερα παρενέβη δημοσίως για την ανάδειξη των αρχαίων.
Αλλά για να είμαστε δίκαιοι, ούτε ο πρώην δήμαρχος από το 1979 έως το 1990 και μετέπειτα υπουργός Πολιτισμού, Σταύρος Μπένος, ενδιαφέρθηκε να αναδείξει, όχι μόνο τα αρχαία της Υπαπαντής, αλλά και το Ιερό του Ποσειδώνα στα Ακοβίτικα, που είχαν μετατρέψει οι κατά πλειοψηφία παρανομούντες «ευπαθείς» σκουρόχρωμοι, σε σκουπιδότοπο καθ’ όλη την διάρκεια της θητείας του στα κοινά. Και ο Σταύρος Μπένος πριν λίγες ημέρες με επιστολή του ζήτησε την ανάδειξη των αρχαίων.
Στα βάθη της ιστορίας.
Ας αφήσουμε, όμως, τους δημάρχους Καλαμάτας της Μεταπολίτευσης που έφτιαχναν πολιτιστικές δημοτικές εταιρίες με σκοπό να βολέψουν τους κηφήνες ψηφοφόρους τους και ας περάσουμε στις αρχαίες μαρτυρίες για την ομηρική πόλη των Φηρών.
Δεν θα ξαναγράψω το γνωστό γενεαλογικό δέντρο του ιδρυτή και πρώτων επιφανών κατοίκων των Φαρών ή Φηρών, αλλά θα σταθώ σε δύο σημεία. Το πρώτο το παίρνουμε από την Ιλιάδα και είναι ο χαρακτηρισμός του Ομήρου ως ιερώτατες «ζηθέας» τις Φηρές, από την σχέση που ανέπτυξε η πόλη με τους Ασκληπιάδες, οι οποίοι από αυτή ξεκίνησαν την σχέση με την ιατρική όταν ο Μαχάονας γιος του Ασκληπιού νυμφεύτηκε την εγγονή του Ορτίλοχου που ήταν εγγονός του ιδρυτή των Φαρών, Φάρι και κόρη του Διοκλή ονόματι Αντίκλεια. Από αυτή γεννήθηκαν οι δύο γιοί, ο Νικόμαχος και ο Γόργασος. Από την σειρά των απογόνων του Νικόμαχου καταγόταν και ο ομώνυμος γιατρός του Μακεδόνα βασιλιά Αμύντα Β’ παππού του Μεγάλου Αλεξάνδρου και πατέρας του Αριστοτέλη.
Ο Μαχάων είναι και ο ιδρυτής και γενάρχης των Ασκληπιάδων, φημισμένων γιατρών και γιος του Ασκληπιού που θεοποιήθηκε και είναι θαμμένος στον Κάμπο Αβίας, μάλλον σε οικογενειακό τάφο του Ασκληπιού, αλλά κανείς δεν ασχολείται.
Το δεύτερο σημείο είναι η προέλευση του ονόματος των Φηρών και εδώ διατηρώ ανεπιφύλακτα την άποψη ότι είναι προφανή η προέλευσή της από τον χαρακτηρισμό της περιοχής από τα πανάρχαια χρόνια ως τόπος κυνηγιού. Από το θήρα ή φήρα (το κυνήγι) δηλαδή, προκύπτει η έννοια του τόπου θηραί ή φηραί (κυνηγότοπος).
Προς βορράν και σε απόσταση στην ευθεία έξι χιλιομέτρων βρίσκεται το Ελαιοχώριον (Γιάννιτσα) στο χώρο του συνοικισμού Περιβολάκια, που όπως μας περιγράφει ο Παυσανίας βρίσκεται η Κώμη Καλάμαι. Εδώ βρίσκεται το μυστικό της μετονομασίας από Φαραί σε Καλαμάτα, γιατί λίγο πριν το 535 μχ ο ιστορικός και γεωγράφος Ιεροκλής αναφέρει την πόλη ως Φαραί ενώ από τον Στέφανο Βυζάντιο (τέλος 5ου με αρχές 6ου μχ αιώνα) αναφέρεται ως Καλαμάτα. Ίσως ένας μεγάλος σεισμός, όπως αυτός του 1986, ανάγκασε τους κατοίκους της Κώμης Καλάμαι να κατέβουν στις Φηρές που μετονομάστηκαν σε Καλάμαι.
