Την «‘Μάθηση με βάση το έργο’ για την Πολιτιστική Κληρονομιά και τα Τοπικά Μουσεία» φέρνει στην Καλαμάτα μέσω του Erasmus+ το 13ο Δημοτικό Σχολείο
Η «μάθηση βάσει έργου» («Project Based Learning») μετατρέπει το σχολείο σε ένα ζωντανό εργαστήριο ανακάλυψης, όπου οι μαθητές με μικρά ή μεγαλύτερα έργα καλλιεργούν βιωματικά δεξιότητες μαθαίνοντας όσα αναφέρει το Αναλυτικό Πρόγραμμα, «για μια ζωή». Αποτελεί μία από τις ενότητες που οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ενός προγράμματος Erasmus+ ανέλαβαν να γνωρίζουν με ευρωπαϊκές επιμορφώσεις, να εφαρμόσουν στην πόλη μας και να μεταλαμπαδεύσουν σε ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς. Ακολουθούν τα βασικά στοιχεία της δράσης.
Το γενικό πρόγραμμα Erasmus+ το οποίο πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ανέλαβε μετά από εθνικές κρίσεις το 13ο Δημοτικό Σχολείο, ονομάζεται «Our T.A.L.E. in Europe: T-hinking environmentally, A-cting digitally, L-iving mutliculturally (in E-urope) και βρίσκεται, πλέον, σε εξέλιξη.
Η συγκεκριμένη δράση υλοποιείται από τους εκπαιδευτικούς Αναστάσιο Ζόμπολα, Διευθυντή και Δημήτριο Σαρρή Εκπαιδευτικό Μουσικής, του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας. Ονομάζεται «Project-Based Learning (PBL) in Museums and Cultural Heritage» και περιλαμβάνει την ομώνυμη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκε στην Φλωρεντία μεταξύ 18 και 23 Νοεμβρίου. Ακολουθούν ενδοσχολικές δράσεις και βιωματική επιμόρφωση προς ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, μετά από σχετικές ανακοινώσεις.
Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η βιωματική γνωριμία των εκπαιδευτικών με παιδαγωγικές μεθόδους προσέγγισης μουσειακών χώρων ή/και εκθεμάτων, και γενικά στοιχείων πολιτισμικής κληρονομιάς ώστε να γίνουν προσιτά και αποδεκτά από τη νέα γενιά. Όπως αναφέρθηκε, σκοπός είναι τα οφέλη από τη συμμετοχή στην επιμόρφωση να είναι πολλαπλά μιας και οι εκπαιδευτικοί, εκτός από την εφαρμογή στη διδακτική πράξη θα γίνουν και πολλαπλασιαστές της γνώσης στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Η συγκεκριμένη κινητικότητα σε μία πόλη με υπερ-αυξημένο τουρισμό αλλά και μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά, όπως η Φλωρεντία, δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί η επιμορφωτική και ταξιδιωτική εμπειρία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για κοινά ζητήματα που αφορούν την πόλη μας, όπως οι επιπτώσεις του υπερτουρισμού και η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς σε συνδυασμό με τον τουριστικό χαρακτήρα του τόπου με τρόπο αειφορικό και βαρύτητα στην κλιματική ουδετερότητα.