Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα e-shops όπως είναι γνωστά στη γλώσσα της αγοράς, έχουν δείξει, ύστερα από κάποια χρόνια παρουσίας στον χώρο του εμπορίου, ότι έχουν διαγράψει μια αξιοσημείωτη πορεία και δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τα φυσικά καταστήματα και τις παραδοσιακές συναλλαγές. Η απλότητά τους και η ευελιξία τους αποδείχθηκαν πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα, ειδικά σε περιόδους δύσκολων συνθηκών, όπως η περίοδος της πανδημίας και της καραντίνας.
Ως ψηφιακή οντότητα, ωστόσο, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είχαν δουλευτεί αρκετό καιρό πριν, με το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώνει εκείνους που είχαν ποντάρει σε αυτά ως σοβαρή εναλλακτική στο εμπόριο που γνωρίζαμε ως σήμερα. Τώρα πια υπάρχουν πολλές καλοσχεδιασμένες ιστοσελίδες που υποστηρίζουν τα e-shops και καθοδηγούν με ασφάλεια και ακρίβεια τον πελάτη ώστε να διαλέξει σωστά αυτό που θέλει, αλλά και να ολοκληρώσει την αγορά μέσω της σελίδας. Και αυτό ισχύει όχι μόνο για τις γνωστές και καθιερωμένες εταιρείες, που ούτως ή άλλως έχουν τους πόρους για να επεκταθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και για τις νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups) που δοκιμάζουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα.
Ένα ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η μεγάλη εξειδίκευση που παρουσιάζει η κατασκευή των ηλεκτρονικών καταστημάτων / e-shop, με συνέπεια κάθε καταναλωτής να πηγαίνει αμέσως στην κατάλληλη επιχείρηση και να βρίσκει αμέσως το επιθυμητό προϊόν. Ειδικά σήμερα που ο χρόνος όλων μας είναι πολύ περιορισμένος, το ηλεκτρονικό εμπόριο μας λύνει τα χέρια σε θέματα διαχείρισης του χρόνου, αφού και η συναλλαγή γίνεται εύκολα και άμεσα, αλλά και η παράδοση του προϊόντος στο σπίτι του πελάτη ολοκληρώνεται μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Η ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο για τη φήμη τους και τη θέση τους στην πιάτσα, ωστόσο οι επιχειρηματίες πρέπει να εξετάζουν σοβαρά και άλλες παραμέτρους, με κυριότερους τη διαφήμιση και τις υπηρεσίες SEO.
Η διαφήμιση και η προβολή των ηλεκτρονικών καταστημάτων γίνονται κατά κύριο λόγο, όπως είναι φυσικό, μέσω Διαδικτύου. Ο χώρος της ψηφιακής διαφήμισης είναι ραγδαία αναπτυσσόμενος και παρέχει πολλές επαγγελματικές ευκαιρίες. Ωστόσο, πριν ακόμη αναδειχθεί βρήκε έναν σύμμαχο που βελτίωσε κατά πολύ τις προοπτικές. Και αυτός δεν είναι άλλος από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), που εδώ και μία περίπου 20ετία έχουν αλλάξει τον χάρτη του Ίντερνετ και προσελκύουν εκατομμύρια χρήστες, είτε ως χρήστες είτε ως επισκέπτες. Το Facebook, που υπήρξε το πρώτο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, με έτος έναρξης το 2004, έχει δώσει πια τη θέση του σε άλλα μέσα, με μεγαλύτερη εξειδίκευση στο εμπόριο και στην διαφήμιση, όπως το Instagram.
Ωστόσο, στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόσμο του ψηφιακού εμπορίου ζητούμενο δεν είναι μόνο η πελατειακή βάση, αλλά και η ταχύτητα με την οποία το e-shop έρχεται στην οθόνη του υπολογιστή του χρήστη/πελάτη. Η γρήγορη ανταπόκριση μιας επιχείρησης στην έρευνα ενός χρήστη εξαρτάται από το επίπεδο των υπηρεσιών SEO (search engine optimization) που εξασφαλίζουν ταχύτητα και αμεσότητα όταν κάποιος αναζητά κάτι σχετικό στις μηχανές αναζήτησης. Όσο πιο άμεσα ανταποκρίνεται μια ιστοσελίδα στην αναζήτηση, τόσο περισσότερους πόντους κερδίζει στην εκτίμηση του καταναλωτή, κάτι που συμβάλλει κατά πολύ στην εδραίωση της φήμης της.
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, λοιπόν, θα πρέπει να δίνει πολύ μεγάλη βάση τόσο στη διαφήμιση όσο και στη SEO για να υποσκελίσει τον ανταγωνισμό.
Για περισσότερες πληροφορίες NetPlanet – Φιλοξενία και Κατασκευή Ιστοσελίδων και ενημερωθείτε για τις τελευταίες εξελίξεις στον αντίστοιχο χώρο του διαδικτύου.