Όλα τα παραπάνω τα αγνοούν αφενός ο ιατρός Μάκαρης καθότι σώγαμπρος στην πόλη μας και ο κύριος Αντωνόπουλος, δημοτικοί σύμβουλοι Καλαμάτας και ζητούν με ενέργειές τους την ανάδειξη των αρχαίων Φηρών. Οι αρχαίες Φηρές εκτείνονται και στην περιουσία του κυρίου Αντωνόπουλου που βρίσκεται λίγες δεκάδες μέτρα από τα αρχαία της Υπαπαντής. Ας δείξει λοιπόν το παράδειγμα αναδεικνύοντας τα αρχαία που βρίσκονται κάτω από το ακίνητό του.
Μαρξιστικές αναλύσεις και Μεσαιωνική Παράδοση.
Αυτό γράφει ο κύριος Μπιτσάνης σε σημείωμά του και συγκεκριμένα: «…για την ακρίβεια οι παλιές πόλεις είναι η μία χτισμένη πάνω από την άλλη και όλες μαζί κάτω από την σημερινή» και αναφέρει την μελέτη του Δ. Δουκάκη που έγραψε το 1905, αλλά δεν αναφέρει ότι ο Δ. Δουκάκης που γνωρίζει την ανασκαφή του κ. Σκιά, μετά από μελέτη γράφει ότι οι Φράγκοι τον Μεσαίωνα χρησιμοποίησαν ως οικοδομικά υλικά την αρχαία πόλη των Φηρών για να κατασκευάσουν τα τείχη της Καλαμάτας. Οπότε πάπαλα η δουλειά.
Μια ολική και συστηματική μελέτη για την ανάδειξη των αρχαίων θα περιλαμβάνει την ανασκαφή όλου του κάστρου γιατί έχουν βρεθεί εκεί μυκηναϊκοί τάφοι και άλλα κτίσματα, την Υπαπαντή γιατί όπως γνωρίζουμε οι Εκκλησίες ως επί το πλείστον είναι χτισμένες επάνω σε αρχαίους ναούς και γενικά όλο το ιστορικό κέντρο γιατί εκεί εκτεινόταν η αρχαία πόλη.
Τα τελευταία χρόνια πολλοί ντόπιοι μαρξιστές διανοούμενοι, όπως ο κ. Μπιτσάνης, μας έχουν ζαλίσει με μια εξέγερση που έκαναν οι αγροτοσυνδικαλιστές το 1935, όταν ένα χρόνο μετά η πλειοψηφία τους ακολούθησε τα συνδικάτα του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου του Ιωάννη Μεταξά και κάποιοι από αυτούς συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς (βλέπε περίπτωση Μανωλέα). Ακολουθώντας την ελληνική μαρξιστική γραμμή που άρχισε ο μαρξιστής ιστορικός Κορδάτος αγνοούν την Μεσαιωνική μας Παράδοση.
Στα πλαίσια της διεκδίκησης της πολιτιστικής πρωτεύουσας από την πόλη μας κάναμε μια εκδήλωση (την οποία χαρακτήρισαν οι ντόπιοι χαβιαροαριστεροί, «φασιστική σύναξη») στην οποία μίλησαν δύο ακαδημαϊκοί, που παρεμπιπτόντως είχαν διωχθεί για τα δημοκρατικά και αριστερά τους φρονήματα από το εθνικόφρων καθεστώς προ της Μεταπολίτευσης, και ο ένας ανέφερε μια μοναδική πανευρωπαϊκά εξέγερση Καλαματιανών και Μανιατών αγροτών που έγινε μεταξύ του 1289 και 1301 που κυβερνούσε ο Γάλλος Φλωρέντιος ντ’ Αινώ, δεύτερος σύζυγος της Ισαβέλλας, του μυθιστορήματος του Άγγελου Τερζάκη «Πριγκηπέσσα Ιζαμπώ» που τα θεμέλια του πύργου της βρίσκονται ακόμα επάνω στο κάστρο αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται να αναδείξει , όταν κατέλαβαν το κάστρο της Καλαμάτας, σήκωσαν την βυζαντινή σημαία με τον δικέφαλο και απώθησαν όλες τις επιθέσεις του στρατού των Γάλλων ζητώντας να υπαχθούν στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία που κυβερνούσε ο Ανδρόνικος Β’ Παλαιολόγος. Βλέπετε την αγνοούν γιατί η εξέγερση δεν έγινε για λόγους οικονομικούς ή κοινωνικούς αλλά για εθνικοθρησκευτικούς.
Οι συγκοινωνιολόγοι που έγιναν αρχαιολόγοι.
Άρα η κίνηση «Σώστε τα αρχαία της Υπαπαντής» σωστότερα έπρεπε να ονομάζεται «Σώστε την Παράδοσή μας και την Ταυτότητά μας από την Παγκοσμιοποίηση» που περιλαμβάνει και τις διεθνιστικές ονειρώξεις των μαρξιστών.
Πολλοί συνδημότες καλοπροαίρετα συμμετείχαν ενεργά σε αυτήν την κίνηση μη γνωρίζοντας τα πραγματικά αίτια και εξέφρασαν αυτά που έγραψε ο τοπικός τύπος. Δεν θα σχολιάσω τα λεγόμενά τους αλλά θα σταθώ σε ένα άλλο έγκλημα που έγινε στο ιστορικό κέντρο και φέρει ευθύνη ο για 14 χρόνια πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Καραμπάτος που ζητά και αυτός την ανάδειξη των αρχαίων αν και δεν έκανε τίποτα γι’ αυτά όσο ήταν στα πράγματα. Συγκεκριμένα αναφέρομε στην μετατροπή του κτιρίου της αγοράς σε μουσείο προκειμένου να βολευτούν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, όταν σταμάτησαν τα τρένα να περνούν, ενώ υπήρχε σχέδιο να γίνει κέντρο Καλαματιανού Μαντηλιού με σχετικό μουσείο για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του ιστορικού κέντρου και έτσι να μην γεμίσει μπαράκια. Αυτός δεν έκανε πάνω σε αυτό τίποτε.
Για να γυρίσουμε στο θέμα μας, οι μαρξιστές πολιτικοί νταβατζήδες που υποκίνησαν το θέμα των αρχαίων, μετά την αποτυχία τους στο ζήτημα της πεζοδρόμησης της Ναυαρίνου με το οποίο μας έχουν ζαλίσει τα τελευταία χρόνια, όταν τελικά ξεσηκώθηκαν οι καταστηματάρχες και ο κόσμος με τις γνώμες εκ του ασφαλούς του κάθε ανίδεου που θέλει να το παίξει συγκοινωνιολόγος, υποκίνησαν τους καλοπροαίρετους Καλαματιανούς για το θέμα των αρχαίων.
Η Εκκλησία στο στόχαστρο για την πολιτική κυριαρχία της χαβιαροαριστεράς.
Γιατί λοιπόν θέλουν να ανασκαφεί η πλατεία της Υπαπαντής; Πολύ απλά ελλείψει χώρου στην Μητρόπολη δεν θα μπορεί να συγκεντρώνεται ο απλός κόσμος για να εορτάζονται οι γιορτές και έτσι θα εκλείψει ένα μεγάλο μέρος της Τοπικής μας Παράδοσης. Αφετέρου θα δείξουν την δύναμή τους ενάντια σε παραδοσιακούς θεσμούς όπως αυτός της Εκκλησίας που είναι συνυφασμένη με την Εθνική μας συνείδηση, την ιστορία μας, τις Παραδόσεις μας και ασκεί σημαντική επιρροή στον καθόλου βίο των Ελλήνων. Πέραν τούτου, η Εκκλησία της Ελλάδος, η μόνη Ορθόδοξη που απέφυγε την δοκιμασία της κομμουνιστικής καταπίεσης, διατηρεί μέγα κύρος στον κόσμο της Ορθοδοξίας.
Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Ολοκληρώνεται το έργο «Ανάπλαση πλατείας Υπαπαντής»
-
Σύσκεψη στην περιφέρεια Πελοποννήσου για έργα της Μεσσηνίας – Παρατάσεις για έργα Ναυαρίνου και Υπαπαντής
-
Ο Καβάφης και η απαξίωση της πολιτικής
-
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ανασκαφή στην περιοχή Πλατείας Υπαπαντής
-
Ρωσικός Χριστιανισμός και Μπολσεβικισμός
-
Παγώνουν τα έργα ανάπλασης της Καλαμάτας
-
Τα κρυμμένα του Μίκη Θεοδωράκη
-
Εγκρίθηκε η Π.Σ. μεταξύ Δήμου – Περιφέρειας – ΥΠΠΟΑ για την αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή της Πλατείας Υπαπαντής
-
Ο Σταύρος Μπένος και το τέλος της μεταπολίτευσης
-
Ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης της Πλατείας Υπαπαντής
-
Η κληρονομιά της Αγίας Σοφίας και η γεωπολιτική του ελληνισμού
-
Ισλάμ, Παγκόσμιος Εβραϊσμός, Ισραήλ και 120 ΠΕΑ
-
Για τους Φράγκους η Ελλάδα κείται… Μακρόν!
-
Η μορφολογία της επανάστασης του 1821
-
Ο Γιώργος Δημητρούλιας για το λάθος του Κουφοντίνα
-
Η εργαλιοποίηση της πανδημίας στην σκέψη της Αριστεράς
-
Βασίλης Κοσμόπουλος για την επανεξέταση του θέματος της ανάδειξης των αρχαιοτήτων της Υπαπαντής
-
Σκέψεις πάνω σε μια επέτειο
-
Η Αμερική του Τράμπ
-
Το έθνος των Ελλήνων απέναντι στους βάρβαρους
-
Όταν ο τραγέλαφος της ανάδειξης των αρχαίων της Υπαπαντής συνεχίζεται…
-
Παναγιώτης Χειλάς: Ο πανικός της πολιτικής ήττας
-
Γιώργος Φάβας: Σχετικά με την ανάδειξη των αρχαίων της περιοχής της Υπαπαντής
-
Βασιλόπουλος: Υπέρ της ανάπλασης στην πλατεία Υπαπαντής και της ανάδειξης των αρχαίων
-
Αρχαία της Υπαπαντής: η καθοριστική συμβολή της απλής αναλογικής στην ανάδειξή τους
-
Πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αρχαία της Υπαπαντής
-
Ο Βασιλόπουλος στον περιφερειάρχη Π. Νίκα, για τα αρχαία στην πλατεία Υπαπαντής
-
Μαντάς για αρχαία Υπαπαντής: «Χωρίς νέο σχέδιο, δεν μπορεί να υπάρξει άλλη λύση»
-
Σταμάτης Μπεχράκης: Απάντηση στη δημοτική αρχή στο επιχείρημα “Τώρα το θυμηθήκατε;”
-
Δημήτρης Οικονομάκος: Τώρα θυμήθηκαν τα αρχαία ευρήματα στην πλατεία της Υπαπαντής
Πρόσφατα Άρθρα
Ένα Χριστουγεννιάτικο χωριό στη παραλία της Καλαμάτας συνδυάζει τη μαγεία των γιορτών με τη διασκέδαση
Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις στην Καλαμάτα με χαμόγελα by Polisart
Ψηφιακό κινητό Πλανητάριο στην κεντρική πλατεία Καλαμάτας 27-30 Δεκεμβρίου 2024
15 – 16 Νοεμβρίου 2025 η ημερομηνία του 7ου Διεθνούς Kalamata Dance Cup 2025
«Παιδική Χορωδία στο πάρκο» Χριστουγεννιάτικη Δράση του 23ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
πρέπει να δεις2 ημέρες πριν
20 Φοιτητές και Νέοι Επιστήμονες Γράφουν για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα
-
Ειδησεις απο Καλαματα2 ημέρες πριν
Χριστουγεννιάτικη γιορτή από το ΚΔΑΠμεΑ Δήμου Καλαμάτας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία2 ημέρες πριν
Τα αποτελέσματα των εκλογών στην ΟΕΒΕΣ Μεσσηνίας
-
Ειδησεις απο Καλαματα19 ώρες πριν
«Παιδική Χορωδία στο πάρκο» Χριστουγεννιάτικη Δράση του 23ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας
-
Ειδήσεις απο Μεσσηνία2 ημέρες πριν
Κινητοποίηση Φοιτητών Συλλόγων Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Σύνοδο Πρυτάνεων
-
Ειδησεις απο Καλαματα5 ώρες πριν
Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις στην Καλαμάτα με χαμόγελα by Polisart
-
πρέπει να δεις19 ώρες πριν
Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας
-
Events5 ώρες πριν
15 – 16 Νοεμβρίου 2025 η ημερομηνία του 7ου Διεθνούς Kalamata Dance Cup 2025